Volledige versie bekijken : Wie wil dit proberen : Muzieklijsten windowsmedia player exporteren



Maximus
27 December 2005, 23:16
Hallo Ivanhoe vrienden

Bij mij lukt dit niet ????? :crazy: :crazy: Wie heeft of wil dit bij hem proberen. Laat me weten of dit lukt .
Dank bij voorbaat.

HANDLEIDING:
Er bestaat gereedschap voor, ook van Microsoft zelf. Met de Powertoys for Windows Media Player for XP, onderdeel van de Windows Media Bonus Pack, kunt u afspeellijsten overzetten naar Microsoft Excel. En vandaar is het een fluitje van een cent om de gegevens naar Word, Access of desgewenst een HTML-pagina te vervoeren. Voorwaarde is wel dat u een recente versie van Windows Media Player heeft en Microsoft Excel 2002 of recenter.

Als u de Windows Media Bonus Pack for XP (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/bonuspack.aspx) installeert, krijgt u vooraf nog een lijstje voorgeschoteld met de onderdelen die u wel of niet wilt. Windows Media Playlist Import to Excel is er eentje van.

Start uw mediaspeler en selecteer de gewenste afspeellijst. Ga via Bestand naar 'Afspeellijst opslaan als...'. Voer een naam in, kies een locatie om het bestand te bewaren en klik op OK.

Ga vervolgens via Start en Programma's naar Windows Media Bonus Pack for XP. Klik op 'Import playlist to Excel'. Geef, als er een waarschuwing op het scherm verschijnt, aan dat u macro's wilt inschakelen, zoek het te openen bestand op en u krijgt de afspeellijst in Excel voorgeschoteld. Volgens Microsoft zit er wel een grens aan: het importeer-gereedschap kan zo'n vierduizend titels per keer behapstukken. Hebt u er meer, dan kunt u de afspeellijst in tweeën knippen.

zariash
27 December 2005, 23:38
ik gebruik mediamonkey kan je rechtstreeks in exel xml of html zetten zonder
powertoys .
dit is misschien niet echt een antwoord op je vraag ,ik moet die powertoys niet vroeger veel problemen ontstaan door dat programma.