Volledige versie bekijken : client-server



yahoo
15 January 2006, 14:13
kan er mij iemand vertellen waar ik de instellingen voor local inloggen kan verstellen? :frown:

Ik kan wel inloggen als gebruiker maar moet de instellingen kunnen veranderen om bij de share folders te geraken, weet dat het moet zijn local inloggen maar weet niet waar dit ergens te vinden is
:wall:

PeterN
15 January 2006, 21:33
Srry, maar ik begrijp je vraag niet al te goed:shy:
Je hebt een netwerk. Om bestanden te delen moet je bij uw netwerkverbinding, eigenschappen "bestanden en printers delen aanvinken"
De folder 'shareddocs' kan je niet instellen, de onderliggende mappen of bestanden wel. Daar kan je via rechts klik 'delen en beveiligen' instellen als je folder wilt delen op het netwerk of met andere gebruikers op je pc.

yahoo
15 January 2006, 21:52
heb voor school een netwerk moeten maken. Ik ben mijn eigen administrator. Daar onder heb ik een user moeten aanmaken. Als ik aanlog onder de naam van de user lukt dit, maar dan krijg ik de mededeling dat ik niets kan doen. In de klas hebben wij de instellingen moeten veranderen naar inlogen als domein local, maar weet begod niet meer, waar ik dit moet veranderen , vandaar mijn vraag,

Ché
15 January 2006, 22:45
ik ken maar 2 manieren om in te loggen:
1) op een domein
2) lokaal op de pc.

dat kan je alleen maar instellen bij het log-in venster.
daar heb je de mogelijkheid (onder gebruikersnaam en wachtwoord) om te kiezen of je inlogt op het domein of op deze computer (=lokaal). het is mogelijk dat dit niet zichtbaar is en dat je eerst moet kiezen voor : meer opties.

PeterN
16 January 2006, 09:31
rechts klik op mijn computer , kies eigenschappen, daar tabblad gebruikers profiel. Is het dat wat je bedoeld, want ik ben nog steeds niet echt mee :shy:

spruit
16 January 2006, 19:56
aan het onderwerp te zien, gaat het over een client-server (domein), en niet een p2p (werkgroep)...hier heb ik echter (nog) geen ervaring mee...;)

PeterN
16 January 2006, 20:15
aan het onderwerp te zien, gaat het over een client-server (domein), en niet een p2p (werkgroep)...hier heb ik echter (nog) geen ervaring mee...;)
Dit kan je verandere door rechts klik op 'deze computer', eigenschappen, dan tabblad 'computernaam'. De onderste knop 'wijzigen' moet je drukken, hierin kan je kiezen als je lid van een werkgroep of een domein bent.