Volledige versie bekijken : dommel adsl



musiclover
28 December 2005, 16:49
werkt er iemand met "dommel" als provider?:cool:
hoe valt hij mee

Kokki
28 December 2005, 17:32
Hier heb ik voor het eerst over Dommel gehoord: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9005
Snelheid zou vergelijkbaar zijn met alle andere ADSL-providers dus dat is ok.
Ikzelf ben ook wel nieuwsgierig :)

Sp@rk
28 December 2005, 21:02
ben er ook wel nieuwschierig naar eigenlijk :) afwachten dus

zoom
29 December 2005, 00:12
ik ga overstappen:D .deze week discovery line aanvragen bij bgc(promotie) en eind januari adslconnect bij dommel.telenet is 1 maand opzeg,vandaar.
zal dan iets laten weten.
misschien neem ik ook nog telefoon bij dommel.zou beschikbaar zijn tegen half januari en dan zou modem en splitter gratis zijn.telefoonactivatie weet ik niet.enfin,we zien wel.
TN ben ik zat, al waren ze nog 10x sneller.

Trax
16 January 2006, 09:28
Ik ben ook van plan om mij dommel aan te schaffen. Kunnen mensen hier enige gebruikeservaringen delen aub?

reddevel
21 January 2006, 14:56
Ik ben ook van plan om mij dommel aan te schaffen. Kunnen mensen hier enige gebruikeservaringen delen aub?
ben het eigelijk ook zat bij telenet hopelijk weet zoom of iemand anders ons binnenkort iets meer te vertellen over Dommel.com ben al een hele tijd geinteresseerd in deze. :cool:

Kokki
21 January 2006, 16:06
Hebben jullie deze aanbieding gelezen: http://www.ivanhoejupiler.be/t25847-edpnet-introduceert-eerste-adsl-max-abonnementen.html
Deze is zelfs beter dan die van Dommel. Ik heb wel de reactie gelezen van Dommel op die aanbieding en zij zullen welicht ook een nieuwe aanbieding doen. Ik zou even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik veronderstel dat de andere providers hierop zeker gaan reageren.

Trax
23 January 2006, 11:21
Toch vind ik dat dat van dommel er toch nog een beetje beter uitziet. Vooral die 50GB doet het em bij mij. Eindelijk van die volumeblokken verlost. Of je hebt in ieder geval toch al meer vrijheid. Daar hou ik van. :D

Kokki
23 January 2006, 17:51
EDPnet 39,95 voor 60GB
Dommel 45,05 voor 60GB

Dus voor grootverbruikers is EDPnet goedkoper én sneller, iemand die weinig verbruikt is 20GB genoeg en is EDPnet ook goedkoper met 29,95€ versus de 32,95€ van Dommel en surft ook weer sneller dan een Dommel klant



automatische facturatie van extra trafiek: €0,25GB per begonnen GB tot 60 GB

Dus geen blokken kopen :)
en als dat nachtsurfen er komt heb je 120 GB voor 39,95 €

Trax
25 January 2006, 10:35
INTERNET Maandelijks abo Verbruik Download Upload Activatiekosten Totaal

Dommel 32,95 € 50GB 4Mbps 256kbps Nu 0€ 39,95€ / maand

EDPNet 29,95 € 20GB + 0,25 per extra GB 6Mbps 640kbps 25 € 36,95€ / maand
limiet 60GB = 39,95€ MAX

Incl. Belgacom Discovery Line,
zonder activatiekosten

Als Dommel geen beter tegenaanbod doet zal het dan toch EDPNet worden. Maar hoe kan ik nu weten hoe dat zit bij Dommel?
Stel u voor dat ik morgen mij een abo bij EDPNet aanschaf en volgende week doet Dommel een supersterk tegenaanbod.
Ik kan niet blijven veranderen van provider he. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt!

bensix
31 January 2006, 20:03
heb ff een test gedaan bij edpnet,ik zou de snelheid niet kunnen halen,daar ik 5 km van centrale woon. Ik zou maar een 3,3 halen

master_D
31 January 2006, 23:49
kan iemand ff de link posten waar je die test vind

bensix
1 February 2006, 06:07
http://www.edpnet.be/(1ww4klqy4ki1fw55ex04jtit)/config_max_be.aspx?S=maxorder

