Volledige versie bekijken : Problemen met draadloos netwerk



nightraver
21 May 2005, 17:04
Hallo,

Ik heb hier een draadloze router aangesloten en ik heb daar mijn pc met de gewone netwerkkabel op aangesloten en daar is dus geen probleem deze heeft perfect verbinding, maar nu is het de bedoeling dat ik met een tweede pc waarin de draadloze netwerkkaart zit daarloos verbinding kan maken dit wil echter niet zo goed lukken.
Volgens mij is er wel een verbinding omdat het teken van de router staat op groen en de twee schermpjes van windows staan ook op verbinding er worden ook pakjes verzonden maar geen ontvangen.
De signaalsterkte geeft hij ook aan als sterk.
Dus ik weet het niet goed meer nu hopelijk kunnen jullie helpen.

Grtz Nightraver.

PS: Het is een router van belkin en een netwerkkaart is ook van belkin, ik heb daarvan als gans de handleiding gelezen maar ik kan er niet wijs uit geraken.

PeterN
21 May 2005, 17:13
Kijk eens na op je een geldig ip adres krijgt? Via start/uitvoeren/cmd en dan ipconfig/all intikken.

Kijk ook eens naar de instellingen van de router. Als je mac adres filtering op hebt staan moet je hier het macadres van uw kaartje clonen. Kijk ook eens als je op beide zijde dezelfde beveiliging hebt aanstaan, als je die hebt ingesteld)

nightraver
21 May 2005, 17:35
Hoi ik heb gedaan wat je zei peter maar ook dat is nogal chinees voor mij dus ff een screeanshot genomen mss kan jij of iemand anders dan meer zien.

http://members.lycos.nl/nightraver/images/naamloos.JPG

Grtz Nihtraver

Kokki
21 May 2005, 17:46
Is wel vreemd dat ie zegt dat ie verbinding heeft. Normaal gezien moet je bij je draadloze verbinding dan een IP-adres, standaardgateway enz. krijgen. Daar zegt ie dat je medium ontkoppeld is. Kijk eens bij je hardware of je kaart goed geinstalleerd is. Kijk ook eens bij de eigenschappen van je draadloze verbinding. Wat vertelt ie daar allemaal? Ga eens via de andere pc naar je router om daar de instellingen na te kijken.

Succes

Ché
21 May 2005, 19:01
ga naar mijn netwerklocaties /netwerkverbindingen weergeven / rechtsklik op de draadloze netwerkkaart/ eigenschappen / op het 2de tabblad moet er een vinkje staan bij automatisch ip-adres verkrijgen.

Ché

nightraver
22 May 2005, 00:05
kan het zijn dat ik op de pc waarin de draadloze netwerkkaart zit ook de software van de router moet instaleren want dit heb ik niet gedaan maar ik dacht dat dat niet nodig was omdat ik op mijn pc die rechtsreeks via kabel verbonden is met de router heb ik wel verbinding en daar is die software ook niet geinstaleerd

PeterN
22 May 2005, 02:49
Normaal niet. Je moet enkel de wirelesskaart in die pc installeren en configureren. De router kan je normaal configureren door met internet explorere naar het adres 192.168.2.1 te surfen.

nightraver
22 May 2005, 03:01
pff ik wordt hier stilaan gek van ben al de hele avond aan bezig en ik slaag er zelfs niet in verbinding te krijgen met het internet.
ik wist niet dat het zo moeilijk zou worden

Kokki
22 May 2005, 09:23
Kijk eens op je andere pc welk ip adres je krijgt? Wat staat er dan bij standaardgateway? Geef dat adres dan eens in IE. Dat kan 192.168.2.1 zijn zoals Peter zegt of 10.0.0.138 of 192.168.1.1 of zoiets. DAn zou je normaalgezien in de confiuratie van de router moeten komen. Van welk type is die Belkin router?

