Volledige versie bekijken : twee pc's op internet



minoe
23 December 2005, 21:30
Hallo iedereen.Heb hier nog een oude pc staan en zou die ook willen aansluiten op internet.Hoe ga ik best te werk.Heb twee afzonderlijke kabels.één voor mijne nieuwe pc en de andere kabel voor oude pc.Heb gebrobeert om een splitter bij te steken achter die splitter van nieuwe pc maar één van de twee werkt dan niet.Hoe stel ik dan(als alles werkt) best mijn netwerkverbindingen in van oude pc.Is windows 2000 prof.Heb het ne keer getest en is telkens via inbelverbinding terwijl ik adsl go heb

jeannineg
24 December 2005, 04:04
Ik heb dat indertijd gedaan door een tweede netwerkkaart in de hoofdpc te steken en dan met een gedraaide kabel (twisted cable) een thuisnetwerk gemaakt het enige nadeel was als ik de hoofdpc uitschakelde had de andere ook geen internet meer, nu heb ik een router waar ik tot vijf pc's mee kan aansluiten ze kunnen elk afzonderlijk op internet.
ik heb telenet maar denk niet dat dat een verschil uitmaakt
gewoon cable router halen en klaar is kees
:)

Tibo
24 December 2005, 14:15
Jep,

Gewoon een adsl routerken plaatsen ipv een gewone usb modem.....en ge kunt op de meeste tot 4pc's aansluiten... heel eenvoudig, en werkt perfect

Icemar
24 December 2005, 14:30
als ik de 2 de pc ook al eennetwerk kaart zit
dan kan je als je goedkoper uit wil zijn een Switch er tussen zetten hier iop kan je 4 pc op zetten is goed koperen dan een router maar wel iets minder veilig dit kan je na de modem plaatsen als je dus ene modem incl router al heb is fdit een goedkoop alternatief
en als in de andere pc geen netwerk kaart zit ff kopen kost ook niet zo veel
maar kan je wel op internet met 2 pc