Trax
2 February 2006, 15:20
Ik zit om zo'n 3km van de telefooncentrale. Ik kan ook maar een 3mbit halen zegt de configurator. Wil dit dan zeggen dat iedereen in die straat met ADSL onafhankelijk van de provider slechts een snelheid van max 3mbit kan halen omdat we daar zo ver van de centrale zitten? Of is dit alleen bij EDPNet?

greg
2 February 2006, 17:46
trax,hoe komt u aan die 39.95€ per maand bij dommel?
het is 32.95€ per maand inc. btw hoor

musiclover
2 February 2006, 22:37
trax,hoe komt u aan die 39.95€ per maand bij dommel?
het is 32.95€ per maand inc. btw hoor
Met de discovery line van belgacom erbij misschien???:rolleyes:

zoom
4 February 2006, 23:29
ok,mijn Dommel adsl is actief.zoals beloofd enkele snelheidsresultaten.
ik zit iets meer als 1km van tussencentrale verwijderd.

ZDnet test:

Download 401.6 KByte/sec
Upload 37.2 KByte/sec
Ping test Belgie 21.0 ms

Alken speedtest (ben van limburg):
Your speed 3293.553 Kbps (IP: 411.69 KB/sec - ATM: 514.62 KB/sec)


nieuwsgroepen:meer dan 100.000

4 draadjes met een gezamelijke gemiddelde snelheid tussen 115 en 130 kb/s
uitschieters van meer dan 200 kb/s. (dommel knijpt de snelheid tot 1mb/s in newsgroups/50 gb limiet)
enkele bestanden geleeched van 700 à 800 mb met nzb file die minstens 5 dagen oud waren.
ALLES COMPLEET BINNEN zonder par files te moeten gebruiken.(y)

conclusie:wie in de nieuwsgroepen voor een basisprijs tegen een lagere snelheid wil
downloaden zit hier gebeiteld.:good:
wie hoge snelheden wil halen zal telenet + payserver + extra gigs
moeten betalen.
voor mij is de rekening snel gemaakt.ik zal niet snel meer overstappen als
de condities blijven zoals ze zijn.

Trax
6 February 2006, 09:06
Toch twijfel ik nog steeds tussen dommel en edp mede o.w.v. dat je als je bij EDPNet bestelt je er direct alles kan bijnemen. Bij dommel moet ik nog eens op stap voor een draadloze router die dan weer duurder is, enz... En de bandbreedte en snelheden zijn beter. Ook al zal ik daar waar ik nu woon die max nooit kunnen halen. Ik ga alvast vragen dat ze die snelheid wat kunnen optrekken. (En als edpnet nu ook nog interessante nieuwsgroepen zou hebben)

zoom
6 February 2006, 15:51
Toch twijfel ik nog steeds tussen dommel en edp mede o.w.v. dat je als je bij EDPNet bestelt je er direct alles kan bijnemen. Bij dommel moet ik nog eens op stap voor een draadloze router die dan weer duurder is, enz... En de bandbreedte en snelheden zijn beter. Ook al zal ik daar waar ik nu woon die max nooit kunnen halen. Ik ga alvast vragen dat ze die snelheid wat kunnen optrekken. (En als edpnet nu ook nog interessante nieuwsgroepen zou hebben)

daar zit natuurlijk de knoop.anders zal je nog een payserver moeten nemen.ik neem aan dat ze daar wel antwoord op kunnen geven.

Trax
6 February 2006, 16:20
Naar het schijnt gaat er verandering in komen, nu struikel ik alleen nog over het grote startbedrag dat komt kijken bij EDPNet.

Kokki
6 February 2006, 19:19
Als ik goed geinformeerd ben hebben beide een goede nieuwsserver (gehuurd bij giganews). Edpnet zet er wel een limiet van 10 GB/maand op. Bij Dommel zou er een snelheidscap op zitten.

Kokki
6 February 2006, 19:37
@ Wayne: Waar heb je hier Belgacom gelezen? Dommel en Edpnet hebben bij mijn weten helemaal geen banden met Belgacom.
Naar Belgacom gaan maakt qua prijs niet veel verschil met Telenet he, dus daar zie ik het nut niet van in.

Wayne
6 February 2006, 20:39
Ik heb mijn bericht verwijderd.
Misschien een beetje te hard gereageerd.
Vandaar

zoom
7 February 2006, 19:20
Als ik goed geinformeerd ben hebben beide een goede nieuwsserver (gehuurd bij giganews). Edpnet zet er wel een limiet van 10 GB/maand op. Bij Dommel zou er een snelheidscap op zitten.