Succes

nightraver
22 May 2005, 14:05
Hallo,

Ik heb ondertussen de pc op het net gekregen ik moest blijkbaar gewoon alles eerst resetten want daar stonden nog instellingen in van de vorige keer want ik ben die router aan het testen voor een maat van mij omdat hij het na lange tijd niet in orde kreeg had ik hem beloofd een handje te helpen maar die instelling moesten dus gereset worden want nu draait hij wel op internet dus nu moet ik trachten deze veilig te laten draaien.

elmago
22 May 2005, 22:36
Hallo,

Ik heb ondertussen de pc op het net gekregen ik moest blijkbaar gewoon alles eerst resetten want daar stonden nog instellingen in van de vorige keer want ik ben die router aan het testen voor een maat van mij omdat hij het na lange tijd niet in orde kreeg had ik hem beloofd een handje te helpen maar die instelling moesten dus gereset worden want nu draait hij wel op internet dus nu moet ik trachten deze veilig te laten draaien.

Hoi nightraver
Ik zit hier ook al een paar dagen te klojen om een Eminent router (adsl) aan de praat te krijgen, maar hier werkt zelfs de vaste verbinding niet. Heb je de de router zelf gereset of enkel je settings? (dit puur uit nieuwsgierigheid want dinsdag komt er een pro de boel installeren.)

Kokki
22 May 2005, 22:43
Zelfs de vaste verbinding niet? Krijg je een IP-adres? Het is een router zeg je, welke modem heb je er dan bij? Of is het een modem/router?

PeterN
22 May 2005, 23:03
@nightraver :
Om hem veilig te krijgen moet je voor de wireless verbinding een encriptie gebruiken, bv wep. Hiervoor moet je aan beide zijde, dwz zowel de router als de wirelesskaart in de pc, dezelfde instellingen gebruiken. Zet beide bv op wep 32bit key en voer aan beide zijde dezelfde key in. Deze beveiliging codeert uw wireless verbinding en zorgt dat niet iedereen wireless op uw router kan. Een tweede beveiliging is uw mac adress. In uw router kan je een lijstje aanleggen van alle hardware die mogen verbinding maken met uw router. Iedere hardware (wirrelesskaart en netwerkkaart) heeft een uniek mac adres. Vraag dit adres op via start/uitvoeren 'cmd' en in het dosvenster dan 'ipconfig/all' in te geven. Doe dit op beide pc's. Noteer het mac adres. Ga nu naar de instellingen van uw router, zet mac filtering op en vul beide mac adressen in. Nu kan enkel uw twee pc's verbinding maken met de router.

nightraver
22 May 2005, 23:27
Hoi nightraver
Ik zit hier ook al een paar dagen te klojen om een Eminent router (adsl) aan de praat te krijgen, maar hier werkt zelfs de vaste verbinding niet. Heb je de de router zelf gereset of enkel je settings? (dit puur uit nieuwsgierigheid want dinsdag komt er een pro de boel installeren.)

Hey elmago,

Ik heb eerst de router voledig gereset aan de achterzijde is daarvoor een kleine resetknop voorzien en daarna heb ik ook mijn internet modem uit het stopcontact getrokken en na 10 min terug ingestoken en daarna werkte alles en kon er perfect verbinding gemaakt worden.
Je moet eerst de stroom van de router uittrekken en terwijl je de resetknop ingedrukt houdt moet je de stroom terug insteken en dan de reset vasthouden tot alle lampjes normaal branden enkel 1 oranje blijft knipperen ale bij mijn router toch.

Grtz Nightraver

nightraver
22 May 2005, 23:29
@nightraver :
Om hem veilig te krijgen moet je voor de wireless verbinding een encriptie gebruiken, bv wep. Hiervoor moet je aan beide zijde, dwz zowel de router als de wirelesskaart in de pc, dezelfde instellingen gebruiken. Zet beide bv op wep 32bit key en voer aan beide zijde dezelfde key in. Deze beveiliging codeert uw wireless verbinding en zorgt dat niet iedereen wireless op uw router kan. Een tweede beveiliging is uw mac adress. In uw router kan je een lijstje aanleggen van alle hardware die mogen verbinding maken met uw router. Iedere hardware (wirrelesskaart en netwerkkaart) heeft een uniek mac adres. Vraag dit adres op via start/uitvoeren 'cmd' en in het dosvenster dan 'ipconfig/all' in te geven. Doe dit op beide pc's. Noteer het mac adres. Ga nu naar de instellingen van uw router, zet mac filtering op en vul beide mac adressen in. Nu kan enkel uw twee pc's verbinding maken met de router.

