Volledige versie bekijken : Rare mails in outlook



nielsvandesype
5 January 2006, 13:42
Ik heb al 2 mails ontvangen waar er bij aan enkel undisclosed-recipients: staat (voor de rest geen onderwerp,tekst,afzender). Volgens mijn antivirusscanner bevatten de mails geen kwaadaardige codes of virussen. Weet iemand wat dat eigenlijk is ? Voorlopig ondervind ik er geen problemen mee. Maar zou wel graag willen weten wat het is. Alvast bedankt voor jullie reacties.

ghost
5 January 2006, 14:10
Geen afzender raar:crazy: Kan dus zijn dat iemand die je niet kent u die emails heeft doorgestuurd. Je kunt zelf ook zo emails doorsturen dan moet je in outlook in bcc de emails adressen inzetten , dan zien de andere mensen waar je de email naar toestuurd de andere emails adressen niet staan .

compuchrisje
5 January 2006, 20:01
In deze tijd van 't jaar willen sommige mensen al eens moeite doen om iets via internet te sturen, terwijl ze door het jaar die gewoonte niet hebben. 't Kunnen dus enkel een paar miskleuntjes zijn. Je kan wel in eigenschappen zien welke namen er jou bekend zouden zijn.. en eventueel die personen contacteren om te horen of die je wel dégelijk iets gestuurd hebben. Anders is 't prullenbakvoer.

nielsvandesype
5 January 2006, 20:49
Het is echt heel raar hoor. De mail is telkens 4 kb groot. De eerste mail heb ik ontvangen op 29 december en de laatste vandaag. Ik ga nu eens kijken of ik er weer een mail binnen de 6 dagen krijg.
@ghost: Klopt wel maar veel ben je niet met gericht aan : undisclosed-recipients: Moest het een kennis geweest zijn zou er toch mijn mailadres moeten gestaan hebben.
Zouden het ook mails kunnen zijn die wel kwaadaardig zijn maar de antivirus vd mailserver ze al heeft geëlimineerd ?(bij skynet, is standaard die optie ingeschakeld) Want ik heb geen melding van mijn antivirus gekregen.

Nostradamus
5 January 2006, 22:40
Het is echt heel raar hoor. De mail is telkens 4 kb groot. De eerste mail heb ik ontvangen op 29 december en de laatste vandaag. Ik ga nu eens kijken of ik er weer een mail binnen de 6 dagen krijg.
@ghost: Klopt wel maar veel ben je niet met gericht aan : undisclosed-recipients: Moest het een kennis geweest zijn zou er toch mijn mailadres moeten gestaan hebben.
Zouden het ook mails kunnen zijn die wel kwaadaardig zijn maar de antivirus vd mailserver ze al heeft geëlimineerd ?(bij skynet, is standaard die optie ingeschakeld) Want ik heb geen melding van mijn antivirus gekregen.

Niels, direct weggooien die rommel! Indien men je nodig heeft of moest het belangrijk zijn, zal men je wel terugsturen maar dan naamgericht ;)

compuchrisje
5 January 2006, 22:47
http://www.a-claesen.be/GeslotenLijst.htm
Kijk eens hier Niels, mss brengt het je op ideeën.

nielsvandesype
6 January 2006, 00:30
Die mails kwamen toch al bij mij bij spam. Zo erg is het niet. Ik wou gewoon weten wat het eigenlijk veroorzaakt. Moest er iemand anders nog een verklaring weten mag ze gerust zeggen.

Spoorzoeker
6 January 2006, 10:44
Ik krijg die mails ook wel eens, zelfs van Peter Langhout.

De reden: men verstuurt de mail via een mailserver waarbij als afzender het emailadres niet is ingevuld.

Kijk maar eens in je Outlook-eigenschappen, daar staat ook je emailadres ingevuld. Vul daar maar eens wat anders in, dan is dat hetgene wat een ander ziet. Mail maar eens aan jezelf.
Je emailadres wordt namelijk NIET vanzelf ingevuld bij installatie van Outlook.
Zó slim is het systeem nou ook weer niet. :p

Het hoeft dus niet persé een kwaadaardige mail te zijn.

de jean
6 January 2006, 10:52
wat zie je als adres als je een reply doet ???

nielsvandesype
6 January 2006, 13:32
Totnutoe heb ik nog geen reply verstuurd. Bedankt voor de tip ik zal eens kijken of er iets staat.


EDIT : Als ik dit doe(beantwoorden) staat er niets bij aan.

de jean
6 January 2006, 13:36
Totnutoe heb ik nog geen reply verstuurd. Bedankt voor de tip ik zal eens kijken of er iets staat.


