Volledige versie bekijken : Firefox en geheugen



veba01
23 December 2005, 18:36
Ben zelf een groot gebruiker van firefox, maar heb indruk dat dat programma geheugen freet. :close of is het sedert de 1.5 maar het begint mij meer en meer op te vallen. wanneer ik taakbeheer open, na een half uurke firefox loopt het geheugen op naar de 100.000 kb, met alle nevenwerkingen erbij natuurlijk.

Hebben er nog last van? of heeft hier iemand een verklaring en of oplossing voor?

thx

de jean
23 December 2005, 18:39
Ben zelf een groot gebruiker van firefox, maar heb indruk dat dat programma geheugen freet. :close of is het sedert de 1.5 maar het begint mij meer en meer op te vallen. wanneer ik taakbeheer open, na een half uurke firefox loopt het geheugen op naar de 100.000 kb, met alle nevenwerkingen erbij natuurlijk.

Hebben er nog last van? of heeft hier iemand een verklaring en of oplossing voor?

thxlast hebbik niet ... maar sinds 1.3 isser verandering !

Blackwidowpage
23 December 2005, 18:45
Ik ben zelf ook een firefox fan, maar ik begin mij ook een beetje zorgen te maken over het steeds meer toenemende geheugengebruik van firefox.

Mak
23 December 2005, 21:32
Hier staat ie op 50.000 kb.

compuchrisje
23 December 2005, 22:51
Heb FF ook een tijdje gebruikt, maar ook omwille van de blijvende vijandigheid met IE het toch maar afgevoerd. Nu heb ik Avant Browser, neemt de instellingen van IE over en beiden verdragen elkaar.

gertj3
23 December 2005, 23:18
Heb FF ook een tijdje gebruikt, maar ook omwille van de blijvende vijandigheid met IE het toch maar afgevoerd..

Tja ze gaan elkaar niet doodknuffelen uit liefde hoor!!

Trouwens internet explorer vindt ik maar brol

t896743
24 December 2005, 00:42
Ik heb me verloofd met Opera. Mooi alternatief voor IE en ze kunnen naast elkaar leven. En het geheugenverbruik lijkt mee te vallen. Na een half uurtje zowat rond de 15000 kb zie ik in taakbeheer.
Groeten;
DG

smurfslover
27 December 2005, 21:59
nog beter: opera9.0 in linux: geen last van internet explorer!!

zariash
27 December 2005, 23:11
ik ben hier na het lezen van deze topic ook overgeschakeld op opera
goede beslissing vind ik nu (y)(y)(y)
grtjs

Snakey
28 December 2005, 00:13
Het geheugengebruik van IE is hetzelfde (zelfs meer), je krijgt gewoon een vertekent beeld, Internet Explorer zit diep ingebakken in Windows en heeft verscheidene dll's en controls die geladen worden terwijl Windows opstart, en deze zijn niet in het taakbeheer zichtbaar. Ook het "trager" laden van firefox komt door dezelfde reden.

nielsvandesype
28 December 2005, 00:37
Je kan dat geheugengebruik ook zelf bepalen door in taakbeheer met je rechtermuisknop op het firefox.exe proces te drukken en bij prioriteit lager dan normaal instellen.

gertj3
28 December 2005, 09:58
Het geheugengebruik van IE is hetzelfde (zelfs meer), je krijgt gewoon een vertekent beeld, Internet Explorer zit diep ingebakken in Windows en heeft verscheidene dll's en controls die geladen worden terwijl Windows opstart, en deze zijn niet in het taakbeheer zichtbaar. Ook het "trager" laden van firefox komt door dezelfde reden.

Mijn computer gaat toch niet trager werken omdat ik firefox gebruik zeker!!!

Ik ben op en top tevreden over firefox en zie niet in waarom ik zou moeten veranderen!!

In tegendeel ik gebruik nu zelf ook een mail programma van mozilla (thunderbird)

En dat is ook nog eens zoveel beter of outlook express enz!!(y)

de jean
28 December 2005, 10:23
In tegendeel ik gebruik nu zelf ook een mail programma van mozilla (thunderbird)

En dat is ook nog eens zoveel beter of outlook express enz!!(y)

verklaar es ... wat is er beter ???

gertj3
28 December 2005, 10:43
verklaar es ... wat is er beter ???

T'is sneller je kan alles naar je hand zetten met de extentie"s en thema"s enz

de jean
28 December 2005, 11:21
T'is sneller je kan alles naar je hand zetten met de extentie"s en thema"s enztja, ik gebruik thuis incredimail en voor het werk outlook in office 2003 pro, die bevallen me zeker zo goed. Nogmaals, iedereen zen voorkeur ej !

gertj3
28 December 2005, 11:36
tja, ik gebruik thuis incredimail en voor het werk outlook in office 2003 pro, die bevallen me zeker zo goed. Nogmaals, iedereen zen voorkeur ej !

heb ik ergens gezegd dat je uw voorkeur niet moogt hebben?:evil:

de jean
28 December 2005, 11:56
heb ik ergens gezegd dat je uw voorkeur niet moogt hebben?:evil:waarom reageer je zo ??? dat jij dat stukken beter vindt maakt mij niet uit .. ik antwoord gewoon dat iedereen zen goesting doet ... heb ik gezegd dat jij dat beweerde ?

gertj3
28 December 2005, 11:59
waarom reageer je zo ??? dat jij dat stukken beter vindt maakt mij niet uit .. ik antwoord gewoon dat iedereen zen goesting doet ... heb ik gezegd dat jij dat beweerde ?

Ok ze iederen zijn goesting(a)

de jean
28 December 2005, 12:08
Ok ze iederen zijn goesting(a)da bedoelde ik dus ...

gertj3
28 December 2005, 12:15
da bedoelde ik dus ...

(y):cool::)