Volledige versie bekijken : Overschreven bestanden terughalen



Logitech
15 January 2006, 13:41
Mijn vriendin heeft voor haar school een stageverslag gemaakt in word. Nu is het zo dat ze een oudere bestand heeft geopend en gesafed heeft op haar nieuwere bestand. Dus het nieuwe is vervangen door het oude.
Is het mogelijk om het nieuwe terug te vinden?

ootje
15 January 2006, 13:54
ja mss erges in den autosafe....

ma ik betwijfel et se :s ik denk dat ge u bestanden kwijt zij ...

of mss met een speciaal programma, maar ik denk dat da dan ni ga omdat ge u bestand hebt "overschreven" hebt

compuchrisje
15 January 2006, 20:12
Vrees het ook, overschrijven is funest, of ze zou het een andere naam moeten gegeven hebben. Je kan wel de tijdelijke bestanden uitpluizen, maar er is weinig hoop dat je het nog zal vinden, gewoon omdat het opgeslagen is.

ootje
15 January 2006, 21:44
jups indd ik ben er eignelijk zeker van da ge ze kwijt bent

phwp
15 January 2006, 22:14
Volgens mij ben je het overgeschreven bestand definitief kwijt.

Om dit te voorkomen nummer ik altijd de versies en zorg dat ik altijd 2 of 3 versies heb.

Dus als ik tekst-4 verbeter, schrijf ik dat weg als tekst-5, en dan pas verwijder ik tekst-2.

ootje
15 January 2006, 22:27
ja ma da is nogal een systeem zennu :)

dan kunde lang bezig blijven met een eindwerk fzo :s

phwp
16 January 2006, 08:36
Het enige extra werk is het bijhouden van wat de laatste versie is. Het schrijven van of het bewerken van teksten moest je toch al.
Als ik bij het opslaan een melding krijg van: "bestand bestaat al", weet ik dat er iets fout kan gaan. En daar gaat het toch om?

Logitech
16 January 2006, 10:21
Heb het geprobeerd met DOCGenerator, maar helaas geen resultaat. Enkel oude verwijderde word documenten heeft hij terug gevonden, maar geen overschreven bestanden. Spijtig

Toch bedankt voor jullie hulp

zodiac
16 January 2006, 20:12
kijk hier es: filerecovery (http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm)
Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, is freeware, maar weet niet zeker dat het dat is wat je zoekt...

compuchrisje
16 January 2006, 21:17
Zodiac, zal niet helpen, 't gaat niet om een verwijderd bestand, maar een overschreven bestand dat wel gesaved is...

wxppf
7 February 2006, 21:26
wat je eens kan proberen is om een syteemherstel te doen naar een vroegere datum?? kan lukken....

Krikkie
7 February 2006, 21:38
wat je eens kan proberen is om een syteemherstel te doen naar een vroegere datum?? kan lukken....
Neen, dit lukt niet, je zet enkel een vorig register terug en aan de bestaande mappen veranderd er niets.
Er zouden echter wel programma's bestaan die bestanden kunnen terughalen die tot drie maal overschreven geweest zijn, 'k weet enkel niet hoe deze heten...
Misschien weet iemand één van zulke programmatjes???


Groetjes Krikkie

compuchrisje
7 February 2006, 22:54
Een naam is blijven hangen bij mij, kan je via google zoeken: recovermyfiles of zoiets, vooral voor worddocumenten en afbeeldingen..