Volledige versie bekijken : bluetooth



marco
17 December 2005, 19:48
Beste vrienden,
Mijn dochter heeft een GSM gekocht met bluetooth verbinding en ik hen een pc (van aldi een medion met bleutooth bij)waar bleurtooth bij is en wanneer ik bluetooth inschakel zegt hij "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten"
Wat moet ik doen ???????????????????
Wie ken mij helpen a.u.b.
Groetjes marco:close:close:close

marco
18 December 2005, 12:24
Weet echt niemand raad?????????
Zou spijtig zijn.
Alvast bedankt(crash)(crash)

GuntherS
18 December 2005, 13:20
Dat betekent dat ofwel de drivers niet goed geïnstalleerd zijn ofwel wordt de GSM niet gedetecteerd door de PC.
Probeer de GSM eens kort bij de bluetoothverbinding te houden en zorg ervoor dat bluetooth bij de pc aanstaat en bij de GSM.
Anders drivers eens opnieuw installeren.

marco
18 December 2005, 18:11
Ik kan nu al wel van gsm naar pc sturen maar niet van pc naar gsm.
Weet dat iemand????
:close:close:close

TusH
18 December 2005, 18:12
Ik zit met krak hetzelfde probleem.
Ben benieuwd of iemand de oploosing kent. :)

t896743
18 December 2005, 18:38
@marco
@trush

IK heb met zelfde probleem als jullie te kampen.
Heb nieuwe smartphone Siemens S65 aangekocht. Probeer Bleutooth-connectie te krijgen met mijn Laptop (eveneens Medion van Aldi, 3 weken terug aangekocht) en krijg idem dito vermelding.
Verwonderlijk is dat ik het desbetreffende Bleutooth-icoon niet te zien krijgen in de taskbar. Bij de Bleutooth-configuratie geeft de hardwareinstelling aan dat het bleutooth-apparaat niet correct werkt. Volgens apparaatbeheer werkt datzelfde apparaat wel correct. Raar maar waar.
Ik probeer er wijs uit te geraken. Mocht ik iets meer te weten komen (????), dan laat ik jullie iets weten.
Hopelijk heeft er nog iemand anders goede raad in huis voor dit probleem. Want blijkbaar is het toch wel eentje waar er al een aantal mensen mee te kampen hadden.
Groeten en hopend op een spoedige oplossing;
DG

eventure
18 December 2005, 19:09
Misschien een slechte bleutooth verbinding die niet standaard is?
Heb je al eens geprobeerd met een bleutooth dongle ( bleutooth stick)?
mvg
Robbe

t896743
18 December 2005, 20:03
Misschien een slechte bleutooth verbinding die niet standaard is?
Heb je al eens geprobeerd met een bleutooth dongle ( bleutooth stick)?
mvg
Robbe

Neen nog niet. Good idea. Ik kan de test toen met een stick op mijn desktop die geen bleutooth heeft !!!! Heb zelf geen stick maar kan er wel eentje lenen om dit even uit te testen. Let's see. Bedankt voor uw inbreng.

eventure
18 December 2005, 20:06
Neen nog niet. Geen slecht idee van jouw. Ik kan de test toen met een stick op mijn desktop die geen bleutooth heeft !!!! Heb zelf geen stick maar kan er wel eentje lenen om dit even uit te testen. Let's see.
Ik wens u veel succes :) (a)
p.s. vergeet de bedanktnop niet :)

mvg
RObbe

TusH
18 December 2005, 21:23
Ikke dus wel,
Met dongle geen resultaat.

eventure
18 December 2005, 21:46
Goh,
dan weet ik geen oplossing meer hoor,
misschien eens kijken op de site van medion,
of die van je gsm,
welke gsm is het trouwens?
mvg
RObbe

dj_lunatic
22 December 2005, 01:40
Paar zakens die je zeker moet nakijken:
kijken als de gsm van je dochter geen software nodig heeft deze vind je meestal terug op de website van de fabrikant e.g. nokia
ik heb zelf een nokia met bleutooth en heb dus nokia pc suite moeten downloaden

Ten tweede kijk ook eens na bij je verbindingen als je geen sleutel moet ingeven bij de gsm en bij je computer dit word normaal gedaan als je software installeert dit is een zogezegde toeganscode

probeer het eens en laat het mij weten

Grtz,

Dj Lunatic

marco
23 December 2005, 10:08
hallo vrienden,
bij mij is alles in orde,heb mijn drivers van bleutooth eerst terug verwijderd en daarna terug geinstalleerd en dat lukte al.
Daarna klik je rechts onder op het blauwe icoontje en het beeld van bleutooth wordt geopend.En nu volg je de stappen zoals dj_lunatic hier vermeld.
Dan zette mijn dochter haar gsm op bluetooth en ik klikte op de rode bol in het beeld van blootooth en begon hij te zoeken naar apparaten,er werd één gevonden dus de gsm van mijn dochter en die moest een toegangscode intikken(mag je zelf kiezen)van 4 cijfers en die 4 cijfers moet je daarna ook ingeven op je pc(hij vraagt dat wel).
Hopelijk heb ik het een beetje verstaanbaar uitgelegt en lukt het bij jullie ook.
Groetjes marco(y)(y)(y)

t896743
23 December 2005, 22:37
hallo vrienden,
bij mij is alles in orde,heb mijn drivers van bleutooth eerst terug verwijderd en daarna terug geinstalleerd en dat lukte al.
Daarna klik je rechts onder op het blauwe icoontje en het beeld van bleutooth wordt geopend.En nu volg je de stappen zoals dj_lunatic hier vermeld.
Dan zette mijn dochter haar gsm op bluetooth en ik klikte op de rode bol in het beeld van blootooth en begon hij te zoeken naar apparaten,er werd één gevonden dus de gsm van mijn dochter en die moest een toegangscode intikken(mag je zelf kiezen)van 4 cijfers en die 4 cijfers moet je daarna ook ingeven op je pc(hij vraagt dat wel).
Hopelijk heb ik het een beetje verstaanbaar uitgelegt en lukt het bij jullie ook.
Groetjes marco(y)(y)(y)

@marco :
Mijn situatie was, zoals reeds gepost, identiek aan die van u (ook met Medion pc).
Heb tevens drivers verwijderd en nieuwe geïnstalleerd en probleem is eveneens van de baan. Vooruit met de geit !!
Groeten;
DG

DG

dj_lunatic
26 December 2005, 12:41
hallo vrienden,
bij mij is alles in orde,heb mijn drivers van bleutooth eerst terug verwijderd en daarna terug geinstalleerd en dat lukte al.
Daarna klik je rechts onder op het blauwe icoontje en het beeld van bleutooth wordt geopend.En nu volg je de stappen zoals dj_lunatic hier vermeld.
Dan zette mijn dochter haar gsm op bluetooth en ik klikte op de rode bol in het beeld van blootooth en begon hij te zoeken naar apparaten,er werd één gevonden dus de gsm van mijn dochter en die moest een toegangscode intikken(mag je zelf kiezen)van 4 cijfers en die 4 cijfers moet je daarna ook ingeven op je pc(hij vraagt dat wel).
Hopelijk heb ik het een beetje verstaanbaar uitgelegt en lukt het bij jullie ook.
Groetjes marco(y)(y)(y)


Ben blij dat ik heb kunnen helpen ;)

grtz,

ikke :p

PeterN
26 December 2005, 13:36
Dan mag deze dicht ;)