Volledige versie bekijken : virtueel geheugen



welsey1983
4 January 2006, 01:36
hallo iedreen,
ik zit dagelijks op mijn pc te tokkele,ik doe veel met muziek en dvd's maar in verschillende boekjes heb ik al gelezen wanneer je meer dan 256MB ram hebt dat je dat beter kunt veranderen om uw geheugen optimaliseren...
Ik heb 512MB ram steken,is het dan aan te raden dat ik dat aanpas die windows instellingen???
Wat zijn de voordelen en de nadelen ervan... ???


:close:close:close

Peter.B
4 January 2006, 06:56
Hoeveel RAM ( intern geheugen ) heeft uw pc nodig? Hoe groot moet uw Pagefile ( virtueel geheugen ) zijn? Voor degenen die hier niet van op de hoogte zijn:RAM-geheugen is het fysieke geheugen dat in uw geheugenbankjes geklikt zit, virtueel geheugen is het gedeelte van de harde schijf dat Windows gebruikt wanneer het RAM-geheugen ontoereikend blijkt. De Juiste hoeveelheid RAM-geheugen en de juiste grootte van het virtueel geheugen zijn belangrijk voor een snelle werking van de pc. Hier wat aanwijzingen om uit te vinden hoeveel u nodig heeft:
In het algemeen wordt de grootte van het virtueel geheugen gesteld op 1,5 tot 2 maal de aanwezige hoeveelheid RAM-geheugen. Dit is voor de meeste pc's de juiste instelling. De maximum grootte zou in het algemeen niet meer hoeven te zijn dan 1 GB ( bij 512 MB RAM-geheugen en meer ). Het liefst het virtueel geheugen instellen op een andere partitie dan de systeempartitie ( indien méér dan 1 partitie aanwezig is uiteraard ). Wilt u dat Windows acceptabel draait bij het uitvoeren van meerdere taken tegelijkertijd dan is 256 MB RAM-geheugen wel het minimum.De meeste computergebruikers hebben tegenwoordig 512 MB Ram-geheugen. U heeft vermoedelijk niet méér geheugen nodig tenzij u extra zware applicaties draait zoals grafische programma's of videobewerking programma's dan wel meerdere virtuele machines heeft draaien met VMWare.

Hoe stelt u het virtueelgeheugen in?
Ga naar Start en klik met rechts op Deze Computer en kies voor eigenschappen. Klik op het tabblad 'geavanceerd' en kies dan voor 'instellingen' onder het kopje 'prestaties'. Klik nu weer op een tabblad geavanceerd en u ziet onderaan staan:"Virtueel geheugen". Via de knop 'wijzigen' kunt u de instellingen van het virtueel geheugen aanpassen. Klik dan op toepassen en o.k. en start de pc opnieuw op.

welsey1983
4 January 2006, 12:42
bedankt voor de reactie maar nu weet ik nog altijd niet wat het beste is voor men pc.
Ik heb 512MB ram steken en een videokaartje van 64MB.
Ik heb een p4-1800...
heb 200GB harde schijf...
Ik doe heel veel met mp3's,heb een mix-programme erop staan en doe alles met dvd's,bewerken,afspelen op de pc.
Alle tips zijn welkom

Wat moet ik doen,het geheuegen aanpassen Ja of nee???
Zo ja=hoeveel zijn de instellingen dan dat ik moet veranderen in het venstertje

Zo nee = waarom niet ...

gtrz

Peter.B
4 January 2006, 19:45
als je geen problemen hebt,zo laten.ik doe ook vanalles en staat ingesteld op 767mb.gekozen door het systeem zelf.en bij u zal dat ook zo ingesteld staan,denk ik.

Ché
4 January 2006, 21:14
Hoe stelt u het virtueelgeheugen in?
Ga naar Start en klik met rechts op Deze Computer en kies voor eigenschappen. Klik op het tabblad 'geavanceerd' en kies dan voor 'instellingen' onder het kopje 'prestaties'. Klik nu weer op een tabblad geavanceerd en u ziet onderaan staan:"Virtueel geheugen". Via de knop 'wijzigen' kunt u de instellingen van het virtueel geheugen aanpassen. Klik dan op toepassen en o.k. en start de pc opnieuw op.

volg het hierboven opgegeven pad en kijk welke waarde er nu staat. bij minimum zou dat 1,5 keer je ramgeheugen moeten zijn. ( 512MB x 1,5 = 768 MB) Bij maximum mag je tot 3x je ram gaan (= 512MB x3= 1536MB) Indien dit er niet staat mag je gerust wijzigen naar die waarden.

welsey1983
5 January 2006, 02:15
oke dank u...
Hier mag van mij een slotje op (y)(y)(y)