Volledige versie bekijken : Client voor Microsoft-Netwerken



Dolfke
4 January 2006, 20:30
Beste,

bij mijn eigenschappen van mijn lan-verbinding is mijn "client voor Microsoft-netwerken" verdwenen. Als ik deze wil toevoegen via Installeren--> client--> client voor Microsoft-netwerken, krijg ik de boodschap: Kan het aangevraagde onderdeel niet toevoegen. Fout. Kan opgegeven procedure niet vinden.
Daardoor kan ik dus niet op het netwerk, maar de andere Pc's in mijn netwerk zien deze pc wel en kunnen dus ook aan de gedeelde mappen.

Heeft iemand een idee hoe ik de client alsnog kan installeren. Ik draai onder Win Xp Pro fully patcht.

De netwerkkaart heb ik via configuratiescherm--> hardware verwijderd.
Ik heb de pc dan opnieuw opgestart en hem mijn netwerkkaart laten vinden en installeren maar dat heeft ook niet geholpen.

Ché
4 January 2006, 20:57
Staat het er helemaal niet meer of is alleen het vinkje weg?
Heb je al eens bij hardware/ apparaatbeheer gekeken of er bij je netwerkkaart geen foutmelding is? Probeer anders eens om op de site de nieuwste netwerkdriver af te halen.

Dolfke
4 January 2006, 21:09
Alles heeft gewerkt maar het is ineens verdwenen.
Het staat dus niet meer in de eigenschappen, anders had ik het enkel maar aan te vinken.
Bij het installeren van de client kan ik "client voor microsoft-netwerken" wel selecteren maar hij vind de procedure niet.
Indien ik zou weten welke procedure en/of bestanden hij nodig heeft en in welke mappen, dan kon ik alles terugzetten.
Ik sukkel wel al een tijdje, maar nu is het goed om zeep.
Via andere pc's kan ik wel aan de sharedDocs van mijn systeem.
Ik geraak enkel niet op het netwerk, wel op het internet.

Ché
4 January 2006, 21:23
Installeren--> client--> client voor Microsoft-netwerken Tot daar zit je goed. dan krijg je die foutmelding. druk op ok. Er komt nu een ander venster waarin je kan bladeren. steek de cd van xp in en selecteer de cddrive. Normaal zou die service moeten gevonden worden en opnieuw geïnstalleerd.

Dolfke
4 January 2006, 21:48
nope.
Dat brengt niks op.
Welk bestand heeft hij nodig, want hij zoekt een .inf-bestand.

Dolfke
4 January 2006, 21:53
Ben nu bezig met een SFC /scannow
Hopelijk levert dat wat op.

compuchrisje
4 January 2006, 22:41
Behalve de manier van Ché, via netwerk en toevoegen van cliënt, weet ik momenteel ook niets, behalve misschien een systeemherstel?

Dolfke
5 January 2006, 00:13
Probleem is opgelost.
Na de SFC (system file checker) was de client beschikbaar.
Heb deze dan geïnstalleerd en alles werkt weer.
Blijkbaar waren er enkele systeembestanden beschadigd.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

PeterN
5 January 2006, 00:16
Ben nu bezig met een SFC /scannow
Hopelijk levert dat wat op.
Daar dacht ik ook al aan.
Is dat niet helpt moet je eens als hij die .inf bestanden zoekt de cd van uw netwerk insteken en daar eens opzoeken als er een goed .inf bestand opstaat...

Ché
5 January 2006, 11:52
OKé, deze gaat op slot.