Volledige versie bekijken : internet probleem



Dirkske
18 December 2005, 15:16
We hebben hier dus 2 pc 's het is de bedoeling dat die 2de pc ook op het net geraakt. In afwachting da ik een router of hub aangeschaf heb ik die gewoon rechtstreeks verbonden met de kabel die normaal in de andere pc zit.

Maar ik geraak niet op het net met de 2de pc. het ip adres begint met 169. ....

via ipconfig al geprobeerd om een nieuw ip adres te krijgen maar na een tijdje zegt de pc dat hij geen verbinding kan krijgen met de DHC-sever of zoiets.

de net werk kaart betreft: een 3Com 3c900Combo Ethernet Adapter kaart (pci)

ik surf via telenet met een expressnet abonnemenet waar je normaal 2 ip adressen hebt.

Weet iemand raad.

Alle instellingen al gecontroleerd en ingesteld zoals op de telenet pagina's worden uitgelegd.

Alvast bedankt voor de hulp

ook ja de 2de pc draait Windows Xp Pro met service pack 1

GuntherS
18 December 2005, 15:28
Klik eens met je rechtermuisknop op deze computer en dan op eigenschappen.
Klik dan op het tabblad apparaatbeheer.
Kijk eens of daar geen uitroepteken ofzo bij je netwerkkaart staat.
Zo ja? Installeer je drivers eens opnieuw.

Want zo zou alles toch moeten werken.

Wanneer je de kabel terug insteekt op de andere pc, heb je dan wel terug verbinding?

Dirkske
18 December 2005, 15:35
daar ligt het probleem niet geen uitroepteken bij de netwerkkaart in aparaatbeheer.

En ja ik heb onmiddelijk terug internet als ik heb terug inplug in mijn andere pc.

Onlangs nog de pc van mijn schoonbroer opnieuw geinstalleerd en toen geen enkel probleem ondervonden ik kon gewoon de kabel in zijn pc inpluggen de nodige updates binnen halen en terug in mijn pc stoppen (op zijn pc draaide wel win 98 sec).

zariash
18 December 2005, 15:41
als je pc pc gewoon opstart zonder de kabel van telenet heb je dan rechtsonder in de taakbalk het icoontje met de 2 pc 's staan en staat daar dan een rood kruis door .
grtjs

Dirkske
18 December 2005, 15:44
ja da icoontje staat daar dan onderdaan met de vermelding dat er geen netwerk verbinding is.als ik hem dan in plug gaan die dan weg

zariash
18 December 2005, 16:06
heb je het al eens op deze manier geprobeerd.

In het Start-menu ziet u linksboven "Internet - Internet Explorer" staan. Klik rechts en kies voor "Eigenschappen van het Internet"
In het venster dat zich opent gaat u naar het tabblad "Verbindingen"
Klik onderaan op de knop "LAN-instellingen"
Vink "Instellingen voor Internet Explorer automatisch overnemen" uit.
Vink "Automatisch configuratiescript gebruiken" aan en vul in het tekstvak het volgende in: "pac.pandora.be:8080" (zonder "")
Klik op "OK", het scherm met de LAN-instellingen sluit.
Klik ook in het onderliggende venster op "OK", alle vensters zijn nu weer gesloten. Bij het (her)starten van Internet Explorer zullen de instellingen van kracht worden. grtjs

eventure
18 December 2005, 19:04
heb je het al eens op deze manier geprobeerd.

In het Start-menu ziet u linksboven "Internet - Internet Explorer" staan. Klik rechts en kies voor "Eigenschappen van het Internet"
In het venster dat zich opent gaat u naar het tabblad "Verbindingen"
Klik onderaan op de knop "LAN-instellingen"
Vink "Instellingen voor Internet Explorer automatisch overnemen" uit.
Vink "Automatisch configuratiescript gebruiken" aan en vul in het tekstvak het volgende in: "pac.pandora.be:8080" (zonder "")
Klik op "OK", het scherm met de LAN-instellingen sluit.
Klik ook in het onderliggende venster op "OK", alle vensters zijn nu weer gesloten. Bij het (her)starten van Internet Explorer zullen de instellingen van kracht worden.grtjs
Idd,
je moet je pc wel instellen e,
mvg
Robbe

Dirkske
18 December 2005, 20:24
pc staat volledig correct ingesteld zoals het hoort.

Het heeft ergens te maken met de netwerk kaart misschien eens kijken om een andere kaart in te steken.

bedankt voor de reacties.

kwakkwak
20 December 2005, 10:09
En als je dan kijkt via je netwerkverbinding en je klikt daarop en selecteert eigenschappen. Dan tcp/ip selecteren en dubbelklikken en dan aanvinken automatisch een ip-adres selecteren. Zou het zo niet werken?

greetz

Dirkske
20 December 2005, 10:22
Alles staat ingesteld zoals het moet. Zal het eens moeten proberen met een andere netwerkkaart ligt misschien aan de hardware zelf???

toch bedankt voor uw reactie. Het is een netwerk kaart met 3 aansluit mogelijkheden.

en misschien wringt daar het schoentje.

bike devil
20 December 2005, 18:24
en dirkske werkt het nu al ?

Dirkske
22 December 2005, 16:06
Vandaag een nieuwe netwerkkaart gehaald en nu onmiddelijk zonder problemen internet op die pc. Op naar de volgende stap.

bedankt voor alle reacties hier mag een slotje op. ;)

Milo
22 December 2005, 17:47
Vandaag een nieuwe netwerkkaart gehaald en nu onmiddelijk zonder problemen internet op die pc. Op naar de volgende stap.

bedankt voor alle reactie hier mag een slotje op. ;)


Ey
kleine opmerlking .....
Om te zien of het u netwerkkaart is of niet .... ga naar Start/Run

Tik daar cmd .... om naar de commandpromt te gaan.


daar tik je Ipconfig in ... krijg je media status disconescted : is et u kaart .
Tikt ge ping local host ( om uwen eigen pc te pingen en krijgt ge een reply van 127.0.0.1 dan heb je andere problemen ... krijgt ge no reply ... kaart kapot