Volledige versie bekijken : internet verdwenen ...



shweppes
24 December 2005, 18:07
hallo

heb hier een laptop met daarin een LAN adapter (safeway)
tot gisteren had ik dus nog internet op deze laptop
nu krijg ik zowel bij internet explorer als firefox de melding " server niet gevonden" als ik op internet wil

ben vervolgens bij mijn netwerken gaan zien,deze geeft er 1 aan dat actief is, kan het uitschakelen, configureren etc
heb deze dan ook geconfigureerd volgens de instellingen van telenet site http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/hardware/netwerkinstellingen/instkabelxp.page#0

helaas, nog steeds niets ,weer "server niet gevonden"

is er iemand die weet waaraan het kan liggen dan ?


alvast dank voor die wat me helpen

groeten shweppes

andre verspeete
24 December 2005, 18:24
hallo

heb hier een laptop met daarin een LAN adapter (safeway)
tot gisteren had ik dus nog internet op deze laptop
nu krijg ik zowel bij internet explorer als firefox de melding " server niet gevonden" als ik op internet wil

ben vervolgens bij mijn netwerken gaan zien,deze geeft er 1 aan dat actief is, kan het uitschakelen, configureren etc
heb deze dan ook geconfigureerd volgens de instellingen van telenet site http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/hardware/netwerkinstellingen/instkabelxp.page#0

helaas, nog steeds niets ,weer "server niet gevonden"

is er iemand die weet waaraan het kan liggen dan ?


alvast dank voor die wat me helpen

groeten shweppes

Halloo,stekker van modem uitrekken 10 seconden wachten,en terug proberen.
Kan lukken

shweppes
24 December 2005, 22:14
hallo


merci voor de reactie, maar als ik de kabel op mijn gewone pc insteek, heb ik direct internet, dus daar ligt het niet aan denk ik zo

groeten

shweppes

spruit
25 December 2005, 15:35
welk OS staat er op de laptop? Werk je met een router?
probeer eens via de opdrachtprompt --> ipconfig /renew

nielsvandesype
25 December 2005, 17:40
Probeer de verbinding eens te herstellen door naar netwerkverbindingen te gaan dan met je rechtermuisknop op je netwerkverbinding klikken en voor herstellen kiezen.

geheimfeest
26 December 2005, 14:16
Bij welke provider en met welk abonnement zit je daar?

shweppes
26 December 2005, 15:11
hallo

wanneer ik HERSTELLEN neem van de verbinding, krijg ik even later :" de volgende stappen van de reparatie zijn mislukt: het Ip adres wordt verniuwd. Neem contact op met de netwerkbeheerder of IPS"

als ik IPCONFIG /RENEW neem, krijg ik het zwarte venster, maar er gebeurd verder niets

Ik heb deze labtop nu gewoon bij mijn thuis( is niet van mij ) en dat werkt dus niet op mijn internet, terwijl deze pc het wel vlotjes doet


Iemand nog een andere oplossing ?

hoe kan ik zien of bv mijn netwerk kaart stuk is ? mss is het dit ...


groeten en bedank alvast


shweppes

shweppes
26 December 2005, 17:47
btw, telenet gebruiker


groeten shweppes

W1nD0wS 3x P33
26 December 2005, 19:32
zoals reeds gezegd .. trek de stekker uit de modem voor ongeveer 10 a 15 seconden zodanig dat de modem zijn cache kan refreshen .. dit zou toch eventueel moeten werken .
Wie niet waagt , niet wint

shweppes
26 December 2005, 20:05
helaas, nog steeds niet

zoals ik eerder zei , ik heb 1 kabel, die ik ofwel op mijn vaste pc , ofwel de laptop insteek
de vaste pc, geen probleem
de laptop, "kan pagina niet vinden" ierdere keer


groeten shweppes

en dank aan zij die helpen

nielsvandesype
26 December 2005, 20:44
Om te kijken of het je netwerkkaart is die stuk is doe je dit typ bij uitvoeren : devmgmt.msc druk op enter open daar het plusteken bij netwerkadapters. asl er een storing is zie je daar een liggend uitroepteken. Probeer anders eens even je netwerkkaart uitteschakelen door er met je rechtermuisknop op te drukken dan weer inschakelen en netwerkverbinding herstellen herproberen.

