Volledige versie bekijken : welke processor?



gotenks
6 January 2006, 21:29
yow,

mijn pa gaat zich binnenkort een nieuwe pc in
elkaar steken, maar wat typisch is voor hem,
hij twijfelt veel :) hij weet echter niet wat te kiezen:
een Dual core 3000Mhz of een 3600 Mhz gewone processor.

wat zouden jullie aanraden?? ik heb ergens gelezen dat de
single meer voor gamers is en de dual meer voor werkers (zoals men pa).

en wat zouden jullie zeggen, ATI of GeForce??? dit wil hij ook weten ;)

Alvast bedankt! :)

Heezy
6 January 2006, 21:44
Ga maar ineens voor een dual-core ;-). Zalig om op te werken, en games worden multi-threaded. Toekomstgericht het beste.

En het zijn geen MHz'en bij AMD, dat zijn ratings ;-). De AMD X2 3800+ bv. loopt op 2 GHz ;-).

gotenks
6 January 2006, 21:49
weet ik ;) men pa wilt Intel nemen en niet AMD ;)
daarom dat ik die vorige waardes zei ;)

Heezy
6 January 2006, 21:56
Vraag uw vader gewoon waarom hij Intel wil nemen. Begrijp me ni verkeerd, iedereen zijn keuze, maar ik weet dat er heel veel mensen gewoon aan Intel blijven hangen puur om de naam. Dus vraag hem eens wat Intel beter heeft dan AMD ;-).

gotenks
6 January 2006, 21:59
ok zal ik eens doen ;)

nielsvandesype
7 January 2006, 19:55
Dual core was (is) toch ook meer voor als je aan videobewerking doet. Er zijn toch nog problemen met sommige games met dual-core processors. Intel had toch dualcore proccessores met de ht serie (of er is daar nog een verschil tussen). Ik ben ook overgestapt van intel naar AMD en ondervind geen problemen enkel dat hij niet constant aan dezelfe kloksnelheid draait. Qua keuze voor 3d-kaart merk is vrij. Beiden leveranciers zijn gelijkwaardig aan elkaar. Het hangt ook af in welke prijsklasse hij een kaart wil hebben.

Jelle
7 January 2006, 21:45
De dualcores van Intel zijn echt af te raden, qua prestaties worden ze regelrecht omvergeblazen door AMD. Dit omdat toen AMD hun dualcores lanceerde, die van Intel nog een hele tijd later gepland stonden. Intel heeft toen zijn hele jaarplanning herbekeken en zo snel mogelijk zijn dualcores uitgebracht, met die slechte prestaties als gevolg.

Dualcore is zeker niet alleen voor videobewerking. Alleen zijn de videobewerkingprogramma's er nu het eerste bij om het voordeel eruit te halen. Zoals Heezy zei is het toekomstgericht, momenteel zijn er nog geen games die het echt gebruiken, maar dat zal in de toekomst veranderen. Als je echt alleen aan nu denkt voor games, dan koop je bv. geen dualcore, maar een zwaardere "gewone" processor, die presteren immers beter op de huidige games, maar vanaf de games het gaan gebruiken, zal je dualcore beter gaan presteren en de "gewone" processor overtreffen. Nu kan je ook al veel uit dualcore halen als je veel aan multitasking doet: twee zware applicaties tegelijkertijd draaien.

gotenks
7 January 2006, 21:48
ok merci Jelle voor de uitgebreide uitleg ;)

gotenks
7 January 2006, 22:12
men pa is tot een besluit gekomen allemaal dankzij
jullie uitleg over de verschillende processors :D
hij gaat namelijk voor een Dual Core van AMD ;)

en ik moest van Heezy vragen waarom hij bij Intel
wou blijven en dit is het antwoord: vroeger zeiden ze
dat Intel stabiel en betrouwbaar was, maar ondertussen
zijn de tijden veranderd ;)

hier mag dus een slotje op ;)
allemaal bedankt voor de uitleg!! ;)