Volledige versie bekijken : Gameserver



supahfly
17 December 2005, 18:15
Is dit mogelijk om een gratis gameserver te maken en te laten draaien op mijn pc ? Zoja weet iem waar ik informatie ofzo kan vinden. Op google vind je enkel betalende ....

Sille
17 December 2005, 18:49
mmm hangt er van af als je gwn thuis met 2-3 computers kan spelen gaat dit bij age of empires toch kan mijn broer connecten via mijn ip adress op de server dus denk dat bij andere games ook wel moet lukken. Maar als het voor personen is uit verschillende regio dus bv jij en je buur dan lukt dit echter niet en moet je een betalende server kopen voor te game

PeterN
17 December 2005, 21:16
Bij een heel deel games heb je idd ook de mogelijkheid zelf een server te draaien, maar dit moet je bezien in de documentatie die bij het game is geleverd. Denk wel dat het meestal wel wat performance vraagt van je pc en ook wat data verkeer geeft. Let hierbij ook op dat je de poorten vrijgeeft (in firewall) naar de connecterende spelers.
Bijvoorbeeld bij "call of duty" gaat het en heb ik het eens gedaan ;)
De software is hier in de game aanwezig ;)

Ps het gaat dus ook over de grenzen heen, heb hier eens eentje laten draaien en daar zat een 10 personen op van belgiƫ en nederland ;)

eventure
17 December 2005, 21:18
moet het een server via het internet zijn,
of binnen een persoonlijk netwerk?

boulle
17 December 2005, 21:55
Dit is inderdaad mogelijk hoor, maar het vergt wel een hoop van je systeem. Om maar te zwijgen van het werk dat je daar mee hebt. Een vriend van mij heeft een tijd, na het wegvallen van zijn lucratief gevonden gratis server, een tijdje zelf lineage II gehost op zijn pc. Geen simplele zaak, maar hij heeft het een hele tijd uitgezongen hoor, en er waren meer dan genoeg spelers. Misschien kan je hem hier; http://www.wrw.be/ even contacteren en vragen hoe hij dat allemaal heeft klaargespeeld.
Hopelijk ben je hier iets mee vooruit!
Laat maar eens iets weten en de groetjes!!

Heezy
18 December 2005, 00:26
En die upload... :-(.

Snuifje
18 December 2005, 00:42
het is idd mogelijk, ik doe het zelf ook maar voor WAN (( Wide Area Network )) is het minder want je heb goede upload nodig. LAN (( Local Area Network )) gaat wel gewoon goed.