shweppes
27 December 2005, 12:11
hier ligt het dus ook niet aan precies
heb firefox verwijderd even, en krijg nu in internet explorer volgende fout te zien, onderaan res:\\C:\windows\system32\shdoclc.dll/dnserror.htm

als ik dit bestand opzoek staat het er wel download ik het bestand op een DLL site, en wil ik het er over plakken, gaat dat niet omdat het gebruikt is
kan dit mijn oplossing zijn en hoe los ik het dan op ? kan dit bestnad ook niet verwijderen

groeten en merci


shweppes

eventure
27 December 2005, 18:38
Probeer het er eens over te plakken in veilige modus?
mvg
RObbe

eventure
27 December 2005, 18:38
owja,
let wel op dat je dan zonder internetondersteuning in veilige modus gaat,
mvg
Robbe

shweppes
27 December 2005, 19:09
nope, werkt eveneeens niet

toch bedank
en ben dus nog steeds niet online met de laptop, wat wel mogelijk is via de gewone pc ...zelfde internet kabel want ik wissel ze gewoon, dus moet er toch ergens een fout zitten in de laptop

nog even vermelde, het werkte eerst en even later deed hij gewoon niets meer wat met internet te maken had ...

groeten

shweppes

shweppes
27 December 2005, 20:39
als ik ipconfig /renew wil doen bij uitvoeren, dit doet hij ook niet
blijft gewoon een zwart venster, terwijl op mij gewone pc een nieuw ip aangemaakt zal worden dan


zie echt geen oplossing ...


groeten shweppes

Dolfke
27 December 2005, 20:50
Heb je je abonnement bij Telenet al op Expressnet gezet?
Zoniet wordt je mac-adres van de laptop geweigerd.
Een mono-abo van wordt niet automatisch naar een expressnet-abo omgezet.
Ook al kost dat evenveel, je moet dat zelf veranderen bij Mijn Telenet.

nielsvandesype
27 December 2005, 21:52
Volgens mij zijn internetinstellingen (die van je provider) niet meer correct. Maar de juiste instellingen zou ik jammergenoeg niet weten kijk hiervoor eens op telenetsite of misschien weet iemand dit wel.

shweppes
28 December 2005, 11:38
ivm dat abo moet ik eens bij de eigenaar vd laptop zien dan
en als het een gewone pc betreft maakt dat abo niet uit , hoe dat staat, want met mijn internet kan ik op mijn gewone pc, maar niet op die laptop

weet er iemand om welke instellingen het zou kunnen gaan dan?
heb er al een heel deel nagezien via telenet stite, maartoch nog niets

groeten shweppes

shweppes
28 December 2005, 11:41
trouwens, waar kan je dat veranderen bij " mijn telenet" ik heb hier gewoon mono abo, en kan dat nergens omzetten voor zo ver ik zie ...

groeten shweppes

gabriel
30 December 2005, 10:17
hey
ga even naar volgende sites : http://support.microsoft.com/kb/241344/NL/#appliesto
of http://support.microsoft.com/kb/310731/nl#appliesto
de ene info is al ouder dan de andere maar hoop dat ze flink kunnen helpen
in principe krijg je dan een error code ( meest gekend is 404 )
ook hiervoor is een http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;248033#appliesto
een andere http://support.microsoft.com/kb/310731/nl
veel geluk

geheimfeest
30 December 2005, 11:14
Ik weet niet of dit nu nog zo is, maar een vriend had vroeger een gelijkaardig probleem doordat zijn Telenet slechts 1 PC toeliet. Indien men de kabel in een andere PC wou plaatsen moest men een bepaalde tijd wachten, of zoals Andre en W1nd0ws zeggen, de stekker van de modem uittrekken.

shweppes
2 January 2006, 18:59
hallo beste mensen


mijn beste wensen alvast aan iedereen

hier mag een slotje op, we zijn weer online ;)

groeten en dank aan iedereen


shwepppes