Volledige versie bekijken : problemen in IE



Kokki
27 December 2005, 21:06
Hey allemaal,

Ik heb de laatste dagen een heel vervelend probleem. Als een reply van mij te lang is (op een forum en bij PM's) dan weigert ie om die door te sturen. Het duurt dan een hele tijd voordat ie reageert, en de reactie is dan keer op keer dat ie de pagina niet kan vinden.
Bij korte reply's is er dus geen probleem.
Ook op nzb's sites heb dus ook problemen. Ik krijg de nzb niet gedownload.
Ik heb al zitten kijken en spelen met de opties van IE, maar ik kom er niet uit.
Heeft iemand van jullie bruikbare tips?
Alvast bedankt.

PS. Ik moet erbij zeggen dat ik net SP2 geinstalleerd heb. Dat moet ongeveer in dezelfde tijd gebeurd zijn. Ik heb al willen terugkeren naar een vorig herstelpunt om te checken of het daaraan ligt, maar helaas zijn alle punten weg.
Ik bedenk me ook net dat ik misschien spyware of dergelijke te pakken heb. Dat ga ik dus nu controleren.

Kokki
2 January 2006, 20:18
Als er niemand een idee heeft, dan gooi hem maar op slot. Ik heb drastische maatregelen genomen en mijn pc geformateerd :)

nielsvandesype
2 January 2006, 20:26
Probeer dan eens de pagina te refreshen. Ik heb dat ook af en toe eens voor dat hij even de pagina niet kan vinden, daarna lukt het wel perfect. Als je een aparte adsl-modem hebt laat deze eens afkoelen. Heb je al de updates al geïnstalleerd via windowsupdate ? Hopelijk is dat een oplossing. Anders zou ik nog op malware gokken. Om daar zeker van te zijn doe eens deze 2 scans : http://www.ewido.net/en/onlinescan/run/ en deze http://www.pandasoftware.com/Activescan kies voor scan your pc en uiteindelijk voor my computer.

Kokki
2 January 2006, 21:03
ik heb gescand met adaware en spybots en niets speciaals gevonden. Refreshen hielp in deze gevallen niet. Het is idd een aparte adsl modem, maar als het aan de modem zou liggen, zou ik dan uberhaupt nog kunnen surfen?

nielsvandesype
2 January 2006, 21:45
Ja hoor, heb het hierzelf meegemaakt dat hij nog wel kan surfen maar dat pagina's inladen veel trager verloopt en dat hij soms pagina's niet kan weergeven. (dat was bij mijn vorige ADSL-modem zo)

Milo
2 January 2006, 22:14
probeer eerst eens uw internetcahce te clearen , alsook tijdelijke internet bestanen ( internetopties - Tabblad Algemeen : tijdelijke internet bestanden : cookies wissen en gewoon nja bestanden ...) dit lst al véél op ;)

Help dit dan nog niet nja plaats mss dan eens een hijack this logje ....... bevoegden zullen jou daar dan zeker kunnen helpen , maar denk niet dat dit hier om malware zou gaan , maar toch , probeer eerst wat ik heb gezegd ... :)

Kokki
2 January 2006, 23:32
Aan allen, bedankt voor jullie antwoorden. :D
Intussen heb ik het malwarepad verlaten en denk ik eerder aan iets anders. Tijdelijke bestanden heb ik ook al verwijderd. Ik heb hier ook nog maar pas een draadloze router staan. Zou die er voor iets tussen kunnen zitten? Die is geplaatst in de tijd dat het probleem begonnen is. Misschien moet ik morgen dat ding maar weer eens weghalen en zien of het dan opgelost is.
ps. ik had dus mijn pc geformatteerd, maar nu heeft ie het dus weer. Morgenavond eerste ding; terug kabel leggen en router even aan de kant
het is een Belkin Wireless G-router met USB printserver

compuchrisje
3 January 2006, 23:52
Een router... gooi er meteen maar een wep-encryptie in, wie weet wie surft er nog allemaal mee op jouw lijntje. De instellingen zijn afhankelijk van het merk en het type. Meestal vindt je de juiste instellingen bij de website ervan, succes en surf naar hartige lust.

RichKE
4 January 2006, 00:28
Ik heb hetzelfde probleem gehad, kon ook geen lange reply doen, niet "uitgebreid bewerken" en ook geen "quoteer" elke keer met het zelfde gevolg: ofwel "pagina niet gevonden" ofwel "bad request". Nu heeft zich dat "schijnbaar" vanzelf opgelost, maar ook ik zou graag een antwoord hierop weten.

Kokki
8 January 2006, 21:04
Ik heb nu een week zonder die router gewerkt, en het probleem is verdwenen. Nu is mijn vraag, welke instelling in de router zou hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn. De firewall? Of is er ergens iets dat de toegang blokkeert als het antwoord te lang op zich laat wachten?