Volledige versie bekijken : Mio 268+ gps ontvangst probleem



godsend
8 January 2006, 22:19
Hallo

Ik heb mij pas een mio 268+ gekocht. Ik heb de Mio Map CE geinstalleerd en de kaarten.

Als ik in het begin menu 'navigatie' kies, kom ik in de mio map en zie ik dat ik een goeie gsp ontvangst heb (meestal 8 of 9). Maar na ongeveer 3 min valt altijd mijn gps ontvangst uit.

Als ik dan afsluit en terug via het eerste menu 'navigatie' kies dan heb ik wel terug ontvangst maar daarna valt die terug uit. :close

Kan er mij iemand helpen met dit probleem?

ocraM
9 January 2006, 00:22
probeer eens contakt op te nemen met mio zelf ,er zitten vriendelijke mensen die je wel willen helpen als ze kunnen.

godsend
9 January 2006, 00:25
ik heb een mail gestuurd en anders ga ik terug naar MediaMarkt alvast bedankt

godsend
11 January 2006, 02:14
Hoelang duurt het meestal tegen die mensen van Mio antwoorden want ik heb nog niets gehoord van hen. Zijn hier nog mensen met een mio 268+ en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik denk eraan om een TMC antenne te kopen als hij tenminste beter gaat werken zonder zoveel ontvangst storingen.

vanic
12 January 2006, 20:24
heb je er al eens aangedacht om contact op te nemen met de support via telefoon???
http://www.mio-tech.be/support/support_phone_numbers.asp

zit er (normaal )geen extra ontvanger bij de gps ?

godsend
12 January 2006, 21:36
nee normaal zit er geen externe ontvanger bij de gps maar zelfs daarmee valt hij nog uit en komt de verbinding niet meer terug tenzij ik terug naar het begin menu ga en de mio map opstart. De winkel waar ik hem gekocht heb zal mij wel moeten helpen

vanic
12 January 2006, 21:42
nochthans mijn schoonbroer heeft er zo ene ( en 't is dan nog gene plus)... en bij hem zit er toch een extra ontvanger bij .

Ik heb wel vorige maand de nieuwe kaarten erop gezet( en de daar bijhorende firmwareupgrade) ... kon je gratis aanvragen tot begin november... maar dan nog vroeger klaagde hij ook nooit over slechte ontvangst of uitvallen van de ontvangst

inderdaad lijkt mij ook het best dat je teruggaat naar de winkel

mutske
13 January 2006, 16:47
ikzelf heb een mio 268+ en geen enkel probleem .
heb je in je wagan getinte ruiten ? of verwarmende ruiten ?
kunnen ook voor problemen zorgen !!

godsend
14 January 2006, 19:01
Hallo alleen mijn zijruiten vanachter daar is folie op. Maar je kan da normaal ook gebruiken tevoet of per fiets ewel als ik gewoon buitensta met ontvangst valt hij uit na +-3 min.

Averell
14 January 2006, 21:58
Is heel raar, heb zelf een 269+ en deze werkt perfect en supersnel. Wat betreft mailen naar mio, heb zelf ook al eens 2 keer een vraag gesteld en nooit wat van gehoord, ik denk dat telefoneren makkelijker is. Wat ook wel kan helpen is eens een volledige reset doen, dat kan echt geen kwaad en als er iets fout zou zitten begin je terug van nul.

josB
30 January 2006, 23:06
ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de tijdsduur kon instellen van de ontvanger om de batterij te sparen, kijk mischien op dit forum
http://www.dezewebsite.nl/mio-tech/viewforum.php?f=2

godsend
7 February 2006, 15:20
ben terug gegaan naar de winkel en ze hebben mij gewoon mijn geld teruggegeven ze wisten daar ook van niets