Volledige versie bekijken : Open office



Henki
15 December 2005, 00:32
Hallo iedereen
Open office werkt bij mij heel goed er is enkel een probleem wanneer je een tekstbestant verzend via e mail krijgt die geene de bijlagen niet open die geen openoffice heeft.Hoe moet ik deze dan verzenden voor diegeene die Word hebben.Kort beschreven-word geschrevendocument verzonden per mail
-opgeslaan inmijn documenten
-bewerkt met open office
-terug verzonden metmail
-andere ontvanger kan bijlage niet openen
Hoe dit kan verholpen worden ?Ts waarschijnlijk simpel .Het zou mij een genoegen geven als iemand een oplossing weet. Dank bij voorbaad Henki

Ché
15 December 2005, 00:43
normaal kan je een open office document opslaan als :
- een open office document
- een word document (met de extentie .doc)
- een pdf bestand. op deze laatste manier moet je zelfs geen open office of microsoft office op je pc hebben. het volstaat dat de (gratis) acrobat reader geïnstalleerd is en je bestemmeling kan het lezen.

J.W.
15 December 2005, 03:46
Hallo iedereen
Open office werkt bij mij heel goed er is enkel een probleem wanneer je een tekstbestant verzend via e mail krijgt die geene de bijlagen niet open die geen openoffice heeft.Hoe moet ik deze dan verzenden voor diegeene die Word hebben.Kort beschreven-word geschrevendocument verzonden per mail
-opgeslaan inmijn documenten
-bewerkt met open office
-terug verzonden metmail
-andere ontvanger kan bijlage niet openen
Hoe dit kan verholpen worden ?Ts waarschijnlijk simpel .Het zou mij een genoegen geven als iemand een oplossing weet. Dank bij voorbaad Henki

Ik heb het volgende gedaan:
- met OpenOffice een Worddocument geopend, verzonden vanuit OpenOffice als bijlage, mail binnengehaald en dan de bijlage: 1) opgeslagen en geopend met Word: geen probleem met het bekijken van de tekst. 2) vanuit Outlook Express de bijlage geopend met Word: geen enkel probleem.
Kijk eens naar de extensie van het bestand. Dit moet .doc zijn voor Word.
Vanuit OpenOffice kunt u ook het bestand opslaan als een .doc bestand.

Als u het document rechtstreeks verzendt vanuit OpenOffice kunt u toch zien welke extensie de bijlage heeft.

Henki
16 December 2005, 01:35
Hier Henki terug. Wel beste vrienden bedankt voor jullie tips het was weer een een heerlijke zoektocht in pc land.Voor wie hetzelfde probleem mocht hebben kun je het volgende doen
kies menu extra klik opties kies laden en opslaan klik microsoft office en klik vervolgens alles aan zie jewel heel simpel . Nogmaals dank che en J.W