Volledige versie bekijken : Abit SG-72 koeler?



yoda
7 January 2006, 14:06
Hello:-)

Ik heb hier ne pc van een vriend waarvan de houder van de koeler afgebroken is, maar in de computerwinkel kunnen ze dat type van koeler niet bestellen.

Het gaat om een Medion pc van Aldi, Pentium 4 2.0 Ghz met een moederbord van Abit: SG-72.

Kan iemand mij een tip geven hoe ik aan zo een houderke of een hele koeling kan geraken?

dank op voorhand

yodaken

Nikolas
7 January 2006, 14:33
Is het de koeler van de Northbridge/Southbridge of van de CPU?

yoda
7 January 2006, 14:36
van de CPU...

Peter.B
8 January 2006, 09:26
yoda,
ik ben wel gene krak,hé.maar heb wel al een cpu koeler gestoken.
ge moet weten welke socket het is (ook of de socket nog intact is)en de afmeting van die koeler.en je kunt er een ander merk van koeler insteken.
van mij zat er eerst een master cooler in en nu een antec.
als je zelf de koeler steekt,wel opletten vb met een schroevendraaier,dat je niet uitschiet op uw moederbord.want daar lopen allemaal baantjes rond en dan is ze voor de vuilbak.en eerst rustig en op het gemak alles bekijken hoe het in elkaar steekt.als je iets moet demonteren kun je vb foto's nemen.

yoda
9 January 2006, 17:53
hoi, thx voor reply

maar het is echt de socket van de koeler die op het moederbord zelf zit.

Als iemand een kapot moederbord Abit SG-72 liggen heeft, ik geef er 20 euro voor:-)

groetjes
yoda

Nikolas
9 January 2006, 18:41
yoda, er bestaat geen zo'n koeler. Wat wel bestaat is een koeler voor je processor.
Welke socket heeft je CPU? Dan kun je met die informatie op zoek gaan
naar een koeler voor die socket.

yoda
9 January 2006, 20:25
wel, het is socket 478, dus ik had al een cooler besteld voor Pentium 4 met socket 478, maar da past dus niet op het moederbord.....de pinnekes passen er niet in

Nikolas
9 January 2006, 20:35
Zat er bij die nieuwe fan geen holder?
Normaal gezien kun je dan die oude losvijzen en de nieuwe erop plaatsen,
zo'n houder is vastgemaakt met schroeven die vanonder aan het moederbord moet worden ingedraaid.

yoda
9 January 2006, 21:06
ja, daar zat een houder bij, maar die past niet op het moederbord........

Nikolas
9 January 2006, 21:07
En als je de oude er af vijst?

yoda
9 January 2006, 21:21
heb ik gedaan, maar de gaatjes die voorzien zijn voor de nieuwe erop te plaatsen, staan dichter bij elkaar, dus de 4 pinnen die je vanonder het moederbord moet steken passen niet.

nochtans is het een standaard pentium 4 koeler voor socket 478

Peter.B
10 January 2006, 19:43
yoda,je moet die cpu koeler meenemen naar de winkel en die eens tonen.
mijne koeler is een socket A.maar mijne pc is al enkele jaren oud en ondertussen zijn er al verschillende soorten bevestigingen van gemaakt.

yoda
11 January 2006, 13:02
inderdaad, er zijn verschillende standaarden voor...

ondertussen heb ik in een computerwinkel aan een cooler geraakt met een ijzeren plaatje die ik onderaan het moederbord moet bevestigen.

En ja hoor, alles past nu perfect bij elkaar

ik wil jullie toch bedanken voor de reply's, heel tof dat mensen elkaar willen helpen!

xxx

hier mag een slotje op hoor:)

Nikolas
11 January 2006, 14:03
Wel, we zijn blij dat we iemand hebben kunnen helpen.

Groeten,
Nikolas (en den dipsy).

Peter.B
11 January 2006, 19:52
bedankt nikolaske om me erbij te vermelden ;)
en yoda graag gedaan.
slotje,aub