Volledige versie bekijken : xvid-files spelen af in het groen



kwakkwak
15 December 2005, 21:40
Hoi iedereen,

Hier ben ik weer met een megadomme vraag. Ik van a.b.movies.divx into the blue afgehaald. Dit waren allemaal files genummerd vb 001 maar geen rar erachter. Dit heb ik dan omgezet naar rar en de film uitgepakt tot een avi-bestand en als ik dit nu wil afspelen met bv mediaplayer gaat dit niet want mijn beeld is groen?!

Wie kan mij helpen.

Sorry ze mensen maar normaal haal ik alleen dvd's af is de eerste keer dat ik divx of xvid wat jullie het ook noemen afhaal.

greetz

ghost
15 December 2005, 22:36
Probeer eens k-lite codec te installeren http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm#klmcodec

Clioke16V
15 December 2005, 23:11
@ Ghost, ik denk niet dat het daaraan ligt hoor > ik had deze versie ook > eerste 3 keer speelt die film goed af met mediaplayer, dan download ik fddshow en vobsub ( was aan het testen ) en speelt die film ineens groen af + mediaplayers slaagt telkens vast > fddshow en vobsub eraf gedaan > probleem blijft, dus de rar opnieuw uitpakken > nog niks, dan maar fddshow er terug opgezet en nu speelt die weer vlot.

Ik snap er zelf de b*llen van maar kan zijn dat de codecs helpen > ik hoop het toch in ieder geval.

Greetz...

kwakkwak
16 December 2005, 00:39
thx ghost, met de codecs werkt hij normaal.
Nu nog de ondertitteling er onder krijgen.
Misschienn een ander vraagje. Stel dat ik divx afhaal kan ik dat omzetten naar dvd en is dezelfde kwaliteit als een dvd?

greetz

Heezy
16 December 2005, 23:21
Clioke,

dat komt omdat ffdshow een filter is. Als die verschillende codecs erop staan, kan je conflicten krijgen.

Kwakkwak,

jouw probleem was idd dat je geen codecs of filter had. Bij handleidingen staat hoe je een ondertiteling erin kan branden. Of anders bv. ffdshow of BSPlayer gebruiken, daar kan je subs laden.
En als je een DivX omzet naar DVD, zal dat zeker niet dezelfde kwaliteit zijn.

Clioke16V
16 December 2005, 23:39
Clioke,

dat komt omdat ffdshow een filter is. Als die verschillende codecs erop staan, kan je conflicten krijgen.

Kwakkwak,

jouw probleem was idd dat je geen codecs of filter had. Bij handleidingen staat hoe je een ondertiteling erin kan branden. Of anders bv. ffdshow of BSPlayer gebruiken, daar kan je subs laden.
En als je een DivX omzet naar DVD, zal dat zeker niet dezelfde kwaliteit zijn.

Damn Hezy, gij maakt me veel te slim hier :D > merci, ja ik wist dat het aan fddshow of vobsub lag hoor, maar ik wist de reden niet > nu dus wel. En nu ik hier toch aan het reply'en ben > start die fddshow auto. mee met windows op omdat die zichzelf start als ik de xvid start ( wss wel dan, maar hoe noemt die dan in mijn processen zodat ik die kan uitschakelen )

Bedankt motje.

Heezy
16 December 2005, 23:43
Dat start niet mee op als prog ;-), no worry, enkel als je je avi aanzet, zal ffdshow mee in werking treden. Voor codecs hetzelfde.

Clioke16V
16 December 2005, 23:56
Dat start niet mee op als prog ;-), no worry, enkel als je je avi aanzet, zal ffdshow mee in werking treden. Voor codecs hetzelfde.

Gij weet wrm ik deze vraag stel he > i hate starting processes > maken uw hele pc lui.

Merci Heezy.

kwakkwak
20 December 2005, 10:17
Clioke,

dat komt omdat ffdshow een filter is. Als die verschillende codecs erop staan, kan je conflicten krijgen.

Kwakkwak,

jouw probleem was idd dat je geen codecs of filter had. Bij handleidingen staat hoe je een ondertiteling erin kan branden. Of anders bv. ffdshow of BSPlayer gebruiken, daar kan je subs laden.
En als je een DivX omzet naar DVD, zal dat zeker niet dezelfde kwaliteit zijn.

thx heezy,

Elke dag leer ik hier bij door jullie.

greetz

Trax
20 December 2005, 11:56
Waarom zou divx naar dvd niet dezelfde kwaliteit zijn? Ik doe dat constant en daar is niets op aan te merken... :)

Heezy
21 December 2005, 00:54
Omdat als iets er niet is, je het niet zomaar kan aanmaken. De DivX of XviD codecs zijn lossy codecs, dus er wordt een zo goed mogelijke balans gemaakt tussen grootte en kwaliteit, en dus na de compressie een deel van de kwaliteit niet meer te recupereren valt.
Als je nu gaat omzetten naar DVD, ga je het bestand gewoon omzetten naar een mpeg-2 videospoor, zodat hij als DVD kan afgespeeld worden. Maar de kwaliteit is niet verbeterd, het zal zelfs ietsje minder zijn als de originele DivX.
Bovendien heb je dan nog het verschil DVD9 <--> DVD5 waar je zowiezo ook niet onderuit kan.
Ik zeg niet dat DivX geen enorm mooie resultaten oplevert, maar de kwaliteit is zeker niet als dat van een originele DVD.

W1nD0wS 3x P33
21 December 2005, 10:56
ik doe niks anders dan dvdrip xvid files downloaden , ik bekijk de film eerst vooraleer te branden , indien deze goed zijn , brnad ik gewoon de gewoon de film op dvd , gemiddeld 5 tot 6 filmen op dvd . En eerlijk gezegd , ik heb geen kwaliteitsverlies . Dus waarom converteren als het zo ook kan ?