Volledige versie bekijken : Hitmanpro Surfright.



t896743
16 December 2005, 14:21
Kan iemand mij vertellen of het interessant is of aangewezen is om van deze mogelijkheid binnen Hitmanpro gebruik te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten;
DG

de jean
16 December 2005, 15:18
nee, niet doen ... zijn al meerdere topics van !
HMP is onbetrouwbaar

t896743
16 December 2005, 17:10
nee, niet doen ... zijn al meerdere topics van !
HMP is onbetrouwbaar

Hello;
Ik ben op de hoogte dat er nogal wat diverse meningen zijn rond hitmanpro en het gebruik ervan. Vermoedelijk met recht en rede. Eerlijk gezegd ikzelf gebruik het al een tijdje en heb tot nu toe geen enkel probleem gehad. Maar goed, ieder zijn mening daarover natuurlijk. Los van de discussie over "al dan niet Hitmanpro" had ik graag even vernomen of er mensen zijn die de optie "SURFRIGHT" binnen hitmanpro kennen en ervaring mee hebben. Deze optie scheidt de rechten van internettoepassingen en gebruikers waarbij de internettoepassingen de beheerdersrechten ontnomen worden.
Lijkt mij zinvol en interessant omdat spyware en virussen meestal binnenkomen via gebruikers met beheerdersrechten. Op deze wijze lijkt het mij dat je een kwetsbaar kanaal afsluit. Ik heb echter te weinig kennis op dit terrein om te kunnen inschatten of het inderdaad zinvol is deze optie in te schakelen en of er geen gevaren aan verbonden zijn.
Thkx voor de reactie de jean
Groeten;
DG

Nikolas
16 December 2005, 17:48
Die surfright is gebakken lucht...
Heeft eigenlijk weinig tot geen nut...

nielsvandesype
16 December 2005, 19:10
Gebakken lucht is het zeker NIET het beperkt enorm je rechten om bestanden te downloaden naar bepaalde mappen of naar bepaalde sites te surfen. Bv past de beveiligingsinstellingen aan. Maar geeft inderdaad soms problemen. Maar dan moet je surfen met je gewone IE icoon en NIET hetgene met sleutel (hangslot).

de jean
16 December 2005, 19:13
Gebakken lucht is het zeker NIET het beperkt enorm je rechten om bestanden te downloaden naar bepaalde mappen of naar bepaalde sites te surfen. Bv past de beveiligingsinstellingen aan. Maar geeft inderdaad soms problemen. Maar dan moet je surfen met je gewone IE icoon en NIET hetgene met sleutel (hangslot).

dat is niet fijn werken als constant sites niet kunt bezoeken of bestanden niet kunt binnenhalen ... er moet een goeie balans zijn tss gebruiksgemak en veiligheid, imho ..

nielsvandesype
16 December 2005, 19:20
@de jean : Dat is juist het doel van die software. Maar het is inderdaad irritant daar heb je een punt.

de jean
16 December 2005, 19:23
@de jean : Dat is juist het doel van die software. Maar het is inderdaad irritant daar heb je een punt.ik denk dat iemand die surft met verstand geen anti-spyware nodig heeft ... bij mij isser geen enkel spywareproggie dat over men schouder meekijkt, maar als ik ga zoeken naar warez / serials schakel ik pestpatrol in, en ben ik gerust.

nielsvandesype
16 December 2005, 19:31
Klopt als je op normale sites surft is het enigste wat je op je pc kan krijgen zijn tracking cookies. Pas op sites met emoticons packs voor msn , wallpapers kan ook spyware opzitten. Een antispyware is onontbeerlijk als je naar warez sites surft.

de jean
16 December 2005, 19:32
Klopt als je op normale sites surft is het enigste wat je op je pc kan krijgen zijn tracking cookies. Pas op sites met emoticons packs voor msn , wallpapers kan ook spyware opzitten. Een antispyware is onontbeerlijk als je naar warez sites surft.als ik op warez zoek gebruik ik veel netscape ... is minder gevoelig voor die dingen dan IE.

