Volledige versie bekijken : PC valt door een virus uit en soms als ik de pc aan doe krijg helemaal geen beeld



sjrief
12 January 2006, 10:41
nIk heb een AMD 64 3000+ 2.05 GHZ 1 GB DDR ram Windows Xp profesional Service pack 2
nNadat ik een popup kreeg van een bestand)klikte ik erop om het te downloaden net toen het klein bestand voltooid was viel mijn PC helemaal uit ( dus niet opnieuw opstarten.
nDaarna heb ik opnieuw paar keer aangedaan maar valt daarna gewoon weer uit als ik een minuutje ingelogd ben. Als ik ga scannen met sbypot ( ofso) en de map zoekt van Windows system 32 valt ie uit. Als ik daarna met MCaffee anti virus ga scannen en scant ie weer in die map valt de PC weer uit. Daarna heb ik gehad dat ik de PC aandeed en helemaal geen beeld kreeg. Soms heb ik de andere Schijf '' D ''eruitgehaald en ook gebrobeerd maar hij blijft uitvallen. C formateren lukt me niet en als ik Windows Xp opnieuw instaleer valt ie ook uit als tie bij de 39 minuten is. Als ik updates wil downloaden valt ie ook uit. Kan iemand mij alsjeblieft hiermee helpen want heb deze pc een weekje geleden gekocht heb. Zou u heel dankbaar zijn als u een oplossing weet.
nEn weet zeker dat het niet aan de voeding licht enso

PeterN
12 January 2006, 14:35
C formateren lukt me niet en als ik Windows Xp opnieuw instaleer valt ie ook uit als tie bij de 39 minuten is. Als ik updates wil downloaden valt ie ook uit.
Even voor alle duidelijkheid:
Je hebt op uw harddisk als laatste opnieuw XP willen installeren, maar dit lukt niet. Hij valt uit na 39 minuten na start van installatie?
Uw Hd is dus nu niet meer met een volledige installatie van xp?

Steek uw cd van xp in de pc en start op van deze cd. Tijdens opstart van de installatie van XP kan je kiezen om uw schijf in partities te delen. Op dat punt kan je ook bestaande partities wegvegen. Verwijder alle partities op uw schijf (let wel op alle gegevens gaan verloren!!!!!) Maak terug een nieuwe primairy partitie aan en kies voor uitgebreid formateren in NTFS. Probeer daarna verder te installeren.

Als hij uitvalt, let eens op wanneer? Tijdstip, maar ook wat hij op dat moment bezig is.
Is je installatie cd van xp niet beschadigd?

sjrief
12 January 2006, 16:24
ok bedankt peter ik zal het proberen maar me XP cd is in orde
als het nog niet lukt seg ik het wel weer in deze topic

sjrief
12 January 2006, 23:04
ik heb hem nu wel geformateerd maar als ik XP ga instaleren valt ie nu uit bij de 34 minuten ALS die bezig is met apparaten instaleren

daarna heb ik het nog een twee keer gebobeerd toen viel die weer uit bij de 39 minuten het is voor mij een raadsel?

weetje mischien nog iets laat het me dan aub weten

W1nD0wS 3x P33
12 January 2006, 23:18
ik zou aanraden om een bootdisk ( floppy) van win98 se te gebruiken bij het opstarten , en via fdisk u hd te partitioneren indien u die keuze nie krijgt op u XP cd .
Daarmee wil ik zeggen , u primaire partitie verwijderen , en ndain een primaire partitie terug aanmaken . Nadat dit gebeurt is , zou ik pc terug heropstarten met XP cd

sjrief
12 January 2006, 23:28
en hoe doe ik dat
en wat heb ik daar allemaal voor nodig
want dat begreep dat effe niet wat u net zei ( sorry )

grabber
13 January 2006, 01:21
Lees even dit:
http://www.ivanhoejupiler.be/t3511-windows-opnieuw-installeren-formatteren.html

sjrief
14 January 2006, 17:38
hoi ik heb geprobeerd C partitie te verwijderen maar kreeg dit en wist niet zeker alsof ik het zou doen ofniet dus ik vraag u raad?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p></o:p>
__________________________________________________ ______________________<o:p></o:p>
Windows xp home edition setup<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
de partitie die u wilt verwijderen is een systeempartitie.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Om systeempartitites kunnen diagnostische of hardwareconfiguratieprogramma’s staan, programma’s staan, programma, programma’s om besturingsystemen (zoals Windows XP) te starten of andere, door fabrikanten geleverde programma’s<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Verwijder een systeemparititie alleen als u er zeker van bent dat deze dergelijke programma’s niet bevat of wanneer het geen bezwaar is als deze worden verwijdert <o:p></o:p>
Het verwijderen van een systeempartitie kan betekenen dat uw computer niet meer vanaf de laatste schijf kan opstarten totdat de installatie van uw Windows XP is voltooid<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
· Druk op enter als u deze partie wilt verwijderen. Setup zal u om bevestiging vragen voordat de partitie wordt verwijdert<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
· Druk op esc als u naar het vorige scherm wilt<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
ENTER = DOORGAAN ESCH = ANNULEREN <o:p></o:p>

