Volledige versie bekijken : Netwerk connectie probleem



eventure
14 January 2006, 23:24
Ik heb mij zopas een draadloze router aangeschaft...
Het gaat om een wgt624 van netgear en een kaart wg311t,
nu heb ik mijn ene pc dus draadloos verbonden en mijn andere in één van de 4 lanpoorten gestoken,
Nu heb ik wel goede internetconnectie, maar ik kan geen bestanden wisselen tussen de 2 pc's,
wat moet ik doen?
alvast bedankt
Robbe

Milo
14 January 2006, 23:31
Ik heb mij zopas een draadloze router aangeschaft...
Het gaat om een wgt624 van netgear en een kaart wg311t,
nu heb ik mijn ene pc dus draadloos verbonden en mijn andere in één van de 4 lanpoorten gestoken,
Nu heb ik wel goede internetconnectie, maar ik kan geen bestanden wisselen tussen de 2 pc's,
wat moet ik doen?
alvast bedankt
Robbe

Heb jij een netwerk ingesteld ?
En op het einde het bolleken aangevinkt bij Printer en Bestanden delen ?????
Anders nja gaat da nie é

..... ;)

eventure
14 January 2006, 23:32
ja maar dat lukt blijkbaar ook niet echt goed,
mvg
RObbe

eventure
14 January 2006, 23:33
Welke moet ik juist kiezen?
Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen klopt da?
mvg
Robbe

Milo
14 January 2006, 23:41
Welke moet ik juist kiezen?
Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen klopt da?
mvg
Robbe

ja idd ;-)

eventure
14 January 2006, 23:58
ik doe dat, en dan die diskette aanmaken,
ik doe hetzelfde op mijn andere pc,
maar er gebeurt niks,
mvg
RObbe

Milo
15 January 2006, 00:29
opet laatste geeft ie u toch een scherm met de vraag of ge bestenden en printer wil delen .... ???????

W1nD0wS 3x P33
15 January 2006, 01:00
ok om de bestanden te delene met u andere pc , moet ge u folders kiezen die ge wilt delen , bv ; u totale c drive , of juist aan beperkt aantal mappen zoals uw documenten of dergelijke , dit doe je door rechts te klikken op de wenste drive , en ga na delen en beveiligen , daar ga je naar delen en beveiligen in netwerk , kruis aaan van deze map een gedeelte netwerkmap maken , en indien je vanop je andere pc deze map wilt wijzigen , klikt j ebest ook het 2de vakje aan . Indien dit geaan , klik je op toepassen en OK , normaal gezien zou je dan een handje moeten zien onder de drive of folder doe je wilt delen.
Nadien ga je op de 2de pc , en ga je naar netwerklocaties .. links in de komom ga je naar zoeken naar computers in netwerkomgeving .. daar zou je normaal gezien uw pc moeten zien , indien je een netwerk gemaakt hebt natuurlijk .
Good luck

eventure
15 January 2006, 12:49
is opgelost, mag gesloten worden
iedereen bedankt,
mvg
RObbe