1mb/sec over 4 draadjes.goed voor snelheden tss 100 en 200 kb/s

reddevel
3 March 2006, 18:24
viola is het gebeurd ben ook overgestapt naar dommel.com en vanaf nu online met deze provider, het downloaden gaat iets trager als telenet momenteel maar kan tenminste weer overal bij en dat telt voor mij toch ook :D :D :D

Wayne
3 March 2006, 18:42
reddevel:

Pas maar op met het illegaal downen.
De jacht is tegenwoordig geopend en de prijzen die ze geven zijn niet mild.
Snap daarom ook niet goed waarom jealleen daarvoor veranderd van provider.
Of heb je er een andere reden voor.

Kokki
3 March 2006, 19:04
Ik denk dat Dommel een mooie aanbieding heeft qua prijs/kwaliteit.
Ok, het is niet zo snel als Telenet maar het is zeker niet zo duur als Telenet. Dat alleen al zou voor mij een goede reden zijn om over te stappen van Telenet naar Dommel. Dat Dommel vrijer is dan Telenet is alleen maar een bonus.

Ps. Ik heb geen Telenet maar ook geen Dommel. Als mijn huidige ips (Fulladsl) ambetant gaat doen over de downloadlimiet dan ben ik ook op weg naar Dommel (of eventueel edpnet) :D

musiclover
3 March 2006, 21:57
[quote=Kokki]Ik denk dat Dommel een mooie aanbieding heeft qua prijs/kwaliteit.
Ok, het is niet zo snel als Telenet maar het is zeker niet zo duur als Telenet. Dat alleen al zou voor mij een goede reden zijn om over te stappen van Telenet naar Dommel. Dat Dommel vrijer is dan Telenet is alleen maar een bonus.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen:D ,ik ben nu ongeveer 2 maanden klant bij Dommel en ik ben een tevreden klant(y) het enige nadeel t.o. Telenet(n) ,waar ik klant was,is de snelheid(n) maar dat wist ik voor ik overstapte,

reddevel
3 March 2006, 22:10
reddevel:

Pas maar op met het illegaal downen.
De jacht is tegenwoordig geopend en de prijzen die ze geven zijn niet mild.
Snap daarom ook niet goed waarom jealleen daarvoor veranderd van provider.
Of heb je er een andere reden voor.
als je over nieuwsgroepen praat is het niet allemaal illegaal en het is niet de enige reden, ik vindt prijs/kwaliteit ook een belangrijke factor en niet te vergeten de brutaliteit die telenet zich durft te veroorloven t.o.v zijn klanten een heel groot punt. De snelheid is inderdaad minder maar zoals hier al vernoemd is dat wist ik op voorhand.

italia
4 March 2006, 01:03
ik heb een vraagje over dommel

kan dit in belgie ook ?

want ik ben telenet ook heel hard beu

mvg

Kokki
4 March 2006, 09:34
Waarom niet? Reddevel en Musiclover zijn Belgen :D

reddevel
4 March 2006, 10:21
ik heb een vraagje over dommel

kan dit in belgie ook ?

want ik ben telenet ook heel hard beu

mvg
tuurlijk ik was zelf ook telenet gebruiker. :good:

Wayne
4 March 2006, 10:59
Waarom zijn jullie dan allemaal eerst bij telenet ingestapt.(wist je niet beter soms) Ik denk voor de snelheid en de kwaliteit.
Dat telenet brutaal is zou ik zo niet durven zeggen.
Ze zijn ook klein begonnen en doorgegroeid.
Zeg nu eerlijk. Een beursgenoteerd bedrijf zoals telenet en ook belgacom zijn geen liefdadigheids instellingen.
Wacht maar wat er gaat gebeuren moest dommel overleven en verdere expansie krijgen.

reddevel
4 March 2006, 17:18
Waarom zijn jullie dan allemaal eerst bij telenet ingestapt.(wist je niet beter soms) Ik denk voor de snelheid en de kwaliteit.
Dat telenet brutaal is zou ik zo niet durven zeggen.
Ze zijn ook klein begonnen en doorgegroeid.
Zeg nu eerlijk. Een beursgenoteerd bedrijf zoals telenet en ook belgacom zijn geen liefdadigheids instellingen.
Wacht maar wat er gaat gebeuren moest dommel overleven en verdere expansie krijgen. ik kan niet begrijpen dat jij je zo inzet voor telenet we kunnen nu liggen zagen over legaal en illegaal het gaat er bij mij over dat als ik betaal om te internetten dan wil ik ook gebruik kunnen maken van hele het internet en hoeft telenet niet te bepalen voor mij welke de goede en slechte sites zijn, en we zullen eens zien als er ooit andere providers komen met zulke snelheden of telenet dan nog zoveel klanten zal overhouden.