Welke key is dat precies dat je dient in te voeren is dat een wachtwoord ofzo dat je zelf kan kiezen of is dit nog iets anders??

grtz nightraver

PeterN
23 May 2005, 00:30
Ik was een beetje in de war. Bedoel 128bit ipv 32bit:crazy:
WEP encryptie aanzetten op 128bit encriptie aan beide zeide. Je moet dan een key methode ingeven. Gemakkelijkste is te kiezen voor 'passphrase', dus een paswoord in characters. (je kan ook paswoorden maken met getallen). Tik dus dan uw paswoord in. Uit dit ingegeven paswoord gaat hij vier key's genereren. Dus vier verschillende encripties. Kies ook aan beide kanten dus dezelfde key 1..4.:)

Wayne
25 May 2005, 21:21
effe reageren
ip adres om op de draadloze router van belkin te geraken is
192.168.2.1
ten tweede
die beveiling met 128 bits encryptie
klinkt mooi maar pas op of de router van belkin is naar de zevende hemel
heb het hier zelf meegemaakt

probeer maar en laat me weten of het gelukt is

succes

PeterN
25 May 2005, 23:05
effe reageren
ip adres om op de draadloze router van belkin te geraken is
192.168.2.1
ten tweede
die beveiling met 128 bits encryptie
klinkt mooi maar pas op of de router van belkin is naar de zevende hemel
heb het hier zelf meegemaakt

probeer maar en laat me weten of het gelukt is

succes
Hoe bedoel je naar zevende hemel? Hier staat het al een jaar op en staat nog steeds op de zelfde plaats, niet in de hemel:D Ik moet er wel bij vertellen dat zowel de router als de pci kaartjes voor de pc en pcmcia kaartjes voor de laptops van een zelfde merk zijn nl SMC. Wat ik wel al eens ondervonden heb is als je zo'n goedkope usb stick met wireless receiver wil verbinden met de router dat het niet lukte met die wep encryptie.
Maar voor de rest werkt dat hier perfect. Zou toch ook zo moeten zijn bij een merk als Belkin;)

bike devil
9 June 2005, 15:41
ik heb deze vandaag besteld

W-LAN Router - 54 Mbps - Belkin € 62,12


W-LAN USB - 54 Mbps - Belkin € 35,47

ik hoop dat ik niet te veel problemen krijg ;)

nightraver
9 June 2005, 16:26
ik hoop het ok voor u dat ik hier heb staan is nog steeds niet deftig geconfigureerd, zal mij daar in het weekend eens mee bezig houden se.

Grtz Nightraver

vraagteken
9 June 2005, 17:08
ik heb daar ook problemen mee gekend (belkin ) twee maal moeten belllen naar belkin de eerste keer kon ik op site van skynet en belgacom.net niet opgeraken met wat instellingen langs uitvoeren (cmd) in orde gekomen de tweede keer kon ik helemaal niet meer op het internet weer gebeld en dan via 192.168.2.1 wat moeten instellen en tot nu toe marcheerd alles.

ik heb belkin adsl- modem met ingebouwde draadloze G router
((g )) 802.11 g 54 MBps 2.4 GHz* wireless

Wayne
9 June 2005, 21:36
Ik wil u niet ontmoedigen maar men heeft u een ouder type van belkin gateway router verkocht. Die kost inderdaad minder.
Echter de nieuwe type is voorzien van een nieuwe chipset en is nog beter en nog sneller dan de 54 mbp.

Zolang dat je deze niet betaald hebt kan je nog altijd afzien van uw aankoop.:p

bike devil
10 June 2005, 12:43
juist mijn router ontvangen


goed gelezen hoe het moet via handleiding
en geen enkel probleem alles werk en snelheid is niets te merken van verschil beneden en boven

moet wel zeggen afstand is niet zo veel he

is het nu nog nodig om te beveiligen en hoe doe ik da best :)

nightraver
10 June 2005, 18:03
juist mijn router ontvangen


goed gelezen hoe het moet via handleiding
en geen enkel probleem alles werk en snelheid is niets te merken van verschil beneden en boven

moet wel zeggen afstand is niet zo veel he

is het nu nog nodig om te beveiligen en hoe doe ik da best :)

Awel ik zou willen dat ik het u kon zeggen maar dat is nu net waar ik ook nog niet uit ben, dus we zullen samen wachten op de oplossing.

