Volledige versie bekijken : Eigenschappen van beeldscherm vraag



nielsvandesype
8 January 2006, 21:30
Het probleem is dat er een groot verschil is in weertegeven resoluties. Standaard staat het profiel van plug en play monitor en daar is de maximale resolutie 1280x1024 en 32 bit maar dan kan ik nog een ander profiel selecteren van standaardbeeldscherm en daar kan ik mijn resolutie instellen tot en met 2048x1536 en 32 bit.(wat mij vroeger nog niet opgevallen was) Mijn 3d-kaart zie je staan in mijn computerprofiel. Nu is mijn vraag: Hoe kan dat het verschil zo groot is van de weertegeven resoluties? Kan ik veilig dat 2de profiel kiezen ZONDER dat mijn beeldscherm het begeeft. Of is dat een windowsfout.

Alvast bedankt.
(sorry maar ik wist geen betere titel)

Heezy
9 January 2006, 14:44
Niet doen, want in het beste geval gaat ge gewoon niks meer zien, en moet ge via veilige modus uw resolutie terug herstellen. In het slechtste geval is uw scherm naar de knoppen.

nielsvandesype
9 January 2006, 21:38
Het wordt nog gekker in het catalyst control center staat de maximale weertegeven resolutie op 1920x1080 met 120Hz. Ik zal er afblijven maar dan vraag ik mij wel af waarom ik 3 verschillende maximale resoluties zou kunnen weergeven. Maar ik blijf toch bij de max resolutie van 1280x1024. Bedankt voor je reactie.

Heezy
9 January 2006, 21:45
Zullen wsl de waarden zijn die je videokaart zelf aankan.

nielsvandesype
9 January 2006, 21:54
Die 2048x1536 vond ik wel te hoog hoor. Maar in catalyst control center zou de maximale resolutie toch niet verkeerd mogen zijn toch ?!

Heezy
9 January 2006, 21:59
Mja, kwetet. Maar als die de max geeft van de videokaart, dan kan dat idd als je een dual-link TMDS Transmitter hebt, die werken dan tezamen op 330MHz, en kunnen zo die hoge reso's en refresh rates aan. Maar zeker niet uitproberen :-).

nielsvandesype
9 January 2006, 22:01
Ok nu weet ik genoeg. Het was heel erg verwarrend. Heel erg bedankt.

zariash
9 January 2006, 22:04
ik heb op deze manier een monitor verknoeid, wees voorzichtig .
grtjs

Geraar
15 January 2006, 19:46
Ja inderdaad bij sommige drivers van videokaarten krijg je een instel optie erbij geinstaleerd die dan in je werkbalk staan. Hier kan je dan allerlei instellingen zoals kleur, resolutie enz.. aanpassen. Ik ben hier niet echt voor daarom doe ik het nog steeds via de oude vertrouwde manier namelijk eigenschappen-instellingen.;)