Volledige versie bekijken : Philips wireless adsl modem



fieldoxide
14 January 2006, 21:51
Hallo,
ik heb onlangs de draadloze adsl modem van philips gekocht in promotie bij belgacom,nu is mijn vraag aangezien ik gelezen heb dat er al een ingebouwde firewall inzit moet ik dan mijn norton internet security firewall ook aanzetten of is dat niet meer nodig dan,betreft de firewall in die draadloze modem/router misschien een hardwarematige firewall,voorlopig heb ik de modem via een ethernetkabel aangesloten op mijn vaste pc zonder wireless usb stick,dus surf ik eigenlijk niet 'wireless',dit in afwachting van mijn laptop die ik dan wel draadloos ga aansluiten.:cool:

Kokki
14 January 2006, 22:18
lees hier even: http://www.ivanhoejupiler.be/t24796-routerfirewall.html
groetjes

robbedoeske_007
14 January 2006, 22:36
nee laat ze allebij maar aanstaan ik heb ook zo ene en dat vecht niet hoor !!!!!

fieldoxide
14 January 2006, 23:23
Gaat mijn internetverbinding daar niet teveel door vertragen als ik ze allebei gebruik?

Milo
14 January 2006, 23:26
Gaat mijn internetverbinding daar niet teveel door vertragen als ik ze allebei gebruik?

Ja ... alé eigenlijk gaat ge da maar ondervinden als ge aant downloaden zijt .

Euhm ik heb ooit ook een router met ingebouwde firewall gehad , die vertraagde aanzienlijk mijn downloadsnelheid , nja , zat toen wel op Adsl ...... :s

PeterN
15 January 2006, 00:21
Een hardware firewall in een router zal vele malen sneller werken dan een software firewall. Vertragingen zal je niet merken tijden uw verblijf op internet.
Zoals zoveel al gezegd hangt veel van uw eigen surfgedrag af hoeveel je last hebt van virussen, spam, spy etc.
Ik heb hier enkel de hardware firewall van de router, adwatch van adaware en AVG virusscanner. Dit is voldoende voor mijn surf gedrag.
Een pc diend nog steeds om op te werken en niet om te beveiligen. Je pc moet wel beveiligd zijn maar door te veel beveiligingen is hij op het laatste niets anders aan het doen. ;)

vanic
15 January 2006, 19:04
Euhm ik heb ooit ook een router met ingebouwde firewall gehad ,
zit er niet in de meeste ( zo niet alle) " moderne" routers een ingebouwde hardware matige firewall?

zou het niet kunnen dat je verbinding vertraagt door de encryptie die wordt gebruikt? ( uiteraard enkel maar bij draadloos)

robbedoeske_007
15 January 2006, 21:23
maar ik heb zo'n router en de firewal ligt ok aan en geen problemen