nielsvandesype
16 December 2005, 20:04
Ja dat is ook weer waar maar het merendeel surft nog altijd met IE. Daarvoor blijft dit handig.

de jean
16 December 2005, 20:06
Ja dat is ook weer waar maar het merendeel surft nog altijd met IE. Daarvoor blijft dit handig.mss wel ...

t896743
16 December 2005, 20:12
Ik concludeer dus, als ik niet aan gebruiksgemak wil inboeten, die functie Surfright niet te gebruiken. Ik bezoek in principe enkel doordeweekse sites zodat ik daar ook geen extra behoefte aan heb. Dus.... afblijven maar.
Daarnaast heb ik het nogal voor Opera als alternieve browser naast mijn IE. Maar eerlijk gezegd, als ik er niet echt op denk, start ik --- bijna vanuit een automatisme --- vanzelf IE op.
Bedankt voor jullie commentaren.

nielsvandesype
16 December 2005, 20:26
Surfright is enkel nodig voor IE , als je enkel naar gewone sites surft dan moet je het niet gebruiken hoor. Je zou hiervoor in de plaats de teatimer functie van spybot s&d voor kunnen gebruiken of spywareblaster. Deze zorgen voor geen problemen.

de jean
17 December 2005, 07:33
Bedankt voor jullie commentaren. graag gedaan

Ché
17 December 2005, 15:11
Neem eens een kijkje op volgende link:

http://www.ivanhoejupiler.be/t10832-antispyware-hitman-pro-2.html

Nikolas
17 December 2005, 16:28
Ik concludeer dus, als ik niet aan gebruiksgemak wil inboeten, die functie Surfright niet te gebruiken. Ik bezoek in principe enkel doordeweekse sites zodat ik daar ook geen extra behoefte aan heb. Dus.... afblijven maar.
Daarnaast heb ik het nogal voor Opera als alternieve browser naast mijn IE. Maar eerlijk gezegd, als ik er niet echt op denk, start ik --- bijna vanuit een automatisme --- vanzelf IE op.
Bedankt voor jullie commentaren.

Had ik ook in het begin, maar nu is het voor mij een automatisme om Opera op te starten.

Wat je ook kunt doen is het icoontje van IE verwijderen en er eentje zetten van Opera,
of Opera icoontje vervangen door het IE logo :D

GuntherS
17 December 2005, 16:32
Ik had net hetzelfde in gedachten om te doen.
Zo heb ik dat bij men vader ook gedaan :D Gedaan met IE hier :p

t896743
17 December 2005, 21:52
Had ik ook in het begin, maar nu is het voor mij een automatisme om Opera op te starten.

Wat je ook kunt doen is het icoontje van IE verwijderen en er eentje zetten van Opera,
of Opera icoontje vervangen door het IE logo :D

Good ideal !!!! Thkx
Groeten;
DG

eventure
17 December 2005, 23:12
Ik vind surfright verschrikkelijk irritant!
Echt niet aanvinken,
mvg
Robbe

Goldie
17 December 2005, 23:52
Ik vind surfright verschrikkelijk irritant!
Echt niet aanvinken,
mvg
Robbe

Idd nt zo gebruiksvriendelijk die surfright. Verder wil ik ff meedelen dat ik al vanafde geboorte van Hitmanpro het product gebruik ook tijdens mijn stage vorig jaar in een ICT-zaak werd deze steeds aangewwend en nooit problemen mee gehad. Je kan de progs ook apart gaan draaien voor volledige controle, of je gebruik een ander deftig antispyware programma dat evenveel vind als die aparte progs in hitman pro samen(mcafee antispyware is dan voor mij het enigste bevredigende).

eventure
18 December 2005, 00:03
Persoonlijk gebruik ik ewido en adaware,
en bijna alles gaat eraf!