PeterN
14 January 2006, 20:28
Ja, dat is het punt wat ik bedoelde in bovenstaande berichtje. Hier kan je uw primary partitie verwijderen. Dit is de partitie waar uw windows opkomt. Je kan deze dus verwijderen. Let enkel op dat alle gegevens die op deze hd staan verloren gaan. Dus zorg dat je een backup hebt van uw data. Na het verwijderen kan je terug een partitie aanmaken. Deze nieuwe partitie moet je uitgebreid pre formateren in ntfs als hij dat vraagt.

sjrief
14 January 2006, 20:38
hoe maak ik zo'n back-up van me data

terwijl ik niet op windows bureablad komen?

sjrief
14 January 2006, 21:41
?????

PeterN
14 January 2006, 21:46
Ja is moeilijk zo. Eigenlijk moest je al een backup gemaakt hebben ;)
Staan er nog belangrijke gegevens op uw pc?

compuchrisje
14 January 2006, 22:40
Je hebt die pc net een week terug gekocht, zou moeten lukken dat je al een kapotte HD zou hebben, maar omdat het pas begon na dat popup-progje is er bijna de zekerheid dat je met een virus zit. Heb je de installatie-cd van je windows? Hopelijk geen belangrijke data waarvan je geen backup hebt gemaakt, want beste is dus de format.

sjrief
14 January 2006, 23:45
hey ik ben er weer ik heb wel de XP cd
maar heb inmiddelijk al partities zitten verwijderen nieuwe aanmaken

toen ging ik weer installeren en was al best ver want vorige record was dat bji de 31minuten kwam maar ineens ging die helemaal naar de 5 minuten en bezig met instalaties te voltooien maar toen viel die weer uit:S



ik heb geen backup's gemaakt er stonden geen belangerijke bestanden op


Weet u nu nog wat
??

compuchrisje
14 January 2006, 23:55
Tja recupereren zit er dan natuurlijk niet meer in. Alles zal toch overschreven zijn nu. Heb je eventueel gedurende deze tijd ook veranderingen aangebracht aan de hardware? Kijk of alle plugs nog goed zitten, een nieuwe pc durft nogal es stug gaan. Bij welke hardware bv valt hij juist uit, is het steeds dezelfde? Dan is er mogelijk daar een defect. Vind je totaal niets, toch maar best teruggaan naar je aankooppunt, er bestaat nog altijd een mogelijkheid van defecte onderdelen, ook al zijn ze nieuw.

sjrief
14 January 2006, 23:56
ik heb em niet nieuw gekocht eh hij was wel tweedehans hihi:P

sjrief
15 January 2006, 00:11
wat is recuperen?
hij valt bij allebei de schijfen uit C & D en heb D eruit gehaald en alleen geprobeerd op c en andersom ook heb alle kabeltjes aan het moederbord erin en eruit gedaan en opnieuw gebrobeerd

heb daarna met andere cd XP gebobeerd

en ik heb deze pc niet nieuwe gekocht dus terug naar de eigenaar lukt denk ik niet en weet het zeker dat het een virus is want bij dat popupje viel die uittoen ik erop klikte

wat kan ik nog meer doen?

grabber
15 January 2006, 02:09
Probeer windows nog een keer te installeren, zorg dat er geen apparaten zijn aangesloten op je pc, bv printer, scanner etc.
Wat je ook kan doen is je losse pci-kaartjes(wanneer je die hebt) er uithalen, bv geluid, ethernet-kaart. (videokaart laten zitten).
Wanneer het dan nog niet lukt kan je dat uitsluiten en ben je al een stap verder.

sjrief
15 January 2006, 11:39
dat had ik al gedaan geluids en ethernet kaart eruitgehaald enigste kaart die erin zit is videokaart en beneden is ook nog een usb die is aangesloten met een kabeltje naar het moederbord moet ik die er ook uithalen dan?

