Volledige versie bekijken : logo en foto's worden niet getoond na publiceren website via frontpage



hilde
14 January 2006, 10:14
ik heb een website aangemaakt in frontpage waarin ik een fotogalerij (type slideshow) en een aantal logo's heb verwerkt. na het publiceren ervan lijkt op het eerste gezicht bij mij alles te werken. als de website echter op een andere pc opgevraagd wordt dan worden noch de foto's of de logo's getoond en werken de links ook niet.
weet er iemand hoe ik dit kan verhelpen ? ik kan tamelijk goed overweg met de gewone office programma's, het is voor mij wel de eerste keer dat ik met frontpage werk. misschien iets vergeten ?

ootje
14 January 2006, 10:42
heb je wel al je mappen geupload?

Ale ik bedoel hiermee ook de mappen waar je foto's in staan...

gebruik je ftp software of doe je het via office zelf?

Den Jappe
14 January 2006, 11:26
Het zal wel zijn zoals Ootje zegd, alles up-loaden.
Ik zelf gebruik reeds jaren Frondpage, en ik zet alle mappen enz... op het net.
Daar heb ik nog steeds geen probleem mee gehad, eindelijk moet alles geupload worden wil je geen fouten maken.

hilde
14 January 2006, 11:33
jawel, heb nagezien of alle mappen wel degelijk in mijn rootfolder verschijnen (heb hosting). ik heb deze mappen ook geopend en gecheckt en alle foto's staan erin. ik weet wel niet goed wat je bedoeld als je vraagt of ik ftp software gebruik. ik publish de site direct met frontpage. ik vind het wel heel eigenaardig dat ik de site wel goed zie in ie, maar dat wanneer vrienden ze opvragen de links en fotos helemaal niet werken.

phwp
14 January 2006, 11:36
Een andere mogelijkheid is dat er "absolute verwijzingen" in de verwijzingen naar de vindplaats van de afbeeldingen gemaakt zijn.
een absolute verwijzing is bv src="C:/test/plaatjes/naam.jpg"
een "relatieve verwijzing" zou in dit geval zijn: src="/plaatjes/naam.jpg" als er verwezen wordt vanuit de map "..../test".

Ook in dit geval kan de browser de plaatjes niet vinden omdat hij gedwongen wordt op de verkeerde plaats te kijken.
In het andere geval (vergeten alles te uploaden) zoekt hij naar (op die computer) niet bestaande plaatjes

later toegevoegd:

Het feit dat jij wel je plaatjes kan zien maar anderen niet, betekent volgens mij dat er verwijzingen zijn naar jouw computer (bv C:/...).
BIj anderen staat op hun computer in die map (C:/...) natuurlijk geen plaatje of zo.

Die verwijzingen kun je vinden in de html-code, gegenereerd door Frontpage. Zoek naar dingen als img="...." voor plaatjes en src="...." voor andere dingen.

Den Jappe
14 January 2006, 11:38
jawel, heb nagezien of alle mappen wel degelijk in mijn rootfolder verschijnen (heb hosting). ik heb deze mappen ook geopend en gecheckt en alle foto's staan erin. ik weet wel niet goed wat je bedoeld als je vraagt of ik ftp software gebruik. ik publish de site direct met frontpage. ik vind het wel heel eigenaardig dat ik de site wel goed zie in ie, maar dat wanneer vrienden ze opvragen de links en fotos helemaal niet werken.

Ftp software is bvb; Smartftp daar kan je de site mee up-loaden. en deze is bovendien gratis.

hilde
14 January 2006, 11:42
waar kan ik ergens die verwijzingen nazien ? alle folders (dus ook mijn images) staan onder dezelfde directory (my webs).

Den Jappe
14 January 2006, 11:46
Open frondpage en aan de linkerkant zie je een map "Mappen" klik daar op.
En dan zie je eindelijk alles wat je hebt gebruikt en opgeslagen.

hilde
14 January 2006, 11:58
ik zie daar alle mappen staan, allemaal onder dezelfde directory.
enfin, ik probeer later vandaag eens die ftp software, en zal het resultaat doorgeven
ik moet nu gaan werken
in ieder geval, iedereeen bedankt !

ootje
14 January 2006, 13:45
ja wa ik altijd doe is mijn website die in een map staat gewoon die map uplaoden met flashfxp...

waarom je op je pc je website ziet is hetvolgende:
je hebt verwijzingen naar de fot'os gemaakt bv: c:/hilde/website/foto.jpg en op jou computer werkt dat, maar frontpage past blijkbaar dit niet aan als hij het online zet; met gevolg dat als iemand anders op een andere pc de website bekijkt je foto's niet kan zien.

mvg ootje

Nikolas
17 January 2006, 23:17
Dus hilde, vergeet dan ook in de code van je HTML document de verwijzingen niet aan te passen...

Ook al heb je ze geĆ¼pload (zoals ootje zegt), volgens mij gaat het daar mis.

Greetz,
Nikolas

phwp
18 January 2006, 18:01
ja wa ik altijd doe is mijn website die in een map staat gewoon die map uplaoden met flashfxp...

waarom je op je pc je website ziet is hetvolgende:
je hebt verwijzingen naar de fot'os gemaakt bv: c:/hilde/website/foto.jpg en op jou computer werkt dat, maar frontpage past blijkbaar dit niet aan als hij het online zet; met gevolg dat als iemand anders op een andere pc de website bekijkt je foto's niet kan zien.

mvg ootje

dat C:/hilde........ is een absulute verwijzing. Zoals ik ein een eerdere reactie al schrijf, moet je relatieve verwijzingen gebruiken

Nikolas
18 January 2006, 18:03
Deze mag toe. Hilde's probleem is opgelost.