Volledige versie bekijken : Sharkoon CCFL lights



reddragon
10 January 2006, 19:32
hallo,
Kan iemand mij eens uitleggen of een GUIDE doorsturen hoe je een Sharkoon CCFL 2in1 Kit 2x10cm CCFL with dual-inverter BLUE (dat zijn soort lichten voor in je case) kan instaleren in je case en moeten er daar soort van schakelaars bij :dubbelpolig of enkelpolig?. of mag je dat rechtreeks aansluiten op je voeding?

alvast bedankt :):):):)

grtz

Pruneau
11 January 2006, 00:43
Als ik mij niet vergis zit daar alles toch bij?

Twee lampekes, zo'n zwart voedingske, en wa draad me nen enkelpolige schakelaar erbij, en da wordt idd gewoon aan de voeding gehangen. Daar zit zo'n 5V/12V 4 pins stekkerken aan, of zelfs 2 (manneke - vrouwke) Da ding is volledig voorbedraad, ge moet daar niks meer aan solderen of vijzen. Die schakelaar past in een gat van 20 of 22, maar ge kunt die gewoon vanonder in uw case laten liggen.

De lampkes zelf worden geleverd kompleet met kleefband met velcro. Ge kiest de plaats voor de lamp in uw case, plakt uw velcro ding, plakt de tegenvelcro op de lamp, en voilá.

Niks moeilijk aan.

nojs
11 January 2006, 14:16
het is alleszinds niet rechtstreeks op je voeding

Pruneau
11 January 2006, 22:28
...pekes, zo'n zwart voedingske, en wa ...
Zoals gezegd, daar zit een zwart bakske bij, dat wordt gewoon meegeleverd, en dát wordt direct aan de voeding gehangen. Dus ge moet daar niks speciaals voor doen: geen eigen voedingsspanning voorzien o.i.d. Gewoon aansluiten aan een 4 polige voedingsstekker rechtstreeks uit uw voeding in voila. Als het niet duidelijk is zal ik eens een verpakking opentrekken en fotograferen, ik heb er hier nog een paar liggen.

reddragon
12 January 2006, 13:51
ok bedankt.
maar ik zit nog met een vraagje.
ik heb namelijk deze controller besteld voor ccfls :Sharkoon CCFL 3,5`` Internal Control Panel for CCFLs. Dus ik denk dat je die 4 ccfls aan die controller moet aansluiten? en dan die controller aan uw voeding aansluiten. En die controller moet op de plaats zitten vooraan in je computer waar daje een diskette station hebt. KAN DAT ALLEMAAL?

alvast bedankt.

Pruneau
12 January 2006, 22:14
Ja. dat kan perfect. Die controller gaat in een vrije 3 1/2" diskette-slot, en vanachter sluit je een vier pins 5V 12 V voedingsplug aan (zoals naar de HDD gaat of naar de grafische kaart). Vervolgens kan je met kleine stekkertjes tot 4 CCFLs aansluiten aan het printje achteraan, en met de draaiknopjes e.d. kan je die CCFLs dan bedienen.

reddragon
13 January 2006, 22:37
OK merci
kheb nog een vraagje. Ik ga die 4ccfls aansluiten + diene controller en ik ga waarschijnlijk nog 2 of 1 fan aansluiten en dat allemaal op mijn voeding. Maar mijn vraag is nu kan mijn voeding dat wel allemaal aan???

Voeding = 500WATT of 550 WATT weet het niet zeker
alvast bedankt

Pruneau
14 January 2006, 16:05
Als uw voeding 500 W is of zelfs meer gaat dat zeker geen probleem zijn.

Ik heb een 350 W voeding, daarop draait mijn PC (er zitten 2 fans in) + waterkoeling (12 V pomp) + 4 CCFL's. 500 W is zeker genoeg daarvoor.

reddragon
14 January 2006, 16:33
ok merci

reddragon
14 January 2006, 18:21
weet er hier iemand wat de diameter is van zo een CCFL buis van 30CM????

En heeft er hier iemand een tybotech extreme gaming case die hij heeft gemod? ik heb namelijk ook zo'n case en wil graag eens weten welke mogelijkheden dat ik heb.

dit is de pc die ik bedoel http://www.tybotech.be/images/nieuws/20040729_cases.jpg

grtz

Pruneau
14 January 2006, 23:30
Diameter is 12 mm.

reddragon
15 January 2006, 18:19
ok merci