Volledige versie bekijken : graka kapot ???



whoopie
16 December 2005, 23:50
als de pc ongeveer een half uurtje opstaat, begint het beeld door mekaar te lopen! hierdoor mag ik aannemen dat de graka kapot is zeker ??? of zou hier iets anders de oorzaak van kunnen zijn?

http://img162.imageshack.us/img162/7543/screen3yo.jpg (http://imageshack.us)

Clioke16V
16 December 2005, 23:58
Volgens mij duidelijk een warmte probleem.

Voel is aan de graka of die ( TE warm ) staat > als je je hand ertegen houdt en moet onmiddelijk terug trekken is die idd TE warm, anders kijk ook eens even of je koeler erop nog blaast.

whoopie
17 December 2005, 00:05
thx clio16v, maar die pc staat nu effkes aan de kant, zal straks eens voelen, maar warmte probleem ? er is niets veranderd aan de hardware of wat dan ook. dit is van de 1ne dag op de andere begonnen, eerst na een 2tal uurkes en zo komt er steeds sneller en sneller door
het gaat hier over een medion van 2003

Clioke16V
17 December 2005, 00:10
Kan aan een de koeler liggen die elke dag ( uur per uur ) stillekes dood ging he, en nu mss helemaal zijn geest heeft gegeven. Voor je de pc opstart schroef even de zijkant eruit en start op > zie dat koeler werkt ja of nee. Werkt die dan ligt het probleem wss al ergens anders.

whoopie
17 December 2005, 00:16
ok clio, zal het straks effkes nakijken en laat je wel nog iets weten !;)

Clioke16V
17 December 2005, 00:18
ok clio, zal het straks effkes nakijken en laat je wel nog iets weten !;)

OK > zit geen druk achter hoor :)

whoopie
17 December 2005, 00:21
nee nee weet ik wel, maar ben nog even met mijn goe pc-ken weer bezig om de topics te lezen en ondertussen een probje voor te leggen !

Clioke16V
17 December 2005, 00:26
nee nee weet ik wel, maar ben nog even met mijn goe pc-ken weer bezig om de topics te lezen en ondertussen een probje voor te leggen !

Zalig 2 pc's denk ik :D > mijne stuk gedaan met pc'en :close

whoopie
22 December 2005, 01:22
@ clio, heb gedaan zoals je zei, zijkant opengeschroeft, en graka bekeken tijdens het opstarten.
en de koeler werkt nog hoor, met everest heb ik de volgende melding gekregen van type = medion radeon 9800 xl
heb jij al ervaring hiermee of weet van deze graka over probs ?

Clioke16V
22 December 2005, 01:30
@ clio, heb gedaan zoals je zei, zijkant opengeschroeft, en graka bekeken tijdens het opstarten.
en de koeler werkt nog hoor, met everest heb ik de volgende melding gekregen van type = medion radeon 9800 xl
heb jij al ervaring hiermee of weet van deze graka over probs ?

Heb je er ook aan gevoeld of die EXTREEM warm is. Voel er eerst eens aan.

Draai de schroefjes uit je case en hou de case dicht. > Wacht totdat die zo een raar beeld geeft en doe dan de case open en voel eens aan de graka ( LET WEL OP DAT JE GEEN STATISCHE ELEKTRICITEIT DOORGEEFT > neem de verwarmingsbuis is vast > ijzer om u te ontladen ), als die te warm is doet je koeler zijn werk nie goed meer denk ik. Anders mss eens een nieuwe driver installeren, ikzelf heb Nvidia dus ik weet nie zo goed hoe da zit met ATI, maar zal wel ongeveer zelfde zijn zekers.

whoopie
22 December 2005, 01:38
extreem warm word die niet, heb in mijn andere pc ook ati zitten, en als die pc een paar uurtjes heeft opgestaan, is wel warmer dan deze uit de medion pc ! en de ene keer gebeurt dit na 2 minuten en de andere keer kan hij gerust 3 uur opstaan eer dit begint ! heb ook al geprobeerd met de recentste catalyst driver van de site van ati, maar het probleem blijft zich voordoen ! ga me straks een nieuwe halen ! dan is dit hopelijk eens en voor altijd opgelost ! thx voor de sug. clio !!!
(y) :bow: (y) ;)

Clioke16V
22 December 2005, 01:48
Kan ook uw scherm zijn he dat zijn geest aan het geven is > Heb je een CRT scherm ?

whoopie
22 December 2005, 01:55
nee hoor, tft 19" van acer !
weet je, echt info ove deze kaart vond ik ook niet de 9800 XL, de 9800 pro en xt enzo, geen probleem maar de xl versie ????

