Volledige versie bekijken : Chatten met een worm



Mimosa
21 December 2005, 23:13
Chatten met een worm
Begin december kwam er een nieuwe worm op het internet die zich richtte op gebruikers van de instant message dienst van AOL. Voor ons een 'ver van m'n bed show' maar dit soort dingen kunnen bijvoorbeeld bij de messenger van Microsoft (MSN Messenger) ook voor komen en vandaar dat we de melding toch even willen geven

De worm verspreidt zich door zich te melden bij de ontvanger met de tekst 'lol thats cool' en als de gebruiker een antwoord stuurt zal het virus antwoorden met de tekst 'lol no its not its a virus'. De uiteindelijke verspreiding van het virus gaat door middel van het openen van een .pif bestand en daardoor zal er een trojan op het systeem gezet worden waardoor anderen verbinding met je pc kunnen maken en zal het virus zich verder ongezien verspreiden naar mensen in je contactenlijst.

De moraal van dit verhaal: Iedereen weet zo langzamerhand dat je niet zomaar elke mail moet openen die je binnen krijgt, maar dat je bij een Messenger als MSN eigenlijk hetzelfde moet doen is bij veel mensen dan weer niet bekend en op deze manier vormen de gebruikers van zo'n dienst een makkelijk doelwit. Open dus niet zomaar elk bestand wat je opgestuurd krijgt.

Bron VirusHelp nieuwsbrief

Sille
22 December 2005, 00:51
dat is idd helemaal waar der is een lange tijd zo eentje rond gegaan met zo van die afbeeldingen die ze naar jouw stuurde zoals bv : nude angelina jolie ofzo van die toestanden dat wist niemand op msn dat dit een virus was tot ze het allemaal opende had ze het allemaal op hun pc staan enz van die toestand ik let goed op met wat ik open bij msn en wat ik aanneem van iemand hoor

compuchrisje
22 December 2005, 01:55
Mag ik jullie erop wijzen dat msn een onderdeel is van microsoft? En dat ze zelfs nu ze de MAS gratis fournireren, toch niet in staat zijn hun eigen lekken dicht te houden? Iedereen is dus op zichzelf aangewezen wat internet-veiligheid betreft, dus altijd oppassen met downloads, doorsturen, forwardjes, etc...

Mimosa
22 December 2005, 10:38
Kijk en lees ook dit (en wat simply eerst schreef op pagina 1)
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?p=129846#post129846

smurfslover
22 December 2005, 11:55
Kreeg laatst ok zo'n virusje doorgestuurd via msn, die opende een gespreksvenster en stuurde zichzelf meteen door zonder dat ik iets aanklikte.
Gelukkig kon die in mijn linux niets aanrichten maar die persoon van wie het kwam heeft wel zijn volledige HD moeten formatteren.
Triestig dat microsoft met al hun geld en resources niet in staat zijn een waterdicht systeem te bouwen.

Mimosa
22 December 2005, 14:38
Kreeg laatst ok zo'n virusje doorgestuurd via msn, die opende een gespreksvenster en stuurde zichzelf meteen door zonder dat ik iets aanklikte.
Gelukkig kon die in mijn linux niets aanrichten maar die persoon van wie het kwam heeft wel zijn volledige HD moeten formatteren.
Triestig dat microsoft met al hun geld en resources niet in staat zijn een waterdicht systeem te bouwen.
Het enige wat we kunnen doen is zelf waakzaam blijven en niks klakkeloos openen en desnoods dat bestand eerst laten scannen op virussen alvorens te openen.

Nikolas
22 December 2005, 18:53
Och, ik heb daar allemaal geen problemen mee, zolang het een beleefde worm is.

Nee serieus, ik hing er ook bijna aan met dat oudere virus, heb gelukkig
die dingen nogal rap door...