Volledige versie bekijken : Ik zoek een provider



Trax
16 January 2006, 09:41
Dag allemaal,

Ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
Ik ga over een 2 tal weken verhuizen naar een huis waar wel een telefoonlijn ligt, maar deze is niet actief. In het geval van een adsl abo zou ik dus al maandelijks aan belgacom 6;5€ (discovery line) moeten betalen bovenop mijn internet abo.

Dat om te beginnen. Ik "verbruik" thuis nogal veel (15gig gaat er gemakkelijk aan) omdat ik het internet maximum probeer te gebruiken en al die miserie met die limieten, bah.

Daarom overweeg ik serieus om dommel adsl aan te schaffen. Dat abo kost me 32,95€ + 6,5€ aan de belgacom leegzuigers = 39,45€ per maand.

Ik denk dat dit nog steeds de beste keuze is voor mij, maar heel zeker ben ik er nog niet van, ik weet ook niets van de ervaringen van dommel adsl gebruikers.
Kan iemand mij nog goede raad geven en is die belgacom lijn bijvoorbeeld echt niet omzeilbaar?

Alvast erg bedankt!

Simply
16 January 2006, 10:10
Hey Trax

Indien je die vaste telefoonlijn niet nodige hebt of gaat gebruiken, zou ik opteren voor een kabel-aansluiting => Telenet dus, en zeker nu je weet dat binnen korte tijd Telenet zijn snelheden gaat verdubbelen!

Kijk hieronder voor de tarieven:

http://www.tik.be/downloads/verhoging_snelheid.png

Baloeke
16 January 2006, 12:02
Niemand is verplicht om bij belgacom een aansluiting te nemen. Als je wil overstappen naar een andere provider kan je best contact daarmee opnemen. Van telenet weet ik dat moest je een aansluiting hebben dat zij voor alles zorgen kwa overstap. Is ook voor telefoon je behoud zelfs je nummer. Ikzelf zit op telenet met het expres net en ben zeer tevreden.

W1nD0wS 3x P33
16 January 2006, 12:12
ik heb geen telefoonlijn en ben bij Telenet , met het Turbo abonnement dit omwille van de dowload , en de snelheid die binnenkort verdubbeld wordt

Trax
16 January 2006, 13:49
Maar telenet is zo duur voor wat je krijgt. Bij dommel is de snelheid 4Mbps en dat is voor mij genoeg. Dat is nog aan 450kb/sec downloaden. Tuurlijk zou ik heel graag die snelheden van Telenet hebben, maar ik ga daar geen +50€ per maand voor betalen. Ik mag dan nog maar 18 of 35 gb downloaden terwijl ik bij dommel 50 krijg.

Dus Telenet: 35GB voor 59.95€ (wat ik enorm veel geld vind) aan 20Mbps
Dommel: 50 GB voor 32,95€ (+6,5 belgacom lijn) aan 4Mbps

Dat is nog steeds 20€ verschil die je alleen voor die snelheid betaalt, als je die snelheid van Telenet al kan halen. Want zeg nu zelf, op zoveel plaatsen zal je niet tegen die snelheid kunnen downloaden. Bij ADSL is de snelheid gegarandeerd, bij kabel niet. Dus leuk als ze binnenkort met heel de straat op Telenet zitten.

Ik zou mij graag zo'n Telenet abo kunnen veroorloven, maar nu vind ik het nog steeds gewoon overdreven. En Belgacom moeten betalen om internet bij een andere provider te kunnen nemen is helemaal schandalig.

Kokki
16 January 2006, 18:09
Bij ADSL is de snelheid gegarandeerd.
Dat is helaas niet waar. Als je ver van de centrale woont, kan je het dus schudden met ADSL. Max. 1,1 Mbps is misschien gegarandeerd, maar 4 Mbps zeker niet.
Als je ADSL overweegt, bel dan even naar Belgacom met de vraag hoe ver je net van de centrale woont. Louter informatief he. Mijn ouders bv. die wonen in een boerengat, en hun lijn staat dus op 1,1 Mbps, meer zou echt niet haalbaar zijn.
Reacties over Dommel vind je hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9005&postdays=0&postorder=asc&start=0
Lees ook hier even: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9544&highlight= Edpnet zou met nieuwe abo's komen. Als je nog even kunt wachten is dit mss iets.

Je verhuist mss naar een regio waar je Chello kan nemen? Het Leuvense of het Brusselse? http://www.chello.be

Zelf zou ik even kijken hoe het dus met de centrale gesteld is, en als dat niet te ver is zou ik ook voor Dommel ofwel edpnet gaan.
Als je naar EDPnet belt zeggen ze je ook hoe ver je van de centrale zit. Kwestie van niet alleen op Belgacom te vertrouwen :)

Binnen enkele weken zal u hier online kunnen nakijken of ADSL2+ reeds leverbaar is op uw telefoonlijn en welke snelheid maximaal gehaald kan worden of stuur nu reeds een email naar info@edpnet.net (info@edpnet.net) Dit is wel adsl2+ maar hieruit kan je veel afleiden. http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=adsl2plus

Trax
16 January 2006, 20:09
Bedankt voor je reactie. En ver van de centrale wonen. Wat is ver? Ik zal er allicht niet naast wonen he. Ik ga me nog eens goed informeren bij dommel.

Kokki
16 January 2006, 20:13
The maximum download speed depends on the quality of your line, AND the distance between your home/telephone connection and the local telephone exchange.

Below you can find a summary of the maximum speed that's possible:

Distance Download speed
0,7 KM 24 Mbps
1,2 KM 22 Mbps
1,6 KM 20 Mbps
1,9 KM 18 Mbps
2,1 KM 16 Mbps
2,3 KM 14 Mbps
2,5 KM 12 Mbps
2,7 KM 10 Mbps
3,1 KM 8 Mbps
3,4 KM 6 Mbps
3,9 KM 4 Mbps
4,7 KM 2 Mbps
5,3 KM 1 Mbps
Let op, dit gaat dus over ADSL2+ maar je kan de maximums wel vergelijken. Dus max. snelheid op minder dan 1 km, en vanaf 2 km beginnen de problemen. Mijn ouders zitten dus op meer dan 5