Volledige versie bekijken : Nieuwe laptop



PeterN
7 January 2006, 16:01
Mijn dochter van 14j heeft met veel moeite zo'n €1000 bijeen gespaard.
Haar oude laptop is aan vervanging toe, en ze wil dus nu een nieuwe kopen.
Daar ik niet echt de technologie van de laptops heb gevolgd, hier dus nu een vraag.
Welke laptop kan ze best kopen voor rond die prijs (papa zal wel iets bijleggen als het moet ;))
Zij gebruikt laptop voor school, wat documenten schrijven, surfen via ons wireless netwerk en chatten. Voor de rest speeld ze ook eens graag een spelletje zoals sims, world of warcraft, call of duty 2 ,...
De laptop wordt meestal thuis gebruikt in aanwezigheid van stroom. De batterij en gewicht speeld dus niet echt een rol.
Waar moet ik op letten: processor, grafische kaart voor de spelletjes,...

Bedankt voor je reacties ;)

kurt002
7 January 2006, 16:08
De 1692 van Acer is zeker niet slecht.
En als je ietsje meer geld evoor over hebt neem je een 1694.

Die grafische kaarten zijn voor laptops één vd betere.

Edit:
1692: http://www.backoffice.be/shop/hotitem.asp?pkga=10D&pkgb=3E0
1694: http://www.backoffice.be/shop/information.asp?partid=LX%2EA8405%2E070

EDIT PETERN : Bedankt voor de info maar denk aan onze sponser ;)

Nikolas
7 January 2006, 16:13
Die 1692 is inderaad een hele mooie laptop!!!

GuntherS
7 January 2006, 16:15
En niet zo heel duur vind ik voor een laptop.

PeterN
7 January 2006, 16:32
Idd, mooie laptop.
@kurt002, ik heb even de links aangepast in je berichtje. Bedankt voor de info, maar we moeten denken aan onze sponser ;)

kurt002
7 January 2006, 16:43
Idd, mooie laptop.
@kurt002, ik heb even de links aangepast in je berichtje. Bedankt voor de info, maar we moeten denken aan onze sponser ;)

Oeps, sorry daarvoor.
Ik nam uit gewoonte die link ;).
Ik zal er op letten in het vervolg.

bike devil
7 January 2006, 18:18
zou die 1692 die games wel kunnen draaien ? world of warcraft, call of duty 2 ,need for speed enz

ziet er wel een mooie laptop uit

heb hier nog een pc staan die eerst verkocht moet worden ga dan ook uitkijken voor
een laptop

Heezy
8 January 2006, 00:36
Hey Peter,

zoals je vroeg, het nieuwste momenteel in laptop land is het Intel Centrino Duo platform (http://tweakers.net/nieuws/40630). Maar die laptops gaan wel wat duurder kosten, dus niet echt een optie.
Die laptops die voorgesteld werden, zien er zéér degelijk uit. Centrino platform is waar ik ook voor zou gaan, alhoewel de Turion cpu van AMD ook zéker niet moet onderdoen voor een Pentium M.
Voor de rest is er niet veel verschil tussen die Acer's, en zou ik de 1692 nemen. WoW zal die kunnen spelen, maar COD2 is een heel zwaar spel hé, niet vergeten.

PeterN
8 January 2006, 02:11
Het verschil tussen die 1692 en 1694 is ook ongeveer 275 euro. Ik zal zo wie zo al wat eurootjes moeten bijspringen ;)
Ivm Cod2 speelt de zoon dit spel op een desktop amd 2Ghz met een FX5200 kaart. Na de resolutie op 800x600 te zetten is dit spel toch nog vlot te spelen. Door de resolutie te verlagen weliswaar met iets minder grafische prestaties, maar toch nog verbazend mooi getekend;)
Bedankt heezy voor de reactie ;)

trebel
8 January 2006, 03:24
Bij packart bell krijg je nu 21% btw terug,is maar 5 dagen geldig.er schieten nog 3 dagen over geloof ik.

