Volledige versie bekijken : nieuwe firewall en antivirus



Wouter
4 January 2006, 00:24
hallo,

ik had gedacht om een nieuwe firewall en antivirus aan te schaffen. Ik heb eens rondgeneusd en ik kwam uit bij BitDefender 9 Professional Plus (http://www.bitdefender.com/PRODUCT-66-en--BitDefender-9-Professional-Plus.html). Waarom deze? wel dan heb ik weer alles in een. dat is iets wat ik handig vind dat die firewall en antivirus samen zijn.

Wat denken jullie?

het enige nadeel zie ik, dat er geen nederlandse versie van bestaat, of ben ik verkeerd?

Mosquitos
4 January 2006, 00:29
Ik heb ditdefender internet security 9 en die is toch in het nederlands hoor

jurgenv
4 January 2006, 00:34
met bitdefender maak je alleszins een goeie keuze :)

nielsvandesype
4 January 2006, 00:35
Daar bestaat een Nederlandse versie hoor. Gewoon naar buy gaan daar versie selecteren , buy now dan kan je het in het Nederlands zetten. In de winkels vind je die zeker. Ik heb nl zelf ook BitDefender professional plus je hebt nog een heleboel voordelen je kan het immers op 2 pc's installeren, antispyware is er nu bijgekomen,zeer goede support,om de 3uur updates.

Wouter
4 January 2006, 00:40
ja, die support ziet er in ieder geval goed uit. dat is ook een van de redenen waarom.

dus eigenlijk als ik zou de BitDefender 9 Internet Security (http://www.bitdefender.com/PRODUCT-72-en--BitDefender-9-Internet-Security.html) nemen. dan heb ik ook een antispy-module en kan ik eigenlijk microsoft antispyware erafdoen(van mijn pc)? of niet?

is het dan nog nodig om extra programma's zoals: adaware of spybot of ... staan hebben?

lucske
4 January 2006, 00:44
met meerdere programma's scannen lijkt me zeker niet af te raden. sommige programma's vinden spy's die andere dan over het hoofd zien dus ik zou opteren voor meerdere progjes maar dan ook niet overdreven..................;)

nielsvandesype
4 January 2006, 12:54
Je gaat het zeker niet beklagen. Is een hele goede keuze in week heb je Nederlandstalige mailsupport en 24/24 h live chat ondersteuning.

Best wel hoewel de detectie van BitDefender ook heel hoog is. Maar ik zou microsoft antispyware toch laten staan hoor. Het enigste minpunt met microsoft antispyware zijn de beperkte updates terwijl die bij BitDefender om de 3 uur plaats vinden en bij kritische momenten zelfs binnen het uur. Maar het klopt wat lucske zei meerdere antispywarescanners kunnen meer detecteren. Want ze classeren niet alles als hoge bedreiging natuurlijk wel de ergste worden door ze allemaal gedetecteerd. Ze gebruiken ook andere definitiedatabases.

Bij die internetsecurity suite heb je nog meer mogelijkheden buiten antispyware die zie je staan op de link die jij gegeven hebt.
Ik was nog vergeten de uitstekende anti-spam filter te vermelden.

Simply
4 January 2006, 13:04
Ik heb deze hier bij mij lopen!!!! en euh hij is (y)

Beamerke
4 January 2006, 13:50
Ik zou voor de Bitdefender 9 Professional Plus gaan (heb ik trouwens ook), omdat ik 20$ voor de anti-spyware module wel wat veel vind.

Wouter
4 January 2006, 15:04
ik heb me nu de BitDefender 9 Professional Plus (http://www.bitdefender.com/PRODUCT-66-en--BitDefender-9-Professional-Plus.html) aangeschaft.

ik heb wel de indruk dat Outlook Express wat problemen heeft met de spamfilter, of omgekeerd? want als ik iets wil aanduiden als spam, dan blijft hij een momentje hangen... en daarjuist wou ik een mail verzenden met attachment, en outlook express blijft nu helemaal hangen. (sedert ik op de "attachment toevoegen" knop geklikt heb)
Is misschien handig om toch te vermelden: het is met een hotmail-account. (waarmee ik nu dat bericht wil verzenden, ik heb ze ooit binnengehaald in Outlook Express, daarmee dat ik dat nog altijd kan) misschien ligt het daaraan. Iemand enige ervaring?

ik heb ook nog een filetje tegengekomen die evt besmet zou zijn. Het is geblokkeerd door Bitdefender, maar zo kan ik het natuurlijk niet verwijderen. Eens heropstarten in veilige modus zeker? en dan verwijderen?

Simply
4 January 2006, 15:06
hehe vraag en antwoord tegelijk!! Begint je goed te gaan hé!!! :D

Indd je kan best eens proberen met in veilige modus op te starten!

Wouter
4 January 2006, 15:08
en het andere deel?



ik heb wel de indruk dat Outlook Express wat problemen heeft met de spamfilter, of omgekeerd? want als ik iets wil aanduiden als spam, dan blijft hij een momentje hangen... en daarjuist wou ik een mail verzenden met attachment, en outlook express blijft nu helemaal hangen. (sedert ik op de "attachment toevoegen" knop geklikt heb)
Is misschien handig om toch te vermelden: het is met een hotmail-account. (waarmee ik nu dat bericht wil verzenden, ik heb ze ooit binnengehaald in Outlook Express, daarmee dat ik dat nog altijd kan) misschien ligt het daaraan. Iemand enige ervaring?

Beamerke
4 January 2006, 15:10
Zou kunnen...hotmail gebruik ik niet in outlook, omdat dat zowiezo pokke-traag gaat :D:D En de spamfilter op hotmail lijkt me anders ook overbodig, want daar staat er al eentje op;)

Simply
4 January 2006, 15:12
Zou kunnen...hotmail gebruik ik niet in outlook, omdat dat zowiezo pokke-traag gaat :D:D En de spamfilter op hotmail lijkt me anders ook overbodig, want daar staat er al eentje op;) Hotmail buiten gooien en Gmail nemen is ook een optie! :p

Wouter
4 January 2006, 15:22
tuurlijk, maar met de vereniging hebben we bvb een hotmail adres, kan je niet zomaar meer veranderen... en voor op msn messenger & nieuwsbrieven & dergelijke gebruik ik ook een hotmailadres.
Ik vind het dan gemakkelijk dat ik alles in 1 keer kan checken.
en heb al een gmail ook :) en van het school ook nog eens (aan mailadressen geen tekort hoor)

maar misschien moet ik eens denken om een beetje te reorganiseren. een en ander eruitwippen. ik zie wel.

nielsvandesype
4 January 2006, 19:46
Kijk hier eens wouter : http://kb.bitdefender.com/P17-0-en--Browse-by-BitDefender-Professional-Plus.html Desnoods contacteer de live support eens. Zij zullen je wel helpen. Ik heb toch geen problemen met de mailfilter.

Wouter
7 January 2006, 00:15
dus kheb mijn spamfilter afgelegd. alles werkt nu naar behoren. wel al een paar meldingen gehad van geinfecteerde bestanden maar als ik de naam opzocht van het virus (?) was er niets van te vinden...

en de updates, ze worden inderdaad frequent gedaan :).

dus tevreden tot nu toe

nielsvandesype
7 January 2006, 13:41
Dat is wel een minpunt maar het voornaamste is dat hij de virussen detecteerd. Dat niet alle virussen worden uitgelegd op de site. Ik denk dat ze er eerder de ergste en meest verspreide virussen en consoorten opzetten.