Volledige versie bekijken : draadloze netwerkkaart



jurggen
2 January 2006, 18:47
Ik ga binnenkort een draardloze netwerkkaart aanschaffen. Ik vroeg me af welke de 'bestee is. Er zijn verschillende merken dus had ik graag enkele bevindingen gehad.

thanks ,jurggen ;)

vanic
2 January 2006, 18:58
misschien kijken voor één van hetzelfde merk als van jou router...

Spoorzoeker
2 January 2006, 19:22
Is het voor je pc of je laptop ?.

jurggen
2 January 2006, 19:36
Het is voor een pc dat de netwerkkart moet dienen. Het probleem si dat ik niet weet welk merk ik zou moeten kiezen. De router is van het merk Speedtouch.

Ik gebruik op dit moment al een wireless netwerccard van het merk Eminent.
Het probleem ermee was dat er minstens meerdere pci-sloten aanwezig moesten zijn,een probleem als je moederbord (zoals het mijne)maar twee pci-sloten heeft...

Ik wil dus gewoon vermijden dat het een slechte aankoop zou zijn. Tot hierver mijn verhaal. Nu is het terug aan julie.

thanks,jurggen ;)

robbedoeske_007
2 January 2006, 23:13
Het is voor een pc dat de netwerkkart moet dienen. Het probleem si dat ik niet weet welk merk ik zou moeten kiezen. De router is van het merk Speedtouch.
;)
heb jij adsl
en is dat een router die je gekregen hebt met je provider

vanic
3 January 2006, 12:44
dan misschien eens kijken voor zo'n usb stick... als je maar 2 pci slots hebt... hopelijk heb je wel usb poorten op je mobo.

ieder gekend merk heeft dit...

jurggen
6 January 2006, 17:35
Op één of andere manier werkt de mogelijkheid met usb niet. Ik kan dit wel installeren maar maak geen verbinding en heb alles uitgebprobeerd.

Ik zoek echt een netwerkkaart,ik had ergens de naam Belkin zien staan. Iemand ervaring mee?

thanks,jurggen

vanic
6 January 2006, 19:18
http://www.zdnet.be/dossiers.cfm?id=p45336&p=1&eid=39236

Hamaruni
8 January 2006, 09:33
Ik werk met een router van D-Link en een USB adapter ook van D-Link en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.(y)

Ik raad die aan iedereen aan.

vanic
8 January 2006, 11:13
Ik werk met een router van D-Link en een USB adapter ook van D-Link en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.(y)

Ik raad die aan iedereen aan.

inderdaad zijn goeie ...( en is altijd het beste om hetzelfde merk te nemen zoals ik ook gezegd heb) maar de TS heeft al een speedtouch en dit kan wel wat problemen geven...
maar zoals gezegd D-link zijn "goeie " ( alhoewel mijn moeder wel al problemen heeft gehad op 1 pc ( een oudere) op de andere pc's niet)

caztan
9 January 2006, 15:50
ik werk met linksys op laptop met kaart en op gewone pc met usb niet met stick maar zo een bakske met antenne op net een klein routerke dat werkt heel goed die sticks werden mij afgeraden voor magnetisch veld rond pc en slechte connectie met router daardoor

vampie
13 January 2006, 19:03
Ik persoonlijk heb een draadloos netwerk van 2 pc's en 1 laptop.
ADSL router en 2 netwerkkaarten van linksys. Is heel goed materiaaL
Bij de keuze van USB-stick of PCI-kaart moet je naar het bereik van
het netwerk kijken. Een USB-stick heeft een slecht bereik, een PCI-kaart
een goed bereik en een PCMIA-kaart (laptop) heeft een heel goed bereik.
Ik raad u TOPCOM af, slecht materiaal.

bike devil
14 January 2006, 10:44
ik gebruik boven draadloos via usb stick

nog nooit probleem gehad er mee

ik gebruik deze als ik andere computers moet herstellen het voordeel is van die usb de kast moet niet open en gaat ok op de laptop .

gewoon cd met de drivers van de stick ,netwerksleutel en voila alles werkt :crazy:

ik heb een belking router ,usb was ook van belkin meer de kleine heeft hem achter de grond geworpen (ooe)

heb nu een ander merk van usb en ook deze werkt zonder probleem op mijn belkin router


http://www.belkin.com/nl/

vanic
14 January 2006, 11:00
ik heb er zo ene...
http://www.zdnet.be/dossiers.cfm?id=45336&eid=39219

werkt perfect;) met telenet

jurggen
15 January 2006, 11:52
Hallo,

ik heb nu een D-link netwerkkaart en werkt perfect. Het gaat vlot naar de volle 54 Mbps.

Iedereen bedankt voor de tips.

jurggen :good: