Volledige versie bekijken : windows xp pro blokkeerd bij het installeren



dannyke
13 January 2006, 23:37
heb dus het probleem dat als ik opstart via cd-rom hij zegt duw op een toets . dat doe ik dan .voila start op en dan staat boven windows setup met het blauw scherm. normaal staat er vanonder zinnen die komen dus niet!

Heb mijn bios gereset . heb ram geheugen vernieuwd. heb alles uit de pci sloten gehaald zoals geluidskaart ,usbkaart ,fire-wire kaart, alles uit de pci sloten dus! heb alle harde schijven los gekoppeld buiten een. en hij blijft vastzitten op het blauw scherm!

heeft iemand ne gouden tip en/of raad want ik weet het dus echt niet meer!!!

PeterN
14 January 2006, 00:00
Na het opstarten via cdrom begint win setup allemaal drivers te laden. Dat zie je onderaan welke bestanden hij is aan het laden. Dit gebeurt dus niet? Id de cdrom niet beschadigd?

Ivan
14 January 2006, 09:46
Gebruik dit http://www.ivanhoejupiler.be/t2429-opstartdiskettes-voor-xp-professional.html

dannyke
14 January 2006, 11:32
nee hij laad geen drivers nee. hij blokkeerd dan
ivan zal eens die disketten proberen !

alvast merci zal laten weten als het gelukt is !

gabriel
14 January 2006, 11:50
:) hey
lees ook even dit artikel om xp te installeren
http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/gebruikersinformatie/expertzone/expertcolumns/windowssetup.aspx (http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/gebruikersinformatie/expertzone/expertcolumns/windowssetup.aspx)

dannyke
14 January 2006, 22:25
nope met de opstartdiskette juist hetzelfde stopt vanaf dat windows setup met blauwe achtergrond op het scherm staat!

W1nD0wS 3x P33
14 January 2006, 22:38
ik zou gewoon eens uw pc opstarten met een Dos diskette , en u primaire partitie verwijderen , en nadien een nieuwe primaire partitie aanmaken , als dit gebeurt is , start u pc op met cd , ga na in uwe bios dat u CD rom als primaire bootsequence staat , en steek nadien in windows xp cd in , en zie dan of hij dit doet .

W1nD0wS 3x P33
14 January 2006, 22:40
ik zou ook nagaan of uw xp cd nie beschadigd is .. vraag eens een cd van een vriend of u gebuur of zo . en ga na of ge met die cd verder geraakt

Krikkie
14 January 2006, 22:41
Als hij blokkeert bij de installatie, probeer dan eerst eens te formateren voor die installatie, bv met een opstertdiskette van W98.
En kijk na of je harde schijven juist staan... (Master, slave...)
Kabeltjes van de harde schijven nagekeken, voeding van de hardeschijven oké???
Indien je de raad van bovenstaande ook hebt opgevolgd, is dit het laatste wat mij nog te binnenschiet.

Groetjes Krikkie

P.s.: Je kan ook proberen eerst een ander besturingssysteem te installeeren en als dit lukt XP erover te zetten. Niet ideaal maar dan weet je dat het lukt.

dannyke
14 January 2006, 23:29
goeie ideeen ja allemaal al geprobeerd!
dermee ik raad vraag op het forum heb al duizende maal windows geinstalleeerd .
als ik mijn eerste schijf allen op zet en videokaart al de rest eruit blijft die hangen op het windows install scherm
Heb net de nieuwste bios afgehaald en geinstalleerd en het blijft hetzelfde
kweet het nu dus echt niet meer!

als iemand nog tips heeft aub ik smeek jullie
en al diegene die tips hebben gegeven alvast ne dikke merci om jullie tips

tot sebiet hopelijk :)

Baloeke
14 January 2006, 23:47
Ligt het niet aan je cd-rom/dvd lezer? misschien heeft die zijn geest gegeven.
Test eens een andere cd in de pc indien deze niet loopt is er iets aan de hand met je cd-rom station

PeterN
15 January 2006, 00:10
Ik vat even het topic samen:
Je hebt uw pc afgebouwd to minimum dwz mobo,processor,geheugen, enkel grafische kaart, cdrom en harddisk.
Mobo is geupdate met laatste bios versie.
Cdrom staat als eerste bootdevice in de bios. Na apstart van winxp cd blijft hij hangen op blauw scherm.