Hamaruni
8 January 2006, 09:24
Laat u niet vangen door een paxkard bell (n) te kopen, heb er weinig goede ervaringen mee.(crash)
Enkele van mijn vrienden trouwens ook.

Koop u dan liever een HP.

PeterN
8 January 2006, 13:07
Acer blijkt wel een goede prijs kwaliteits keuze te zijn. Alleen de service blijkt een probleem te zijn. Lange wachttijden...

kurt002
9 January 2006, 11:10
Ik werk met een HP.
Zééér tevreden van.
Het prijskaartje was er wel ook naar.
Ik zou hem niet rap willen inruilen voor een andere zenne!!!

PeterN
15 January 2006, 14:08
Ik ben eens gaan rondtoeren en op het internet rond gesurft. Acer blijkt toch niet de beste keuze te zijn. Kwestie prijs prestaties vind je geen betere. Ook de kwaliteit is niet slecht. Maar krijg je iets aan de hand zijn hersteltijden tot meer dan 3 maand geen uitzondering, eerder de regel.
Ik ben nu aan het uitkijken naar iets gelijkaardig maar met een max prijs van 1200 euro.
Asus A6vc vind je voor die prijs maar wel niet met zo'n grafische kaart. Hier zit een geforce go 6200 tc in. Een laptop met die x700 van ati vind ik niet direct voor die prijs ;)

Mosquitos
16 January 2006, 13:09
Ikzelf heb een dell en ben daar best heel tevreden over.
Misschien kan je daar eens gaan kijken.
Misschien kan je als je hem via uw werk kan kopen de btw... :)

Natje1
16 January 2006, 14:14
Neem eens een kijkje op http://www.promedion.nl/, ik zelf heb een laptop ven Promedion en ben daar zeer tevreden van.

PeterN
16 January 2006, 20:31
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een ASUS A6VA Q025. De hd hierin blijkt wel een trage te zijn, maar zal wel te vervangen zijn door een 5400rpm.

guyke25
17 January 2006, 22:19
Als je dan toch voor een goede wil gaan
neem dan een fujitsu-siemens
ikzelf heb de amilo pro 2045
en deze heeft dan wel een ati beeldschermkaart
en is een centrino processor

Spoorzoeker
17 January 2006, 22:25
Als je een laptop gaat kopen en je wilt weten of een spel draait, dan neem je het mee naar de winkel.

Als je echt serieus interesse hebt, dan zal de verkoper het spel echt wel voor je installeren.

Zo niet, dan wordt het tijd voor een andere winkel.

Heezy
17 January 2006, 23:42
Neem eens een kijkje op http://www.promedion.nl/, ik zelf heb een laptop ven Promedion en ben daar zeer tevreden van.

Idd, Promedion is zeer goed, maar minder bekend hier. Die hebben pareltjes van laptops. Peter, geef je dochter de xxod m570b :p.

PeterN
18 January 2006, 10:14
Idd, Promedion is zeer goed, maar minder bekend hier. Die hebben pareltjes van laptops. Peter, geef je dochter de xxod m570b :p.
Den deze zal wel gaan werken:D

Ik heb nog wat verder gezocht en ik vind wel mijn keuze bij asus.
De A6Va met een 740 processor ofwel de A7D met een AMD turion 64 MT34. Deze laatste is wel ietsjes duurder.
Mijn pc's koop ik steeds in Duitsland daar deze een stuk goedkoper zijn ginds. Ik woon ook niet ver van Aken af en ben daar content van die winkel. Het enigste probleem dat ik nog heb is dat bij laptops het toetsenbord vast is. Toch zou ik graag eentje hebben met een azerty belgisch keyboard layout.... Dit zal ik eens moeten navragen....