sjrief
15 January 2006, 15:58
EINDELIJK het is me gelukt opnieuw te instaleren maar viel wel een keer uit toen ik gewoon bezig was

heb net een andere anti virus geinstaleerd die ervoor had
die ik nu heb is Norton anti virus 2004
en heb Internetsecurity geinstaleerd ga nu opnieuwe opstarten en dan updaten als er nog wat gebeurd laat ik het weten

sjrief
16 January 2006, 18:07
NOU HIJ valt weer uit:wall: nadat ik xp opnieuw heb geinstaleerd ik weet het egt niet meer wat het is weten julie nog wat:rolleyes:

PeterN
16 January 2006, 20:29
Laatste vraagje: hij valt weer uit, maar heeft het niks te maken met de software (norton of zo) dat je er later opzet?

Mijn gedachten gaan nu stilaan eerder uit naar een hardware fout dan naar software. Het voorval dat de pc uitviel de eerste keer tijdens die popup kan louter toeval zijn.
Als eerste kan je al kijken als de temperaturen in je pc (processor ed )inorde zijn. draaien de ventilators allemaal goed.
Hoe oud is deze pc? Is hij nog onder garantie?

sjrief
17 January 2006, 12:50
er zit geen garantie op heeft 4 koelers (redelijkveeltog):D ?
ik heb hem nogmaals niet nieuwe gekocht vandaar geen garantie
maar hoe kijk ik de tempraturen dan na.?
en trouwens ik heb geformateerd dus moet nnog een keer opnieuwe instaleren dat heb ik al 7 keer gebrobeerd maar viel die telkens uit bij 39 MINUTEN of 37 minuten of 35 minuten.?

PeterN
17 January 2006, 15:23
Srry was het reeds vergeten dat hij tweedehands was:shy:
Software kan het idd niet zijn, hij valt al uit tijdens installatie en wel op willekeurige momenten zo te zien.
Ik hoop dat ze u hier verder kunnen helpen met uw hardware eens volledig te checken...

sjrief
17 January 2006, 15:28
kan het liggen aan dat kleine rondje platte baterijtje dat in het moederbord zit

sjrief
17 January 2006, 15:28
ik heb de 2 usb's eruitgehaald die er in zaten met kabeltjes en toch doet ie hetzelfde

sjrief
18 January 2006, 11:38
hAllo
ik vertelde het aan een klasgenoot en hij had ook iets dat op mijn probleem lijkt
bij hem viel die ook spontaan uit en soms als die de pc aan deed kreeg hij geen beeld en draaide de pc wel en dan heb ik ook soms.
Hij heeft zijn pc aan zijn oom gegeven om te laten maken want die begrjipt er veel van en bij hem lag het aan de proccesor?

is het dan denku u ook bij mij het geval??

sjrief
20 January 2006, 14:46
hallo ik heb al paar dagen geen antwoord gekregen wordd er nog gerageerd aub:evil: :shy:

PeterN
20 January 2006, 16:59
Het enigste wat ik nog kan zeggen is dat je waarschijnlijk enkel door eleminatie het probleem kan vinden. Probeer telkens xp te installeren vanuit een minimum configuratie. Dwz, cd drive, hd, mobo met processor en ram, voeding en grafische kaart. Probeer telkens maar 1 ding te veranderen en opnieuw te proberen. Uw geheugen had je al gedaan d8 ik. Ik zou als volgende proberen een voeding ergens te lenen en te proberen.

Wat ik wel al voorgehad heb is dat mijn pc willekeurig bleef hangen. Telkens bleef het lampje van de hd dan branden. Na wat test werk (ook met eliminatie) bleek het enkel de kabel tussen mobo en sata hd te zijn. Op zicht is daar niks aan te zien, en toch blijkt dit kabeltje gewoon soms niet te werken. Na een nieuw kabeltje bolt nu alles weer perfect.
Je ziet, het kan soms in kleine dingen zitten. Enkel met testen kan je zoiets vinden ;)

sjrief
21 January 2006, 19:12
ik kwam pas nog iets tegen van WINDOWS XP 64-bit:damn:

mischien valt ie uit omdat ik dat niet heb kan dat??

cruwero
21 January 2006, 19:49
ik kwam pas nog iets tegen van WINDOWS XP 64-bit
Daar zou ik maar niet aan denken in jou geval,ga eerder denken dat het toch aan het geheugen ligt.
Test het eens met memtest.
http://www.memtest86.com/
Henk