Volledige versie bekijken : e-mail



ripperke
9 January 2006, 20:22
hallo
ik heb hier een paar vrienden die met adsl werken. ikzelf werk met telenet
nu hebben we het volgende probleem
als die adsl'ers een e-mail verzenden naar mij ontvang ik ze niet.
bij andere adsl'ers ontvang ik ze wel en van telenetters ook.
ligt dat meschien aan een conflikt tussen die 2 provieders?????????
alvast bedankt

Kokki
9 January 2006, 20:29
zijn dat gewone mails, of hebben die een bijlage?
Zelf heb ik regelatig problemen als er een .rar bijlage bijzit.

ripperke
9 January 2006, 20:49
met bijlage
bv: filmpjes of pps

J.W.
9 January 2006, 21:04
met bijlage
bv: filmpjes of pps

Hoe groot zijn deze bijlagen?

ripperke
9 January 2006, 21:15
dat varieerd
soms een gewone foto van enkele mb
kan ik ook niet ontvangen

J.W.
9 January 2006, 21:23
dat varieerd
soms een gewone foto van enkele mb
kan ik ook niet ontvangen

De mail die wordt verzonden mag, met bijlagen inbegrepen, niet groter zijn dan ongeveer 7 MB.

ripperke
9 January 2006, 21:36
kan best zijn maar van telenet naar telenet lukt het wel

J.W.
9 January 2006, 22:18
kan best zijn maar van telenet naar telenet lukt het wel

Lees uw eerste post nog eens! U schrijft toch: uw vrienden (ADSL) naar u (Telenet)

Als u een mail stuurt naar een andere "Telenetter" mag die mail ook maar ongeveer 7 MB groot zijn. Als die mail groter is, kan de bestemmeling deze mail ook niet ontvangen, omdat de maximale grootte van een te ontvangen mail 10 MB is. Als die mail van uw vrienden groter is dan ongeveer 7 MB (met opmaak erbij komt dit op ongeveer 10 MB) kunt u deze niet ontvangen.

Mimosa
10 January 2006, 10:23
Zijn de instellingen bij uw vrienden wel goed van inkomende en uitgaande e-mail?
Komen gewone mails zonder bijlagen aan? Want anders moet je de instellingen in outlook express bekijken!

Baloeke
10 January 2006, 15:18
Zoals Mimosa zegt zijn de instellingen juist? Is er ook geen foutje bij die ADSL gebruiker in verband met je emailadres. Er is een verschil tussen - en _ bijvoorbeeld, ook een . kan verkeerd staan?

Mimosa
10 January 2006, 17:27
Gelijk heb je, baloeke! Een fout schuilt soms in hele kleine dingen, die we vlug over 't hoofd zien ;)

ripperke
10 January 2006, 18:35
ok ik zal nog eens verder zoeken
alvast allemaal bedankt voor de reactie

spruit
10 January 2006, 22:52
hallo
ik heb hier een paar vrienden die met adsl werken. ikzelf werk met telenet
nu hebben we het volgende probleem
als die adsl'ers een e-mail verzenden naar mij ontvang ik ze niet.
bij andere adsl'ers ontvang ik ze wel en van telenetters ook.
ligt dat meschien aan een conflikt tussen die 2 provieders?????????
alvast bedankt

stuur zelf eens een mail naar hen, en vraag dat ze replyen, zo kunnen we al heel wat meer te weten komen...

zariash
10 January 2006, 22:57
ik heb hier hetzelfde probleem regelmatig als ik mails verstuur komen die bij skynet soms een paar uur later pas aan .(crash)(crash)

Kokki
10 January 2006, 23:05
maar ze komen aan, en dat is het voornaamste he. :)
Ik heb dat ook soms, en dan is dat van skynet naar tiscali of zelfs van tiscali naar tiscali. Dit hangt mss af van de belasting van de mailservers

Krikkie
10 January 2006, 23:42
Heb je al eens gerobeert om bij telenet mails online (zie of je daar ontvanst hebt), als het vandaar lukt, ligt het welicht aan één van jouw instellingen... Anders komt ie gewoon niet aan...

Groetjes Krikkie

Mimosa
11 January 2006, 09:26
Heb je al eens gerobeert om bij telenet mails online (zie of je daar ontvanst hebt), als het vandaar lukt, ligt het welicht aan één van jouw instellingen... Anders komt ie gewoon niet aan...

Groetjes Krikkie

Ik kopieer en plak hier wat in eerste post ook stond:
...bij andere adsl'ers ontvang ik ze wel en van telenetters ook.
Dus veronderstel ik dat de instellingen bij de poster goed zijn ;)

Baloeke
11 January 2006, 17:26
Nog even wat. Als er een email verzonden word en het email adres van betrokkene is niet juist (zie wat hoger) krijgt de afzender normaal een bericht terug in zijn mailbox dat de mail niet kan vezonden worden, met een bepaalde reden, dat het email adres van ontvanger onjuist is. Dus het is aan de afzender voor deze te controleren.