Volledige versie bekijken : cd writer



Bowly
4 January 2006, 17:27
hallo iedereen

ik zit met een klein probleempje

Op onze oude pc is het niet meer mogelijk cd's te schrijven, als we via windows willen branden zetten we eerst de documenten op de cd en klikken dan op "deze bestanden nu op cd zetten"

Dan krijgen we zo een venster van het branden zelf en moeten we op verder klikken maar dan geeft die een fout met iets in de naard van 'branden is niet mogelijk, mogelijk ligt het aan de cd' maar als ik dan de cd in mijn pc steek, werkt en brandt hij perfect.

Nu eerst dachten we dat het aan de writer zelf lag en hebben we een nieuwe gekocht, maar die geeft dus net dezelfde fout. Indien we de software van de writer zelf gebruiken geeft die ook een fout.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? alle kabels enzo zitten op de juiste plaats

Nikolas
4 January 2006, 17:29
Heb je vroeger Nero gebruikt?

Bowly
4 January 2006, 17:31
nee nooit gebruikt gehad op die pc (mss in een héél ver verleden)

branden deden we altijd via windows

Nikolas
4 January 2006, 17:35
Hmmmm, wat is de precieze foutmelding?

Bowly
4 January 2006, 17:40
Het branden van de bestanden op cd is niet voltooid. Mogelijk is de cd waarop u wilt branden, niet meer klaar voor gebruik.

Nikolas
4 January 2006, 17:46
Zijn het CD-RW's? Indien ja, ondersteunt je brander wel CD-RW ?

Bowly
4 January 2006, 17:48
Het is een Samsung ReWriter dus ik veronderstel van wel...

Nikolas
4 January 2006, 17:50
Ik weet niet waar het aan kan liggen, zal nog wat moeten googlen :verlegen:

Bowly
4 January 2006, 17:51
een vriend zei iets van controllers maar die wist er zelf niet meer van...

nielsvandesype
4 January 2006, 20:28
cd-writers kunnen allemaal cd-rw aan hoor. Vroeger was het bij de dvd-writers zo dat sommige enkel dvd+r of rw of dvd-r of rw konden branden. Maar nu ondersteunen bijna elke dvd-brander dit formaat. Kijk hier eens : http://support.microsoft.com/search/default.aspx?qu=branden&catalog=LCID%3D1043
Zou normaal een oplossing moeten tussenstaan. Over welk merk van schijfjes gaat het hier precies?

Nikolas
4 January 2006, 21:14
cd-writers kunnen allemaal cd-rw aan hoor. Vroeger was het bij de dvd-writers zo dat sommige enkel dvd+r of rw of dvd-r of rw konden branden. Maar nu ondersteunen bijna elke dvd-brander dit formaat. Kijk hier eens : http://support.microsoft.com/search/default.aspx?qu=branden&catalog=LCID%3D1043
Zou normaal een oplossing moeten tussenstaan. Over welk merk van schijfjes gaat het hier precies?
Waarom was het dan zo dat mijn vroegere CD Writer geen CDRW kon schrijven...-_-'

nielsvandesype
5 January 2006, 13:01
Hangt ook af hoe oud hij precies was. Mijn eerste brander kon ook cd-rw's branden. Natuurlijke die in het prille begin konden dat nog niet. Mijn eerste brander stamde af van na 2000. Ik bedoelde daarmee dat elke cd writer van de laatste tijd cd-rw kan branden.

Samsung branders kunnen problemen geven zie link in mijn vorige post.