Volledige versie bekijken : draadloos internet



decock76
28 December 2005, 10:56
Hallo iedereen,

Ik zal beginnen met iedereen een zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar te wensen.

Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe PC gekocht en heeft draadloos internet via skynet. De PC draait onder windows XP home.
Nu heeft ze gemerkt dat er telkens 's nachts via haar modem gesurfd wordt.
Waarschijnlijk iemand die gebruik maakt van de signlen van haar modem.
Nu trekt ze 's avonds telkens de telefoonverbinding van de modem uit.
Weten jullie eventueel een goed software programma om zulke praktijken tegen te gaan.
Bedankt

Kokki
28 December 2005, 11:27
Je moet gewoon je modem beveiligen door een aantal zaken in te stellen. Zoals bv. mac-adres filtering.
Hier vind je een hele uitleg: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1
Als je even googled op draadloos netwerk beveiligen, dan krijg je nog een hele hoop goede sites.

Succes

pinky
28 December 2005, 11:29
hier vind je een filmpje geluid opzetten(is wel van telenet,maar is allemaal hetzelfde)
http://www.telenet.be/nl/portaal/learningzone/draadloos.page

spruit
29 December 2005, 19:07
kan je zo iemand niet tracken?

nielsvandesype
29 December 2005, 20:56
@spruit : Zou kunnen maar dan moet je firewall wel die mogelijkheid hebben.

permee
29 December 2005, 23:46
kan je zo iemand niet tracken?

Hoezo?Reversed dns en ip adres worden hier door de provider toegekend (wegens dynamisch ip) hoe ga je dan de pc (laptop) die gebruikt maakt van een ander zijn/haar verbinding vinden? Door de computernaam te laten traceren?Ze zullen rap zijn!!
1° 't gaat hier over gewoon volk
2° die zal daarmee niet geabonneerd zijn ,als ie zijn verstand gebruikt ten minste.
Mvg,
permee

Nikolas
30 December 2005, 21:18
WEP-encryptie :D
Heeft hier ook geholpen, de buurman zat ook ongewild op ons netwerk en is het ons ook komen zegge...

de jean
31 December 2005, 08:05
en vooral beginnen met het standaard paswoord van je modem(router) te wijzigen ...

Spoorzoeker
3 January 2006, 13:04
Wat je ook eventueel kunt doen: schroef de antenne er af.
Kijk of het signaal voor je schoonmoeder nog sterk genoeg is, voor de buren in ieder gavel NIET meer.

Hamaruni
6 January 2006, 16:07
Ik heb zopas " my WIFI zone " geinstalleerd en krijgt telkens de melding van een computer met ip adres ........ en MAC adres .......... probeert verbinding maken met je netwerk.
Het is goed beveiligd, denk ik. lol

kan je het ip adres die ge krijgt als indringer nagaan of niet?

de jean
6 January 2006, 17:07
Ik heb zopas " my WIFI zone " geinstalleerd en krijgt telkens de melding van een computer met ip adres ........ en MAC adres .......... probeert verbinding maken met je netwerk.
Het is goed beveiligd, denk ik. lol

kan je het ip adres die ge krijgt als indringer nagaan of niet?ja, tot bij de provider ... verder niet.

Hamaruni
7 January 2006, 11:25
Hallo,

Om mijn draadloos netwerk in te stellen heb ik een netwerksleutel moeten ingeven (telenet heeft dit geinstalleerd), kan ik deze netwerksleutel wijzigen zodat ik een eigen code kan gebruiken?

groeten,
Hamaruni

Spoorzoeker
7 January 2006, 11:51
www.whois.com (http://www.whois.com)

maar het hoeft geen indringer te zijn hoor.

Jouw draadloze verbinding probeert contact te maken met een router.
Als die van je buurman in je bereik staat, krijgt hij jouw gegevens En zo ook andersom.

Als je in een wifi-rijke buurt woont, krijg je zelfs cerschillende netwerken te zien als je het net op wilt.

Als je zelf je apparatuur goed beschermt hebt, is er niks aan de hand.

Je kunt eens de antenne er af schroeven, dan word je bereik kleiner.