Volledige versie bekijken : Welk netwerk?



eventure
2 January 2006, 19:57
Ik wil een draadloos netwerkje aanleggen,
de ene pc staat beneden,
en de andere op het 2e verdiep,
ik heb een selectie gemaakt,
welke is volgens jullie de beste?
en hebben jullie nog andere voorstellen?

SMC W-LAN Broadband router Super 802.11G, 108Mbps + SMC W-LAN PCI-card 108Mbps Super 802.11G, 108Mbps

of

topcom SKYR@CER WBR 254g + topcom SKYR@CER PCI 154g

of

ASUS W-LAN router WL-520G 802.11G, 125 Mbps + ASUS W-LAN PCMCIA Card Deluxe WL-100G, 802.11G,125Mbps

kostprijs is zowat hetzelfde
van 90 tot 110 denk ik,
mvg
RObbe

robbedoeske_007
2 January 2006, 21:27
wat heb je adsl of telenet
als je telenet hebt dan mag je gewoonn een router kopen welke je ook wilt
maar als je adsl hebt dat heb je 2 keuzes
- heb je een usb modemof
- een eternet modem
als je de eerst e hebt dan moet je een draadloze of niet draadloze modem router in een hebben
als je die andere hebt dan koop je gewoon een router die je zelf kiest

als ik zou kiezen zou ik die asus kopen want ik ken ook zelf iemand die die topcom heeft en hij valt veel weg (verbinding)

dus het is aan jou de keuze
en als je adsl hebt diene router van belgacom is ook heel goed!!!

veel succes

eventure
2 January 2006, 21:30
heb telenet,
topcom valt dus al weg,
mvg
RObbe

PeterN
2 January 2006, 22:23
Ik heb alles hier van SMC, en dat werkt goed. Dit wil echter niet zeggen dat die asus niet goed werkt ;)
Die topcom zou ik ook niet aanbevelen, maar dat is kwestie smaak ;)

robbedoeske_007
2 January 2006, 23:11
dus ik zou voor diene asus of smc kiezen
als ik nog altijd zou moeten kiezen zou ik asus nemen want mijn computer is bijna asus

Kokki
2 January 2006, 23:39
want ik ken ook zelf iemand die die topcom heeft en hij valt veel weg (verbinding)


Ben je er zeker van dat dat aan die topcom ligt en niet aan de verbinding, want bij mijn ouders staat ook een Topcom en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. ADSL en wegvallende verbindingen gaan soms nogal goed samen, zeker als je wat verder van de centrale woont.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat als ze alle drie ongeveer even duur zijn, ik ook eerder voor SMC zou gaan.

PeterN
3 January 2006, 15:29
Ben je er zeker van dat dat aan die topcom ligt en niet aan de verbinding, want bij mijn ouders staat ook een Topcom en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. ADSL en wegvallende verbindingen gaan soms nogal goed samen, zeker als je wat verder van de centrale woont.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat als ze alle drie ongeveer even duur zijn, ik ook eerder voor SMC zou gaan.

Heb je gelijk in. Normaal moet een router goed blijven werken. Als de verbinding wegvalt heeft dit meestal andere oorzaken zoals slechte verbinding naar uw provider of veel storings elementen in de ruimte waar je werkt (bij draadloze verbinding)