Volledige versie bekijken : hoe kontakt leggen met andere pc



caztan
9 January 2006, 15:44
is het mogelijk om (legaal) met toestemming van de gebruiker kontakt te leggen met een pc op andere locatie, en wat heb ik daarvoor nodig, speciaal progr of dergelijke, bvb om bestanden te delen zoals met een thuisnetwerkje

slicky
9 January 2006, 16:02
is het mogelijk om (legaal) met toestemming van de gebruiker kontakt te leggen met een pc op andere locatie, en wat heb ik daarvoor nodig, speciaal progr of dergelijke, bvb om bestanden te delen zoals met een thuisnetwerkje

je hebt pm;)

kurt002
9 January 2006, 16:02
Je kunt idd de 2 pc's via een router in netwerk leggen.
In Windows XP is dit makkelijk (normaal gezien toch, als alles vlot verloopt, ik spreek uit ervaring ;)).
En dan kan op de andere pc ingesteld worden via rechts klikken op mapje ==> Delen.
Dan kan dit op de 2e pc gezien worden en zo kun je bestanden sharen in dat netwerk.

caztan
9 January 2006, 16:14
@kurt thx voor de reply maar de andere pc staat buitenhuis (=pc van ons moeder) dus zal via internet conectie kontakt willen leggen met andere pc bvb via extern buraublad

kurt002
9 January 2006, 16:38
Oeps, dat is al ietsje ingewekkelder :cry:
Als je weet hoe het moest, wil je het me dan even zeggen ;)

PeterN
9 January 2006, 17:09
Er bestaan van die programma's die dit doen. Laplink is er zo eentje van maar dit is geen freeware. Ik denk dat er ook wel freeware progjes voor bestaan maar direct weet ik er geen.
Een ander mogelijkheid is netmeeting dat bij windows zit. Ik weet niet als dit voldoende mogelijkheden bevat voor jouw.

NetMeeting delivers a complete Internet conferencing solution for all Windows users with multi-point data conferencing, text chat, whiteboard, and file transfer, as well as point-to-point audio and video. Read about (http://www.microsoft.com/Windows/NetMeeting/InAction/default.ASP) how some leading businesses and educational institutions are using NetMeeting to save time and money and to increase productivity.

caztan
9 January 2006, 17:10
zal dat zeker doen

caztan
9 January 2006, 21:45
alé heb progr gevonden ik kan verbinding krijgen met andere pc nu vraagt die nog om een paswoord, maar er staat geen paswoord ingesteld op die pc dus hoe stel ik een paswoord in voor externe toegang op een pc thx allemaal

Krikkie
9 January 2006, 21:47
Als het op XP-besturingsprogramma gebeurt is er ook nog hulp vanop afstand...
Misschien ben je daar iets mee.

Info
Een probleem is vaak makkelijker op te lossen als iemand laat zien hoe het moet. Via Hulp op afstand kan een vriend op een andere locatie verbinding met uw computer maken via een computer met een compatibel besturingsysteem (http://windows.microsoft.com/RemoteAssistance/RA.asp), zoals Microsoft Windows XP, en u stap voor stap begeleiden.
Nadat uw helper is verbonden, kan hij uw computerscherm bekijken en on line in realtime met u chatten over de zaken die u allebei kunt zien. Met uw toestemming kan hij zelfs zijn muis en toetsenbord gebruiken om uw computer te bedienen.
Opmerkingen

U en uw helper dienen beiden over Windows Messenger of een MAPI-compliant e-mailaccount zoals Microsoft Outlook of Outlook Express te beschikken.
U en uw helper dienen beiden met het Internet te zijn verbonden om Hulp op afstand te kunnen gebruiken.
Als Windows Firewall is ingeschakeld, worden door Hulp op afstand tijdelijk poorten van de firewall geopend.
Als u in een bedrijfs- of LAN-netwerk werkt, blokkeren firewalls eventueel Hulp-op-afstandverbindingen. Neem in dit geval contact met de netwerkbeheerder op, voordat u Hulp op afstand gebruikt.

Die vind je terug bij configuratiescherm->systeem->verbindingen van buitenaf.

Groetjes Krikkie

Krikkie
10 January 2006, 00:27
Krikkie dankt Caztan voor zijn dank u

Kokki
10 January 2006, 18:07
Welk programma gebruikt je net? Ga je via extern bureaublad?
Heb je bij configuratiescherm, systeem, verbindingen van buitenaf alles juist ingesteld?
Wat wil je net doen? Via msn kan je o.a. een pc overnemen, maar ik denk niet dat je bestanden van de ene pc naar de andere kan sturen. Alhoewel, mss via mail. Dit kan je dus gebruiken als iemand problemen heeft met zijn pc, en jij wil zien wat er aan de hand is.
Er zijn idd ook freeware progjes, maar ik ben nu even de naam kwijt. Bij deze werkt oa de ctrl+alt+del ook op afstand (als ik me dat goed herinner, bij msn gaat dit zeker niet)

spruit
10 January 2006, 22:34
http://www.hamachi.cc/
kan ook interessant zijn

PeterN
11 January 2006, 00:01
Thnx spruit, is idd zo'n free tool. Heb je hem ook al geprobeerd? Ziet er allesinds goed uit ;)

caztan
11 January 2006, 19:31
het is dat progr dat spruit aanbied dat ik gebruik heb alles gedaan van instellingen, ik krijg kontakt met de andere pc in netwerk maar vraagt naar paswoord zou ni weten het welke en het is niet hetzelfde pasw om in te loggen

spruit
11 January 2006, 20:32
Thnx spruit, is idd zo'n free tool. Heb je hem ook al geprobeerd? Ziet er allesinds goed uit ;)

heb hem een tijdje geleden al eventjes getest. Na installatie (komt bij je netwerkverbindingen) kan je zelf je zogezegd netwerkje maken.
bv naam: netwerk, dan een ww, bv wachtwoord :D
Een andere gebruiker (hatachi moet ook daar geinstalleerd zijn) geef je dan je netwerk en ww door dan worden alle gedeelde documenten op je pc beschikbaar gesteld aan die andere gebruiker.
LET WEL OP: dit is geen programma zoals bv radmin, waar je de andere pc kan overnemen. Hiermee maak je eigenlijk gewoon een soort lan over het net...dus documenten delen
Ik wou dat proberen beroepshalve, maar via dit systeem kan men geen machtigingen instellen over mappen
@caztan, dit was ook voor jou ;)

caztan
12 January 2006, 15:03
@spruit de documenten delen is genoeg se voor mij, en als ik via dat programma kontakt wil leggen met pasw en alles gaat allemaal goed maar dan krijg ik ineens een venster met daarin de naam van de pc (naampc/gast) en dan vraagt het terug een pasw en is niet het pasw om in te loggen voor hamachi pc is nochtans niet beveiligd met paswoord

slicky
12 January 2006, 16:00
zou dit progje ook je download en upload beïnvloeden;)

caztan
12 January 2006, 17:12
geen idee bij mij lukt het in ieder geval niet ik kan zelfs niet pingen op de pc die in dat netwerkje staat
is maar iets raar se
gisteren vraagt hij pasw vandaag werkt niks meer

caztan
12 January 2006, 17:22
:close pfft dat werkt geen kl*** krijg steeds de melding opgegeven pad bestaat niet of is een map

slicky
12 January 2006, 17:48
:close pfft dat werkt geen kl*** krijg steeds de melding opgegeven pad bestaat niet of is een map
denk dat je ergens een instelling moet veranderen hoor;)

heb je een firewall??
bij norton moet je die ook instellen:p