Volledige versie bekijken : Probleem met harde schijf???



tosh
17 December 2005, 18:51
telkens ik mijn pc opstart krijg ik de melding "no operation system found" "media device error" en "check cable" dit laatste heb ik al enkele malen gedaan, zelfs vervangen door een andere maar nog steeds geen verschil. wie kan me helpen ?????

Ché
17 December 2005, 20:06
Probeer eens een andere harddisk uit. Dan weet je meteen of er iets mis is met de jouwe.

eventure
17 December 2005, 20:32
Probeer eens een andere harddisk uit. Dan weet je meteen of er iets mis is met de jouwe.
En als dit hetzelfde blijft,
heb je een probje met je bios/moederbord!

mvg
Robbe

tosh
17 December 2005, 20:50
Bedankt voor de tips , dacht ook al zoiets in die richting . Nog een vraagske, aangezien ik maar een amateurke ben ;) . ik heb 2 pc's. mag ik zomaar mijn harde schijf uithalen en in de andere steken zonder dat ik die ook naar de knoppen help??

compuchrisje
17 December 2005, 21:20
Dat kan je altijd... als je erop let dat statische electriciteit geweerd wordt en je de kabels op de juiste manier aansluit, zet een hoofddisk niet in slave positie of omgekeerd, dus als je meerdere schijven hebt in je pc, zeker de eerste nemen. Het is wel zeker dat je pc allerhande andere hardware zal "ontdekken", laat dat maar doen, maar verander niet té veel.
succes ermee!

eventure
17 December 2005, 21:20
normaal gezien wel,
alhoewel xp niet gaat draaien,
want daar zit een beveiliging in dat je maximum 3 hardwarestukken kan wijzigen, of je moet opnieuw registreren
dacht ik,...
je kan altijd eens proberen
mvg
Robbe

lament
27 December 2005, 11:05
Vraagje,

Hoeveel HD kan een pc aan
Heb er nu 2 - 80 en 120 gig

Wil alles van de schijf van 120 overzetten op een van 200

Daarna de schijf van 80 eruit en op de schijf van 120 mijn windows draaien

Kan ik eerst de schijf van 200 bijplaatsen en alles overzetten ?

Lament :p

Nikolas
27 December 2005, 11:54
Ja, dat kan zonder problemen...als je niet méér dan 1 DVDRW/CDRW hebt

coopman
27 December 2005, 19:35
je kan natuurlijk ook een pci adapter kopen waarop je ata en sata schijven kan aansluiten :)