- staat cdrom en hd als master slave? check jumpers eventueel.
- bij de opstart van de bios geeft de pc een samenvatting van uw pc. Wordt hier de cdrom en hd herkend en aangeduid? BTW is het een sata hd? Zoja moet je tijdens startup windows drivers laden.
- hebt ge daadwerkelijk uw windows cd getest dat ze niet beschadigd is. Ik heb het ook al voorgehad, niets te zien maar werkte niet meer, ook niet op andere pc:(

EDIT:
Ook belangrijk , is er iets verandert aan uw pc, waarom wil je hem terug formateren. Is er hardware bijgekomen?

dannyke
15 January 2006, 04:25
het zit zo
ik heb de pc al 1.5 jaar ongeveer en heb er al 10 keer windows op geherinstalleeerd nooit problemen gehad. Nu heb ik een neiuwe harde schijf sata maxtor 300 gb 16 mb gekocht heb dees erin gestoken en sindsdien krijg ik geen windows meer geinstalleerd. zelfs niet als ik deze schijf uitschakel!
Heb dus ook al met andere cd-dvd lezers geprobeerd en het zelfde probleem aan de hand!
dus ik kan constanteren dat het niet aan de cd-dvd lezers scheelt. niet aan de bios niet aan de windows-cd niet aan de harde schijven ligt! heb zelfs met ander'nieuw' ram geprobeerd nog nikske. en ja bij het opstarten duid hij alle schijven aan.

Er staat al ne windows op een andere schijf. maar wil die schijven eruit omdat de nieuwe groot genoeg is. ik wou de andere schijf'kes eruit halen om in mijn andere pc te steken ne minder snelle 'voor de vrouw snappie'.

nogmaals merci voor alle reacties en jullie behulpzaamheid.
ik blijf zoeken tot ik het vind of iemand mij kan helpen

PeterN
15 January 2006, 13:57
Als je enkel een sata schijf in uw pc zet moet je tijdens setup van windows drivers laden om deze hd te benaderen. Ik geloof F6 dat je moet drukken maar ben niet zeker. Mss iemand anders dat het juist weet.
Ook in de bios settings moet je sata meestal enablen. Raid moet je niet enablen in bios daar het hier gaat over 1 hd en dus kan deze nooit in raid werken.

W1nD0wS 3x P33
15 January 2006, 15:00
ik zou de raad van Peter eens opvolgen , want het is zo indien je uwe bios hebt ge update , dan moet je alle cmos gegevens terug invullen , m.a.w de juiste drives , en features enablen om tot u pc naar behoren te kunnen laten functioneren .

CHECK UW CD ZELF , nie uw cd rom , t'wil nie zeggen dat ge al 10 x kunnen gebruiken hebt , dat het den 11ste ook nog gaat lukken , snappie ?!

dannyke
15 January 2006, 16:48
heb vier cd's geprobeerd met windows ook op andere pc's en daar gaan ze
aan de cd kan het niet liggen wat met de 6 opstartdiskette's van windows stopt die op dezelfde plaats!

diedie
15 January 2006, 21:44
Voor sommige SATA harddisks zijn additionele drivers nodig voordat Windows de harddisk ziet. Die driver vind je bij de fabrikant van je moederbord of op de cd die bij je moederbord geleverd werd.
mvg,

dannyke
17 January 2006, 02:18
nope nikske lukt geef het op ga een nieuw mobo kopen denk ik
snap er nikske meer van se !!! merci allen om te proberen te helpen

PeterN
17 January 2006, 08:57
Ik denk niet dat het aan uw mobo gaat liggen hoor. Andere elementen zijn meestal sneller de boosdoener. Slecht contact, voeding, ram, hd
Laatst had ik ook regelmatig dat mijn pc zomaar ophing. Na wat testen over verschillende dagen bleek het gewoon het sata datakabeltje wat ergens slecht contact geeft. Maar voor je dat hebt uitgevist ben je wel even bezig ;)
Ik zal uw topic eens verplaatsen naar hardware. Mss dat daar iemand uw probleem herkent?

dannyke
26 January 2006, 21:07
awel heb nieuwe mobo gekocht en al de rest gelaten en pc doet heer weer tip top !!

raar he
thanks iedereen

PeterN
26 January 2006, 22:27
Computers blijven vreemde wezens ;)
Hier gaat een slotje op ;)