EDIT : Als ik dit doe(beantwoorden) staat er niets bij aan.dan heeft ie geen reply-to adres ingevuld ...

nielsvandesype
6 January 2006, 13:51
Bcc kon ik niet bekijken. De optie zag ik wel maar ik kon ze niet activeren. Maar ik heb het adres gevonden nl voor mijn 2de ontvangen mail:
gryphunaviary.se.rr.com (141-23.26-24.se.res.rr.com [24.26.23.141]) van dit adres
) De eerste kwam van een totaal ander adres nl dit ; dellcust.cinci.rr.com (cpe-69-133-6-18.cinci.res.rr.com [69.133.6.18])
Zou ik dit moeten aangeven bij mijn provider ?
Als ik naar opties ging in het bericht stond dit bij internetheaders. Er stond nog veel meer info in maar dat kwam van mijn mailserver.

de jean
6 January 2006, 16:34
Bcc kon ik niet bekijken. De optie zag ik wel maar ik kon ze niet activeren. Maar ik heb het adres gevonden nl voor mijn 2de ontvangen mail:
gryphunaviary.se.rr.com (141-23.26-24.se.res.rr.com [24.26.23.141]) van dit adres
) De eerste kwam van een totaal ander adres nl dit ; dellcust.cinci.rr.com (cpe-69-133-6-18.cinci.res.rr.com [69.133.6.18])
Zou ik dit moeten aangeven bij mijn provider ?
Als ik naar opties ging in het bericht stond dit bij internetheaders. Er stond nog veel meer info in maar dat kwam van mijn mailserver.

69.133.6.18
OrgName: Road Runner
OrgID: RRMA
Address: 13241 Woodland Park Road
City: Herndon
StateProv: VA
PostalCode: 20171
Country: US
ReferralServer: rwhois://ipmt.rr.com:4321
NetRange: 69.132.0.0 - 69.135.255.255
CIDR: 69.132.0.0/14
NetName: RRMA
NetHandle: NET-69-132-0-0-1
Parent: NET-69-0-0-0-0
NetType: Direct Allocation
NameServer: DNS1.RR.COM
NameServer: DNS2.RR.COM
NameServer: DNS3.RR.COM
NameServer: DNS4.RR.COM
Comment:
RegDate: 2003-08-28
Updated: 2004-04-07
OrgAbuseHandle: ABUSE10-ARIN
OrgAbuseName: Abuse
OrgAbusePhone: +1-703-345-3416
OrgAbuseEmail: abuse@rr.com

24.26.23.141
OrgName: Road Runner
OrgID: RRMA
Address: 13241 Woodland Park Road
City: Herndon
StateProv: VA
PostalCode: 20171
Country: US
ReferralServer: rwhois://ipmt.rr.com:4321
NetRange: 24.24.0.0 - 24.29.255.255
CIDR: 24.24.0.0/14, 24.28.0.0/15
NetName: ROAD-RUNNER-1
NetHandle: NET-24-24-0-0-1
Parent: NET-24-0-0-0-0
NetType: Direct Allocation
NameServer: DNS1.RR.COM
NameServer: DNS2.RR.COM
NameServer: DNS3.RR.COM
NameServer: DNS4.RR.COM
Comment:
RegDate: 2000-06-09
Updated: 2002-08-22
RTechHandle: ZS30-ARIN
RTechName: ServiceCo LLC
RTechPhone: +1-703-345-3416
RTechEmail: abuse@rr.com
OrgAbuseHandle: ABUSE10-ARIN
OrgAbuseName: Abuse
OrgAbusePhone: +1-703-345-3416
OrgAbuseEmail: abuse@rr.com
OrgTechHandle: IPTEC-ARIN
OrgTechName: IP Tech
OrgTechPhone: +1-703-345-3416
OrgTechEmail: abuse@rr.com

komt dus telkens van dezelfde plaats ...
website : http://www.rr.com/rdrun/

compuchrisje
6 January 2006, 18:13
roadrunner???? Kan kloppen, da's een belg die in amerika woont! verdorie zelfs nog een oude bekende van me! Maar 't zou me verwonderen dat die zou beginnen phishen...

de jean
6 January 2006, 18:43
roadrunner???? Kan kloppen, da's een belg die in amerika woont! verdorie zelfs nog een oude bekende van me! Maar 't zou me verwonderen dat die zou beginnen phishen...bel es ff ...

nielsvandesype
6 January 2006, 19:01
@de jean: Zou ik dat ip-adres moeten aangeven eigenlijk ? Ik had het ook al opgezocht met zo'n site. Zou het wat uitmaken als ik naar dat abuse adres stuur?
Voorlopig gaat het nog maar als het zo blijft doorgaan.

de jean
6 January 2006, 19:49
@de jean: Zou ik dat ip-adres moeten aangeven eigenlijk ? Ik had het ook al opgezocht met zo'n site. Zou het wat uitmaken als ik naar dat abuse adres stuur?
Voorlopig gaat het nog maar als het zo blijft doorgaan.in de meeste gevallen gebeurt er niets als je naar abuse@ mailt ...

nielsvandesype
6 January 2006, 20:12
Ik kan nog altijd het ip-adres aangeven bij mijn provider. Die internetheaders gelden toch ook als bewijs. Maar ik denk dat ik best nog even afwacht om het te melden. Ik word nog niet overladen.