Grtz Nightraver.

Kokki
10 June 2005, 19:04
Kijk hier eens even: http://www.telenet.be/nl/portaal/learningzone/draadloos.php voor een filmpje. Als je liever leest, kijk dan hier even : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1

Belangrijkste zaken zijn: een WEP of wpa key. MAC-adres filtering, paswoord van router veranderen, naam van de router veranderen, SSID broadcast uitzetten.

bike devil
10 June 2005, 22:01
nog een vraagje hoe geraak ik en de pc van boven naar beneden en andersom


heb het geprobeerd met ip maar lukt niet:cry:

Kokki
11 June 2005, 10:11
Heb je de wizard netwerk instellen gevolgd? Zet wel alle firewalls af als je dit probeert.

nightraver
11 June 2005, 12:06
Ik vind dit een zeer goed filmpje met idd een degelijke simpel te volgen uitleg, maar ik wil nu toch nog even vragen of dit de enige manier van beveiligen is of zijn er nog andere eventueel nog betere manieren ook om dit te doen ?

Grtz Nightraver.

Kokki
11 June 2005, 13:26
Ik had het filmpje niet helemaal bekeken. Blijkbaar gaat het alleen over de WEP-sleutel, sorry er is idd meer. Bekijk even de 2de link die ik gegeven heb. Daarin vind je meer over de andere beveiligingsmethodes. Dit zijn de dingen die je kan doen, en je doet ze best allemaal


WPA of WEP encryptie
MAC filtering
SSID broadcast uit zetten
en een sterk router wachtwoord
Groetjes

nightraver
11 June 2005, 13:29
ik was hier nu net mee bezig maar ik geraak niet meer in de config van de router hoe zou dat komen.
Ik bedoel dus in de 192.168.2.1

Grtz Nightraver

Kokki
11 June 2005, 16:18
Draadloos? Om de router in te stellen doe ik dat altijd met draad, wellicht scheelt er iets met de key die je ingesteld hebt. Heeft de router aansluitingen voor ethernet? Zo ja, probeer op die manier terug in de config te geraken. Als dat ook niet lukt zal je de router moeten resetten. Hoe dat dat moet staat ergens in de handleiding.

nightraver
11 June 2005, 16:59
ja ik geraak er in via 192.168.2.254 heb ik gezien en kan dan zo instelling wijzigen maar ik moet enkel nog eens gaan zoeken in de handleiding hoe ik zo een key aanmaak want in de links hierboven staan vb met andere routers en is totaal anders dan bij mijn hier dus zal daar nu eerst ff achter zoeken .

Grtz Nightraver.

nightraver
23 June 2005, 16:14
Hoi,
Door hier en daar wat te veranderen terug heb ik nu eindelijk de router standaard gekregen terug er dus via dat filmpje hierboven ergens en via de handleiding die erbij zat een WEP-key opgezet dus is al 1/3 gedaan nu die andere drie nog en dan moet ik daar nog een router zien tussen te krijgen da zal vrees ik het moeilijkste zijn.

Grtz Nightraver.
(ps=bedankt alvast voor diegene die geholpen hebben of die dat een poging gedaan hebben om te helpen)

_Luc
7 August 2005, 20:40
In je router dient je de volgende instellingen te doen:
Wireless radio : op ON
SSID : een naam voor je draadloosnetwerk ingeven (deze naam moet je ook ingeven in de eigenschappen profiel voor draadloos netwerk)
SSID broadcast : disable
Channel : dynamic aanvinken
APonly : disable
Indien je een beveiligingskey (bv webkey of WPA) in je router hebt ingegeven dient je deze ook integeven in het eigenschappen profiel voor draadloos netwerk.
Je kan ook eens kontroleren of je router is ingesteld voor bepaalde mac_adressen.
Is dit zo dan dien je ook het mac_adres van deze Pc in te geven

nightraver
8 August 2005, 06:47
Hallo Luc en andere,

Bedankt voor jullie hulp hier maar deze mag dicht ik heb ondertussen de router beveiliging klaar gekregen de drie eerder vermelde punten althans en de routers zijn er terug naar mijn kameraad dus op deze mag wat mij betreft een slotje op

Grtz Nightraver