Volledige versie bekijken : Slechte verbinding



winco
24 December 2005, 08:33
Wie kan mij helpen? Ik ben einde raad. Ik heb 4 weken geleden een laptop acer aspire 1640 bij Media markt gekocht, ik kom er mee thuis en sluit hem aan op mijn draadloos netwerk,(smc-router) alles werkt tot ik merk dat ik af en toe berichten krijg dat mijn mail niet verzonden is en ik merk dat ik op internet niet meer vooruit geraak(30sec voor google homepage)om dan iets later helemaal geen verbinding meer te hebben. Ik merk dat zelf op 1m van de router de signaalsterkte uitstekend is maar dat de snelheid steeds veranderd van 54mbps naar 1mbps. Ik heb nog een travelmate 4000 die ook op het netwerk is en die blijft steeds stabiel op 54.Ook een vervangtoestel van acer deed het prima. Na 3weken in herstel dienst krijg ik hem terug met de melding dat ze bij acer niets gevonden hebben en dat alles dus normaal is. Een van de verkopers zegt dat het een nieuwe technologie is om energie te besparen??? Om een voorbeeld te geven, op skype vlieg ik er na 3min af, eerst slechte verbinding en dan gedaan.
Help.
ps: ik hoop dat dit bericht verzonden geraakt.

vanic
24 December 2005, 10:13
ik denk eerlijk gezegd niet dat een cpu problemen veroorzaakt met een internet verbinding...

dus zal je het probleem moeten zoeken bij je draadloze netwerkkaart... eventueel een instelling ... misschien eens de instellingen vergelijken tss je 2 laptops( eventueel eens bij eigenschappen van je netwerkkaart >verificatie> het vinkje bij IEEE 802.... uitvinken.

misschien eens kijken of er geen firmwareupdate is voor je router


kun je de laptop niet eens via een kabel aansluiten op je router... en dan zien wat er gebeurd?

PeterN
24 December 2005, 12:59
Beste is zoals vanic zegt : sluit hem eens aan met kabel aan uw router en kijk dan eens. Hierdoor kan je een software fout elimineren als alles dan goed werkt.
De ontvanger van de laptop, is deze geïntegreerd in de laptop of is het een usb of pcmcia kaartje wat je gebruikt?
Bij slechte ontvangs wordt automatisch de snelheid naar beneden geregeld... tot 1MBPS. Daarna verliest hij zijn verbinding. In sommige omgevingen heb je gewoon slechtere ontvangst. Een extra sterkere antenne geeft hier dan een oplossing. Ik heb ook een SMC router en had ook slechtere ontvangs. Dit is nu opgelost door een extra antenne op één van de aansluitingen van de router te plaatsen.
Deze heb ik nu : http://www.backoffice.be/shop/information.asp?partid=SMCHMANT%2D6+EU

winco
24 December 2005, 15:44
Ik dacht even dat het opgelost was, 5 minuten stabiel aan 54mbps gesurft maar daarna terug geleidelijk gezakt naar 1. Ik heb in de instellingen 82.... weggevinkt. Blijkbaar ligt het probleem daar niet.
Ik heb in beide toestellen een interne centrino-chip. Ze hebben mij al aangeraden een externe bij te kopen maar dat is echt niet de bedoeling als je een nieuwe laptop koopt met ingebouwde wifi.
IK wil wel proberen mijn telenet kabel rechtstreeks in mijn lapto te steken maar dan krijg ik helemaal geen verbinding. Moet ik een tijdje wachten op een ip-adres of zo?(zoals de eerste keer)
Dank jullie voor de reacties.

Nikolas
24 December 2005, 16:36
Bekijk eens uw signaal e.d. met "Netstumbler".
Ook kun je zelf een signaalversterker maken, download deze (http://www.freeantennas.com/projects/template2),
steek hem in elkaar, plaats deze op de antenne van je zender en richt hem naar je laptop...

En kijk dan nog eens met Netstumbler...

winco
24 December 2005, 17:05
wat ik oa niet begrijp is dat mijn signaalsterkte heel goed is, ik ben op 1 m van de router het is enkel de snelheid die onstabiel is.

Nikolas
24 December 2005, 17:19
wat ik oa niet begrijp is dat mijn signaalsterkte heel goed is, ik ben op 1 m van de router het is enkel de snelheid die onstabiel is.

Kan dat dan niet aan uw ontvanger liggen?

winco
24 December 2005, 17:48
ik vermoed ook dat het de interne ontvanger is maar bij acer beweren ze dat alles goed werkt.

vanic
25 December 2005, 11:58
misschien eens de channel veranderderen van je router... heb je al eens de firmware van je router upgedate?

je moet uiteraard de telenet kabel niet rechtstreeks in je laptop steken maar een kabel van je router naar je laptop ( dan kun je om het even welke pc aansluiten de router geeft dan een ip adres)

ofwel moet je de router eens af en aanleggen( of resetten) als je je kabel( van Telenet) rechtstreeks in je laptop steekt

gizmo24
25 December 2005, 15:44
bij eigenschappen van uw draadloos nic energiebeheer op hoogste zetten of uitschakelen
dit is waarschiijnelijk het probl.

Goldie
25 December 2005, 16:28
bij eigenschappen van uw draadloos nic energiebeheer op hoogste zetten of uitschakelen
dit is waarschiijnelijk het probl.

denk ik ook, waarschijnlijk staat de optie: "windows mag dit apparaat uitschakelen om ernergie te besparen" aan.

winco
25 December 2005, 16:50
Dat is misschien de oplossing maar hoe moet ik dat doen?
ps Sorry voor de domme vragen maar ik ben niet goed op de hoogte van die technische zaken.;)

Goldie
25 December 2005, 17:44
Dat is misschien de oplossing maar hoe moet ik dat doen?
ps Sorry voor de domme vragen maar ik ben niet goed op de hoogte van die technische zaken.;)

Rechtermuisknop op deze computer >tablad hardware> apparaatbeheer> netwerkadapters> dan rechtermuisknop op de naam van je wireless kaartje>eigenschappen, dan tabblad energiebeheer en dan de optie de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen uitvinken.

Grtz

winco
30 December 2005, 19:25
Geen oplossing gevonden tot nu toe.
Dan maar teruggestuurd ter herstelling bij Acer.
Dank u voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.

gargothic
25 August 2006, 12:16
winco,

ik heb ook dit probleem gehad maar ik heb zojuist mijn wireless driver geupdated

groetjes
ronny

[/URL]ik heb driver nodig voor Intel® PRO/Wireless 2200BG :
indien je deze ook hebt klikt onderstaande link en doownload hem

[url]http://downloadcenter.intel.com/scripts-df-external/Detail_Desc.aspx?&DwnldID=11342 (http://www.ivanhoejupiler.be/register.php?a=act&u=13829&i=76470677)