Clioke16V
22 December 2005, 02:13
Ma da is medion zei je > Is die dan nie van den Aldi ?

greg
22 December 2005, 02:18
volges mij is kaartje defect

Nikolas
22 December 2005, 15:17
Die kaart is speciaal gefabriceerd voor de computers van Medion.
Net zoals je nu in de nieuwste van de Aldi de 6700XL hebt, terwijl die commercieel niet verkrijgbaar is.

Veel verschil is daar niet in...

Clioke16V
22 December 2005, 16:16
surf deze site eens af http://www.gsc.be/ die maken de pc's voor aldi.

whoopie
22 December 2005, 23:09
@clioke, ben daar even gaan neuzen, maar echt info vind ik daar ook niet hoor over deze kaart ! maar ne maat van mij heeft mij vandaag nen mx440 gebracht om met deze eens te testen voor ik nieuwe koop! maar toch bedankt voor de site, ga daar morgen allezins eens contact mee opnemen !

Clioke16V
23 December 2005, 00:00
Ok whoopie, hou me op de hoogte he.

Greetz....

whoopie
23 December 2005, 02:32
zal ik zeker doen !!! ;)

Fakke_Berto
23 December 2005, 18:13
Hallo,
Ik heb er ook zo een. Die kan je upgraden naar pro.
Grzz.

Heezy
23 December 2005, 20:42
Yep, heb zelf ook een ATI 9800XL gehad van Medion, is gewoonweg een ATI 9800 PRO (R350 core) die ietsje lager geclockt staat en onder een andere naam van Medion. Die kaart was echt bangelijk, want hij overclockte enorm goed.
Jouw probleem ligt denk ik ook aan warmte. Je zou eens moeten kijken of de koeler zelf nog goed contact maakt met de GPU, anders er eens afhalen en nieuwe koelpasta opdoen, en zien dat de koeler er terug goed opzit.

En wat zijn de temps in je case? Mijn broer heeft namelijk hetzelfde gehad als jij, en dat kwam doordat de fan van de voeding stuk was, en de temp in de case zo warm werd, dat de graka het ook te warm kreeg.

whoopie
24 December 2005, 03:41
Yep, heb zelf ook een ATI 9800XL gehad van Medion, is gewoonweg een ATI 9800 PRO (R350 core) die ietsje lager geclockt staat en onder een andere naam van Medion. Die kaart was echt bangelijk, want hij overclockte enorm goed.
Jouw probleem ligt denk ik ook aan warmte. Je zou eens moeten kijken of de koeler zelf nog goed contact maakt met de GPU, anders er eens afhalen en nieuwe koelpasta opdoen, en zien dat de koeler er terug goed opzit.

En wat zijn de temps in je case? Mijn broer heeft namelijk hetzelfde gehad als jij, en dat kwam doordat de fan van de voeding stuk was, en de temp in de case zo warm werd, dat de graka het ook te warm kreeg.

heb de pc aangezet en meteen gestart met een backup te nemen van een film, omdat dit volgens mij toch een soort van stress test voor de pc in het algemeen is, na het uitwerpen van de dvd, heb ik opnieuw moeten opstarten omdat ik geen b.ll.n meer zag op het scherm maar de temp in de case was +- 45 graden ! dus volgens mij zal het niet echt aan de warmte in de case liggen maar "met hulp van clioke16v" dat de graka te warm werd, het is te zeggen, fan draait nog op graka en word wel warm maar kan er nog mijn vingers op laten liggen bij manier van spreken.
@clioke, heb vandaag 3 x getracht te bellen naar medion, 2 x bezet en 1 x geen aansluiting !
dus, ben vandaag maar naar de locale pc boer gestapt en heb een nieuwe graka gekocht! het is de asus nvidea n6600le geworden, hier word niet echt games gespeeld, toch de games die ik hier in andere topics lees! Maar ben blijkbaar een beetje voorbarig geweest!
nu dat ik toch een nieuwe heb, kan ik gerust de fan er af halen en nieuwe pasta tussen doen en zien wat het geeft ! wordt zeker nog vervolgd !

eventure
24 December 2005, 16:25
en geen probs meer gehad?
met je nieuwe graka,
mvg
Robbe

whoopie
24 December 2005, 18:31
@eventure, nee hoor, kaartje draait super ! nu even proberen om die fan er af te halen en eens proberen met verse koelpasta zoals Heezy voorstelde en indien het lukt, heb ik er 1tje in reserve

eventure
25 December 2005, 13:18
@ mods: hier mag slotje op denk ik,
probleem is opgelost...

Baloeke
25 December 2005, 15:48
Ok dan sluiten we deze