Wayne
4 March 2006, 17:27
Daar ben ik voor meer dan 100 procent zekers van.
Het zijn juist die kleine garnalen die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden mensen liggen te lokken.
Als je eens een beetje dieper doorkijkt dan ziet je dat ze op den duur toch afhankelijk worden van de grote spelleiders.
En ik betaal zekers meer dan u.
Maar ik heb niet te klagen over deze internetprovider.TELENET
Ben 1 van de eerste hier in Turnhout die telenet had.
Dus mijn installatie was echt niet gratis.
Maar heb dan ook al wel 2 maal telenet kunnen bezoeken in Mechelen.
Zelfs in het NOC ben ik al binnegeweest.
Snap je nu waarom ik zou vast hou aan telenet.
Maar iederen doet zijn eigen zin en de toekomst zal mijn diagnose wel bevestigen.

reddevel
4 March 2006, 17:36
kan ik inkomen maar bij mij gaat het er nog steeds over dat ik zelf wil kunnen bepalen wat goed of slechts is op internet en niet zoals telenet het doet gewoon dicht gooien die handel zodat we er niet meer bij kunnen of we dat nu willen of niet, dat is voor mij de grootste reden dat ik telenet heb verlaten de snelheid is voor mij iets minder belangrijk. ;)

Kokki
4 March 2006, 17:50
Het zijn juist die kleine garnalen die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden mensen liggen te lokken.

Hoe moeten ze anders groot worden als ze geen klanten mogen lokken?



Maar ik heb niet te klagen over deze internetprovider.TELENET

Ik heb ook niet te klagen over de mijne en zeker niet over de prijs die ik ervoor betaal. Mss wel de helft van wat jij ervoor betaalt (27,5 €/maand )


Maar heb dan ook al wel 2 maal telenet kunnen bezoeken in Mechelen.
Zelfs in het NOC ben ik al binnegeweest.

ja, so what? Is dat een reden om bij hun te blijven?


Snap je nu waarom ik zou vast hou aan telenet.

Nee, tenzij je voor hun werkt.
Mijn vriend heeft serieus problemen gehad met Telenet. Hij zat een week zonder telefoon, Tv en internet omdat ze de verkeerde hadden afgesloten. De eerste afspraak op maandag (probleem vastgesteld op donderdagavond; gebeld naar helpdesk op zaterdag, ) werd niet nagekomen. Hij moest dus wachten tot de volgende donderdag vooraleer een technieker kon langskomen.
Dat noem ik geen klantenservice.
Er was alleen een Telenetinstallatie in zijn appartementje; geen Belgacom-lijn anders was ie nooit bij Telenet geweest.




Maar iederen doet zijn eigen zin en de toekomst zal mijn diagnose wel bevestigen

We'll do that, and we'll see.

Kokki
4 March 2006, 17:51
kan ik inkomen maar bij mij gaat het er nog steeds over dat ik zelf wil kunnen bepalen wat goed of slechts is op internet en niet zoals telenet het doet gewoon dicht gooien die handel zodat we er niet meer bij kunnen of we dat nu willen of niet, dat is voor mij de grootste reden dat ik telenet heb verlaten de snelheid is voor mij iets minder belangrijk. ;)
en hier ben ik het volledig mee eens :)

PeterN
5 March 2006, 14:30
Ik denk dat je altijd wel iemand kan vinden die bij een bepaalde provider super te vreden is of juist niet. Het zal grotendeels afhangen van uw eigen situatie. Ik ben bij telenet en in het begin was het niet anders dan geklommel. Na een goede week was alles inorde en werkt het hier tot de dag van vandaag goed.
Mijn vader heeft scarlet, heeft 3 maanden kunnen wachten , heeft ook eerst wat geklommel gehad en nu werkt het daar ook perfect.
Dus zal het ieder zijn keus zijn, en maar goed dat we die keus krijgen ;)