Volledige versie bekijken : ventilator voeding blijft draien als ik de pc op standby zet



retlawv
14 December 2005, 13:05
Hallo,
Als ik mijn pc op standby zet,dan blijft de ventilator van de voeding draaien?Bij mijn vorige 2 pc's was dit niet het geval en bij vrienden ook niet, dan viel die ventilator stil en had je geen last van dat toch wat vervelend ventilatorgeluid.
Denk toch ook dat men vlugger slijtage heeft en ook het energieverbruik als deze ventilator de hele dag draait.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?Op voorbaat al bedankt

kwakkwak
14 December 2005, 13:31
Als ik een beetje rond snuister op google lees ik dat de ventilator kan blijven doordraaien omdat deze de pci kaart moet afkoelen. Of omdat de temperatuur in de kast te hoog is. Meer kan ik er eigenlijk niet over vinden.

greetz

retlawv
14 December 2005, 13:37
Alvast bedankt voor het reageren.Dat zou best kunnen wat je zegt.Ik vind het alleen maar raar dat ik in mijn kennissenkring de enige ben waar deze ventilator blijft draaien.
Groetjes van een hevige standard Luik supporter

kwakkwak
14 December 2005, 13:50
Alvast bedankt voor het reageren.Dat zou best kunnen wat je zegt.Ik vind het alleen maar raar dat ik in mijn kennissenkring de enige ben waar deze ventilator blijft draaien.
Groetjes van een hevige standard Luik supporter

oei oei hopelijk klop je vanavond den anderlecht :p
Sorry voor het eventjes off topic gaan ;)

greetz

Baloeke
14 December 2005, 14:01
Je kan dat vergelijken met een motor van je wagen. Als je de motor stil legt draait de ventilator ook om je motor af te koelen

retlawv
14 December 2005, 14:04
Hallo Baloeke,
Ja maar die ventilator van de auto draait nog even.Maar deze van de pc blijft desnoods de hele dag draaien als hij in standby staat.Dat is toch niet normaal of wel?
Alvast bedankt voor de reactie
Walter

Baloeke
14 December 2005, 14:38
Neen dat is inderdaad niet normaal. Heb je die pc al lang?

PorkyFrost
14 December 2005, 14:58
hier is dat ook hoor :) dan gebruik ik gewoon slaapstand :p

retlawv
14 December 2005, 15:29
ik heb wat in mijn bios an het zoeken geweest en ik heb onder
Power management setup
ACPI standby state: en daar zijn 3 instellingen.S1,S3 en AUT
Hij staat in S1
als ik hem verander in S3 dan dan nar standby ga dan dan valt de ventilator wel uit.Als ik dan op de muis klik of een toets aanklik dan blijft de pc stil.Pas als ik de startknop van de pc even indruk komt de pc uit zijn standby.Kan dat kwad als ik hem zo terug uit standby moet krijgen?En hoe zet ik de bios nu het beste in S3 of S1

Goldie
15 December 2005, 13:36
ik heb wat in mijn bios an het zoeken geweest en ik heb onder
Power management setup
ACPI standby state: en daar zijn 3 instellingen.S1,S3 en AUT
Hij staat in S1
als ik hem verander in S3 dan dan nar standby ga dan dan valt de ventilator wel uit.Als ik dan op de muis klik of een toets aanklik dan blijft de pc stil.Pas als ik de startknop van de pc even indruk komt de pc uit zijn standby.Kan dat kwad als ik hem zo terug uit standby moet krijgen?En hoe zet ik de bios nu het beste in S3 of S1

hoi,

Die laatste beschrijving is de juiste van een computer uit standby halen. Ik vermoed dat je pc voordien enkel zijn beeldscherm lockte.
Grtz

retlawv
15 December 2005, 15:11
Hartelijk dank voor de hulp.
Dan is het probleem opgelost.Dan zet ik in mijn bios de instelling op S3.
Ook dank aan iedereen die geholpen heeft.
Walter

PorkyFrost
15 December 2005, 17:49
Mag slotje op zeker, je hebt de oplossing gevonden ;)

retlawv
15 December 2005, 22:23
Ja hoor doe er maar een slotje op
Nogmaals bedankt
Walter