Volledige versie bekijken : extra RAM



Gertie
30 December 2005, 14:07
ik heb zojuist op een oude computer 128 mb ram bijgekocht en nu ik deze wil installeren herkent hij er ipv in totaal 256 mb maar 192 ( het gaat over type pc100 => tis een oude computer )

vanic
30 December 2005, 16:27
als je het nieuwe latje alleen in de computer steekt herkent hij dan het volledig latje?
waarschijnlijk niet ... is dit het geval dan werkt jou latje niet goed met jou mobo... en heb je een verkeerd latje ( waarschijnlijk probleem single en double sided geheugen)

Gertie
30 December 2005, 16:43
waaraan zie ik als het doublesided is ?

Greetz Gertie

vanic
30 December 2005, 16:52
eigenlijk zegt men dat er aan wederszijden chips zitten ( dit is het simpelste) ... maar helaas klopt dit niet altijd... je hebt double sided geheugen met maar aan 1 kant chips ook...

heb je nog het boekje van je mobo? heb je het geheugen nieuw gekocht?

Heezy
30 December 2005, 17:45
Kijk eens zoals Vanic zegt of het latje apart wel volledig herkend wordt.

Idd, je kan het niet zomaar zien of het SS of DS is, maar ik dacht dat bij SDR-SDRAM het feit wel opging als ze de chips aan 1 of 2 zijdes zitten. Ben wel niet zeker. Dus kijk eens ff bij beide latten aub.

Gertie
30 December 2005, 17:59
ik heb het latje sinds vandaag nieuw gekocht en kzal dan eens proberen om enkel en alleen deze te draaien maar wat zal gebeuren als hij deze fout leest, gaat de computer niet vastlopen want als het nu hierdoor kwam weet ik niet maar de computer is al eens herstelt geweest van een zwae fout en is al eens vastgelopen, dusja, mss is dit onstabiel ofzo ?

Greetz Gertie

vanic
30 December 2005, 18:31
dan zal je maar 64 MB worden weergegeven...
kun je ons het mobo meegegeven...

eventueel vragen in de winkel of je het mag omruilen...

Gertie
30 December 2005, 19:09
maar ik ben van plan morgen binnen te springen bij de computercenter en ze het daar te laten doen, heb het daar gekocht dusja, en als ik het probleem vermeld zullen ze wel een oplossing vinden zeker ?
kzal julie zeker nog iets laten weten

Greetz Gertie

Gertie
30 December 2005, 21:22
maar natuurlijk, moest iemand een oplossing weten mag hij deze altijd geven want ik zal waarschijnlijk vananvond nog een enkele dingen proberen

Greetz Gertie

Heezy
30 December 2005, 23:47
Awel, diegene die we zeiden ;-).

Gertie
31 December 2005, 10:41
het geheugen is nieuw gekocht en het mobo is ASUS P2B-F AGP Motherboard
kweetniet als julie hier genoeg info mee hebben want veel van mobo's ken ik niet

Greetz Gertie

vanic
31 December 2005, 11:29
als je het latje alleen in de pc steekt ziet hij het dan volledig?

ik ben eens gaan zien naar de manual van je mobo ... en eigenlijk zie ik niet echt een probleem...

Gertie
31 December 2005, 12:34
ik ben vanmorgen naar het computercenter gegaan en daar zeiden ze dat ik men BIOS moest updaten maar dat dit risico inhield dus heb ik het maar zo gelaten en keb men geld terug dusja
moest ik het toch willen zal ik hem wel eens binnensteken, das verzekerst het veiligste

Greetz gertie