vraagteken
19 January 2006, 10:23
ik heb een hp 3.0 GHz 1.25 ram geh in het begin problemen mee gehad maar nu als goed
als je toch ene koop dan raad ik wel een laptop met 17inch widescreen scherm te nemen das echt mooi beeld hoor. maar natuurlijk ieder zijn keus.

bubsy119
20 January 2006, 00:27
Zelf werk ik al enkele jaren met acer(centrino). Nog nooit een probleem mee gehad en ze zijn prijs/kwalitatief ook aantrekkelijk, ok misschien iets langer reparatietijden dan bij andere merken maar het valt dan ook maar zelden voor dat je er problemen meehebt. Moest ik momenteel voor een nieuwe gaan zou het tussen acer en hp gaan voor mij. Natuurlijk wel met een centrino processor!!! Mijn zuster heeft een acer met pentium4 erin en er zijn toch wel verschillen te merken in snelheid(opstarten met wifi) en warmte tegenover mijn centrino .

Wayne
21 January 2006, 11:47
Ben wel een beetje laat hier.
Ik heb mijn acer centrino ingeruild voor een HP Turion 64(Acer moederbord defect)
Kmoet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben HP TURION NX 6125
Dit toestel heb je ongeveer voor 1000 euro.
Zal er iets over zijn.
Enkel heb ik er een latje van 256 uitgehaald en er eentje 512 bij geplaatst.
De videkaart neemt anders al 128 ram gehugen voor haar en dan word de pc iets te traag hier voor mij vindt ik.
Wat betreft uw toetsenbord.
Ik heb hier in de pc winkel in de stad een HP KEYBORD EN MOUSE voor 25 euro draadloos
dus de settings van het keybord zijn dan bij deze ook al opgelost.

PeterN
22 January 2006, 02:08
Ik heb mij weer laten inpakken door het charme offensief van mijn dochter ;)
Ik moet wel eerlijk zijn, ze doet ook wel heel erg haar best de laatste tijd op school en dat vind ik dan ook een extraatje waard.
We hebben vandaag een ASUS A7D-R001 besteld. Wel wat boven de prijs, maar ik denk dat ze hieraan nog lang plezier gaat hebben.
ASUS A7D-R001H
Turion 64 mobile technology MT-34 1.8 GHz
64-bitCache Memory1 MB L2 Cache
RAM512 MB installed/2 GB (max) DDR SDRAM 333MHz
Card Reader4 in 1
Hard Drive80 GB 5400 rpm
Optical StorageDVD±RW
Display17" TFT active matrix 1200 x 800
Graphics ControllerATI MOBILITY RADEON X700 128 MB
Audio OutputSound card
TelecomFax/modem 56 Kbps
Networking Network adapter Ethernet Fast EthernetNotebook
CameraIntegrated 1.3 Megapixel

Wayne
22 January 2006, 10:36
Je hebt in mijn ogen een goede keuze gemaakt.Succes ermee (y)

dubbeldekker
22 January 2006, 11:35
hintje, in kruidvat hebben ze nog een laatste stuk HP pavilion ZV5472EA, voor 799 euro. amd 3400+ dual, 512 mb,100gb hdd....... zeker de moeite voor zijn prijs.

Wayne
22 January 2006, 11:58
Sorry
Maar mijn inziens koop je een pc of laptop niet in dergelijke winkels.
Wat als er iets aan hapert of defect geraakt binnen de garantie periode.??

vanic
22 January 2006, 14:43
Sorry
Maar mijn inziens koop je een pc of laptop niet in dergelijke winkels.
Wat als er iets aan hapert of defect geraakt binnen de garantie periode.??

dan gebeurd hetzelfde zoals iedere verkoper van HP doet ... hij wordt teruggestuurd naar HP

PeterN
23 January 2006, 12:02
De laptop is reeds besteld;) Bij deze mag hier een slotje op voor we weer off topic gaan. Iedereen bedankt voor de raad om een goede keuze te maken.
Als ik niet direct een nieuw topic moet openen met problemen zal het wel blijken of het een goede keuze was :)