Volledige versie bekijken : netwerkprobleem



ward
26 December 2005, 21:17
mijn dochter heeft een vaste pc en heeft nu ook een laptop aangeschaft

door middel van een wireless router werkt ze er mee,maar als ze nu op haar vaste

pc wil werken geeft ze geen internet verbinding meer,en met de lap. geen probleem

het is juist of dat de router zich niet wil delen ofzo

weet er iemand een mogelijke oplossing

groetjes ward ;) ;)

compuchrisje
27 December 2005, 02:29
Zowel de bronpc, als de laptop moeten op dezelfde manier ingesteld staan. Dat doe je via de router instellingen. Je geeft best wel iets meer info: besturingssyteem van bronpc, welke internetserver...

ward
28 December 2005, 22:50
compuchrisje heb de gevraagde informatie

ze heeft telenet
laptop-microsoft windows 2000 sp 4 -5.00.2195

vaste pc windows xp service pack 2

groetjes ward ;)

Xav
29 December 2005, 11:04
compuchrisje heb de gevraagde informatie

ze heeft telenet
laptop-microsoft windows 2000 sp 4 -5.00.2195

vaste pc windows xp service pack 2

groetjes ward ;)

Om met 2 PC's tegelijk op internet te gaan heb je Telenet Expressnet nodig!

W1nD0wS 3x P33
29 December 2005, 11:31
Ze heeft pas eenlaptop aangeschaft zegt U , dan veronderstel ik dat deze een 2dehands is , want alle nieuwe laptops draaien of XP Home , of Xp Pro

Wat je kan doen is op de Xp pc .. rechtsklikken op " Mijn compuetr " icoontje , nadien op draadloos verbinding ook rechts klikken .. nadien scroll je naar Internet Protocol ( TCP/ IP ) daar klik je 1 maal op zodanig dat het geselecteerd is , vervolgens klikt je op installeren .. dan moet je op het PROTOCOL neterktype klikken .. indien je daar een vensterke krijgt met de te nog instaleren gedeeltes , kun je deze gewoon 1 voor 1 uitvoeren .
Nu ik weet niet of je dit ook kan doen met windiws 2000 , maar dat zou mij verbazen dat deze laptop wel degelijk op Windows 2000 moest draaien.
Je kan het altijd eens proberen om deze dingen uit te voeren op de laptop

spruit
29 December 2005, 12:41
Om met 2 PC's tegelijk op internet te gaan heb je Telenet Expressnet nodig!

niet noodzakelijk, koop nen routertje en je bent vertrokken...;)

spruit
29 December 2005, 12:44
mijn dochter heeft een vaste pc en heeft nu ook een laptop aangeschaft

door middel van een wireless router werkt ze er mee,maar als ze nu op haar vaste

pc wil werken geeft ze geen internet verbinding meer,en met de lap. geen probleem

het is juist of dat de router zich niet wil delen ofzo

weet er iemand een mogelijke oplossing

groetjes ward ;) ;)

probeer eens door de vaste pc met een utp-kabel op de router aan te sluiten..indien dit niet lukt, staan we al een stapje verder...ik vermoed dat je router niet alleen draadloos is?