Volledige versie bekijken : draadloos netwerk in stellen(probleem)



robbedoeske_007
14 January 2006, 18:20
ik heb een router gekocht en ik zou hem willen gebruiken
maar heb wat problemen
ik heb een d-link 524 en heb ook telenet
ik krijg een fout melding "error please check de eternet cable connetion from your pc and make the router is powerd on"

en trouwens mijn eternet kabel zit in mijn pc en in mijn router en de stroom ligt ook aan

wat moet ik nu doen???

robbedoeske_007

Milo
14 January 2006, 18:50
ik heb een router gekocht en ik zou hem willen gebruiken
maar heb wat problemen
ik heb een d-link 524 en heb ook telenet
ik krijg een fout melding "error please check de eternet cable connetion from your pc and make the router is powerd on"

en trouwens mijn eternet kabel zit in mijn pc en in mijn router en de stroom ligt ook aan

wat moet ik nu doen???

robbedoeske_007

Robbedoes , kben hierop aant kijken ... euhm ma kheb meer info nodig ...
product key ofzo mss

Wouter
14 January 2006, 18:54
heb je gedaan wat er in de handleiding stond? heropstarten en zo. kabels juist gestoken? van telenet modem -> WAN poort. van router -> computer (ethernet kabel die in de doos zat)

check bvb ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-524/di-524_qig.pdf


je zal dus naar 192.168.0.1 in je browser en inloggen (login: "admin", pw: leeg laten en dan op OK klikken) en zo, de wizard beginnen. heel waarschijnlijk zal je bij stap 4 (zie mijn url, pagina 6) moeten "Dynamic IP adress" moeten aanvinken (want telenet zal je router nog niet herkennen, door je mac adres en zo) en in de volgende stap "Clone Mac-adres". pagina 7 zal in jouw geval overgeslaan worden (normaalgezien, aangezien je telenet hebt) Vergeet op pagina 8 je netwerknaam niet te veranderen en een WEP sleutel aan te maken. herstarten en normaalgezien zou alles moeten werken nu.

robbedoeske_007
14 January 2006, 18:55
produckt key ???? en wat is dat dan
het is een starter wireless G kit

Milo
14 January 2006, 18:55
heb je gedaan wat er in de handleiding stond? heropstarten en zo. kabels juist gestoken? van telenet modem -> WAN poort. van router -> computer (ethernet kabel die in de doos zat)

check bvb ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-524/di-524_qig.pdf


je zal dus naar 192.168.0.1 in je browser en inloggen (login: "admin", pw: leeg laten en dan op OK klikken) en zo, de wizard beginnen. heel waarschijnlijk zal je bij stap 4 (zie mijn url, pagina 6) moeten "Dynamic IP adress" moeten aanvinken (want telenet zal je router nog niet herkennen, door je mac adres en zo) en in de volgende stap "Clone Mac-adres". pagina 7 zal in jouw geval overgeslaan worden (normaalgezien, aangezien je telenet hebt) Vergeet op pagina 8 je netwerknaam niet te veranderen en een WEP sleutel aan te maken. herstarten en normaalgezien zou alles moeten werken nu.

Elke router eeft zijn aparte ip , kdenk da ge voor u router een ander ip adres gaat moeten gebruiken .... ma die staat zoals geschreven in de user manual

Milo
14 January 2006, 19:01
nja euhm ik meoet kiezen uit een lijst
zit in ANT24 ,DBT,DCF,DCM,DCs,DE,DEM,..... ale ja da staat op u plakkerken op u doos

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:03
maar nu zit ik met een wan probleem hij zegt "problem ocurres again when accessing to internet please contact to your ISP for support

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:03
dwl-922

Milo
14 January 2006, 19:05
nja euhm ik meoet kiezen uit een lijst
zit in ANT24 ,DBT,DCF,DCM,DCs,DE,DEM,..... ale ja da staat op u plakkerken op u doos

Ben ondertussen al verder geraakt
eb nu je Hardware version vandoen , A1 , B1 , C1 of D1 , da staat op de sticker op de doos , naast H/W Ver:

Milo
14 January 2006, 19:10
Ben ondertussen al verder geraakt
eb nu je Hardware version vandoen , A1 , B1 , C1 of D1 , da staat op de sticker op de doos , naast H/W Ver:

Kben dus wel aant wachten é ;)

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:10
zal de website aan duiden goed


die is het http://www.dlink.be/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oVI54galtbNlwaaR p5jQuAmu5j3cf/YEIAN732KHkJk8Qs+3R

Marshall
14 January 2006, 19:13
Van modem naar router, dan van router naar pc, zie dat je de utp5 kabels juist zijn geen cross van router naar pc. Zie ook dat de juiste poortjes gebruik zijn.

Dan het instructieboekje goed lezen,kwestie van de juiste configuratie te nemen.

Het kan zijn dat je eerst de modem,router en pc eerst moet afsluiten van het electrisiteitsnet (dus alles uit)evnt de stekkers er uit, normaal doe ik dit minstens 1 u lang,daarna in de volgorde terug aansluiten modem, router,pc.(dit om 'n nieuw ip adres te krijgen van telenet)

Daarna kan je de router configureren. (lees de instructies goed door(aandachtig) )

mvg Marshall :)

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:23
in het boekje staat niet veel hoor

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:30
weet iemand nog iest wat het is dringend

vanic
14 January 2006, 19:46
Elke router eeft zijn aparte ip , kdenk da ge voor u router een ander ip adres gaat moeten gebruiken .... ma die staat zoals geschreven in de user manual

om je router in te stellen... gebruikt met geen ip adres maar een http adres... en dit is voor iedere router hetzelfde ( van een bepaald merk en zelfs van meerdere merken ... ) vandaar dat men hiervoor de brouwser moet gebruiken

een ip adres krijg je van de router ( of modem van Telenet)

robbedoeske_007
14 January 2006, 19:51
heb een d-link en is dat dan 192.168.0.1

vanic
14 January 2006, 19:53
misschien eens proberen via start>uitvoeren>command> ipconfig/renew

eventueel kijken of je een ip krijgt via zelfde van hierboven maar dan ipconfig/all

vanic
14 January 2006, 20:22
heb een d-link en is dat dan 192.168.0.1

inderdaad

hier staat de manual ( ongeveer 90 blz.)
http://www.dlink.be/?go=jN7uAYLx/oIJaWVRCbocU9f8nJUIKOZVTsuha/O31g24UoR/l7wtPZsoNKFm6Ts=

heb je eventueel geen cd bijgekregen met de handleiding...

robbedoeske_007
14 January 2006, 21:35
toch wel maar is die ook in het engels ????

Milo
14 January 2006, 23:52
Robbedoesken , ge ebt een Pmmeken ...

Leest da eens goed en kijkt op uwen plakker van op die doos ....
In die message eb ik alles uitgelegd , kheb die info ff nodig ....

Greets

Tha Milo

robbedoeske_007
15 January 2006, 01:12
geef de site waar je zit eens door

Milo
16 January 2006, 21:03
geef de site waar je zit eens door

support.dlink.com