Volledige versie bekijken : Pc valt bij gamen



tarlmars
3 January 2006, 20:57
Mijn vriend meldt mij het volgende probleem :

Mijn gasten hebben 2 nieuwe spelletjes voor hunne nieuwjaar gekregen.
Het installeren is geen probleem het opstarten ook niet maar wanneer je het begint te spelen valt de PC steeds uit.
Ik heb de laatste drivers bij Nvidia gedownload maar eveneens zonder succes.

Wat kan ik nog doen?

Weet iemand hier raad mee ?

PorkyFrost
3 January 2006, 21:15
Zou het niet kunnen dat de hardware niet aan de minimumeisen voldoet?

nojs
3 January 2006, 22:23
welke games ?

nielsvandesype
4 January 2006, 00:07
Valt de pc echt uit of herstart hij gewoon ? Indien herstarten dan kan je dit zo voorkomen door naar start,met je rechtermuisknop op deze computer drukken voor eigenschappen kiezen, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen,instellingen vink daar UIT de computer automatisch opnieuw opstarten en vergeet niet op toepassen en ok te drukken. Ga ook eens in je logboeken kijken door naar start,configuratiescherm,prestaties en onderhoud,systeembeheer,logboeken. Vooral de logboeken van toepassing en systeem zijn belangrijk. Vind je daar enige foutmeldingen of waarschuwingen terug ? Het is ook wel belangrijk over welke games het gaan. De laatse nieuwe zijn heel erg veeleisend. Doe ook eens dit typ bij uitvoeren dxdiag druk op ok ga naar het tabblad beeldscherm en doe daar al de tests. Worden er daan problemen gemeld? Het beste is ook dat je de nieuwste direct x versie installeerd plus eventuele patches(om problemen uit games te halen). Direct x kan je hier downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&DisplayLang=en

Nikolas
4 January 2006, 11:06
Wat mij hier het meest waarschijnlijke lijkt is een warmteprobleem.
Tijdens gamen wordt de CPU erg belast, zware belasting is meer warmte.

En indien de CPU niet genoeg gekoeld is, dan zal die zichzelf uitschakelen uit veiligheidsoverwegingen.
Kijk daarom je temperaturen eens na met Speedfan...

nielsvandesype
4 January 2006, 12:49
Kan ook gewoon een driver probleem zijn is niet altijd een warmteprobleem maar de kans is wel vrij groot maar dan is eerder een warmteprobleem vd 3d-kaart. Of gewoon slechtfunctionerende hardware of software kan ook het rebooten veroorzaken.

tarlmars
5 January 2006, 18:39
Ik zie dat er in de titel een foutje is geslopen.
Dit moet zijn : Pc vat uit bij gamen.

Alvast bedankt voor jullie reply's. Ik zal jullie opmerkingen, raad en mogelijke oplossingen overmaken aan mijn vriend. Hopelijk lukt het hem.
Marc

PorkyFrost
6 January 2006, 15:16
maarja, installeer voor de zekerheid misschien wat extra koeling, kan nooit kwaad ;) , zorg dat alle drivers van geluids- en grafische kaart in orde zijn, anders kan het ook dat er een hardware defect is, bij mij viel operation flashpoint weg nadat mijn geluid raar werd -> nieuwe geluidskaart en het liep geweldig, ik hoop dat het opgelost is ;)

Simply
11 January 2006, 16:25
Na 4 dagen geen reactie, sluiten we deze maar in de hoop dat het is opgelost!

Indien niet, doe een PM naar een admin of mod en deze zal heropend worden!