Volledige versie bekijken : Foto's in één keer verkleinen



Obelix
15 January 2006, 14:10
Foto's in één keer verkleinen
---------------------------------
Wie kent het fenomeen niet het verkleinen van je digitale foto's en soms wel teveel om ze appart te verkleinen zodat je denkt ja het komt nog wel!!, nou hier is de tip om dat in een keer tedoen binnen een paar minuten. En dit allemaal zonder extra software te gebruiken zo te verkleinen, fijn op te uploaden naar de afdrukcentrale. Meerdere plaatjes in één keer verkleinen doe ik altijd met de volgende truc.

Selecteer de gewenste plaatjes maak niet uit hoeveel ik heb er ze al met de 500 tegelijk gedaan en dat gaat geweldig, klik op de rechtermuisknop en kopieer de bestanden naar een e-mail ontvanger.
In het volgende scherm klik je op "MEER OPTIES", kies het gewenste formaat b.v ( 640x480 ). De verkleinde plaatjes komen nu in een mailbericht te staan.
Kies vervolgens "BESTAND" en "BIJLAGE OPSLAAN". Selecteer een locatie waar je de bestanden wilt opslaan en alles staat verkleind terug op zijn plaats.

Zelf maak ik een nieuw mapje aan waar ik de verkleinde afbeeldingen in stopt en verwijder de oude grote afbeeldingen, dat scheelt heel wat mb op je harddisk en je hoeft niet meer als er iemand vraag om een afbeelding iets te verkleinen.

Groetjes, Obelix. ( komt uit Tips & Trucs)