Volledige versie bekijken : Printer delen.



PAUL
3 January 2006, 19:32
Hallo,

Ik heb 2 pc's via (draad)router op internet; aan 1 pc is een printer verbonden.
Nu zou ik met die andere pc ook willen printen op dezelfde printer.
Naar ik hier en daar gelezen heb zou dit moeten gebeuren met "printer toevoegen" in het netwerk laten zoeken en dan word de printer gevonden.
Tot daar geraak ik, alleen er wordt geen printer gevonden ; wel komt in de dialoogbox iets staan van "Microsoft netwerk".
Wil ik verder gaan dan wordt de naam van een printer gevraagd: ik geef de naam van mijn bestaande printer (die aan de ander pc hangt) in en ik kan verder.
Ogenschijnlijk dik in orde ;je gaat iets afdrukken: werkt niet dokument blijft in de wachtrij staan. (geeft geen foutmelding of zo)

Wat doe ik hier toch verkeerd?

O.S.: Winxphome
Printer Hp Psc 1100


Mvg,

Paul Siemons

Ché
3 January 2006, 20:17
Zorg er eerst voor dat beide pc's in dezelfde werkgoep zitten. (rechtsklik op deze computer/ eigenschappen/ Computernaam/ werkgroep/ naamwijzigen. Zorg dat je dit bij beide pc's doet en dat je exact dezelfde naam gebruikt. Daarna deel je de printer die aan je ene toestel hangt. (configuratiescsherm/ printers/ rechtsklik op de printer en kies voor delen en geef hem een logische naam). Je zal dan een handje eronder zien verschiinen. Ga nu naar de andere pc en open Mijn netwerklocaties. In de linkerkant zie je staan netwerktaken. klik op zoeken naar computers in werkgroepen. Dubbelklik op de pc die de printer heeft en dubbelklik daarna op je printer. hij zal nu als netwerkprinter geïnstalleerd zijn op de 2de pc.