Volledige versie bekijken : USB poort werkt niet!



Buba
16 January 2006, 22:13
Doordat mijn USB poort niet voor 100% functioneert kan ik geen draadloos internet aanleggen. Bij apparaat beheer staat een kopje USB contoller die niet werkt en kopje dat wel volledig werkt. Het vreemde is dat mijn printen wel functioneert op deze poort. Ik heb al contact gehad met Sitecom (merk draadloos internet), deze geven aan dat het aan mijn poort ligt. Kan iemand mij vertellen waar ik de juiste software kan vinden op internet om deze te installeren. Ik heb een Sony Vaio V.

Daarnaast krijg ik bij apparaatbeheer te zien dat mijn infrarood netwerk niet voor 100% werkt. Ook hier kan ik weer niet de juist software vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Mvg,

Martijn

Firekoen
16 January 2006, 23:15
waarschijnlijk heb je niet alle drivers correct geinstaleerd.

probeer een cd'tje van moederbord of pc te zoeken en daarmee te installeren.

robbedoeske_007
17 January 2006, 13:55
ik heb ook een probleem met mijn usb normaal heb ik usb 2.0 en nu zegt hij dat er 1.1 is hoe kan ik dit veranderen en teug naar usb 2.0 brengen

cruwero
17 January 2006, 14:31
Voor Intel computers: installeer de Chipset drivers van je moederbord eens opnieuw Deze chipset drivers zorgen voor een juiste aansturing van je on-board apparatuur:
Henk

Buba
17 January 2006, 19:34
Ik heb niks om het mee te installeren. Recovery cd is in het Italiaans en op de Sony site staat geen software voor de USB poort. Is er geen universele software die ik kan gebruiken??

Mvg,

Martijn

cruwero
17 January 2006, 20:04
sja wat je ook kunt doen, is om je usb-devices te verwijderen uit je apparaatbeheer,
opnieuw opstarten en weer laten detecteren.
Ze staan blijkbaar wel aan in het BIOS, omdat je printer het wel doet.
Het kan zijn dat die USB-poort gewoon de stroom niet kan leveren die nodig is voor zulke apparaten
(een printer heeft een externe voeding dus die hoeft zijn stroom niet van de USB-poort te betrekken).
In principe moet een USB-controller dat gewoon aankunnen maar bij oudere en/of kwalitatief mindere moederborden
hoeft dat niet altijd zo te zijn. Wil je snel klaar zijn dan koop je gewoon een PCI-kaartje met USB 2.0-poorten,

of een externe HUB met externe voeding.

Een USB poort kan maar 500mA leveren, met name printers en scanner zonder eigen voeding zitten daar al dicht tegen aan een extra apparaat er op aansluiten zal dan te veel zijn. Je kan dit oplossen door de printer en/of scanner op een andere poort aan te sluiten of een HUB met eigen voeding op één van de poorten aan te sluiten.

Henk

briardje
25 February 2006, 01:43
:frown: :frown: :frown:
Hallo,
Ik zit met het zelfde probleem.
Ik heb een DFI Lanparty mobo met Nforce 4.
Ik heb er een canon IP4200 printr op zitten,en een kaartlezer.
Ze werken zonder problemen op usb1, maar als ik de driver installeer van usb2, krijg ik een melding dat deze apparaten sneller kunnen werken.
Ik moet dan een usb2 poort uitkiezen. Maar dan staat er weer een melding dat er geen usb2 poort gevonden is:wall:
Ik heb de driver al eens opnieuw geinstalleerd, niets.
Ik heb ook al contact met DFI gehad, maar daar kwam ik oon niet verder mee.
Kan iemand mij helpen?:bow: :bow:

Bedankt alvast

vanic
25 February 2006, 13:01
welke besturingssoftware... je hebt ( minimaal) service pack 1 nodig om bij Windows XP je poorten aan USB 2 te laten werken...

PeterN
26 February 2006, 14:05
welke besturingssoftware... je hebt ( minimaal) service pack 1 nodig om bij Windows XP je poorten aan USB 2 te laten werken...

idd. Ook zoals al gezegd wis de usb devices in uw systeem en laat ze opnieuw detecteren. Meestal zal je eerst xp erop gezet hebben die de poorten als 1.1 detecteerd. Na update naar sp2 staan deze poorten dan nog steeds naar 1.1 Door deze eens te verwijderen en terug te laten detecteren worden ze meestal juist herkend, als 'usb 2.0 enhanced controller'

de jean
26 February 2006, 15:54
in je bios moet usb ook op enabled staan, of ze werken niet.

g_man
26 February 2006, 16:04
in je bios moet usb ook op enabled staan, of ze werken niet.
Meer nog, je moet zelfs de USB controller "V2.0" activeren.

vanic
26 February 2006, 18:39
volgens mij is het zo... als de USB poorten niet enabeld staan in het bios ze ook niet zullen werken aan USB 1.1...

de melding die g_man zegt heb ik nog niet gezien...

g_man
26 February 2006, 19:55
de melding die g_man zegt heb ik nog niet gezien...

Mijn BIOS geeft mij de mogelijkheid om USB controler te zetten op : "Disabled, Enabled, V1.1, V1.1+V2.0" :)

vanic
26 February 2006, 20:28
Mijn BIOS geeft mij de mogelijkheid om USB controler te zetten op : "Disabled, Enabled, V1.1, V1.1+V2.0" :)
Ik heb niet gezegd dat dit niet klopt he... ik heb alleen gezegd dat ik dit nog niet heb gezien... ( is een verschil he...;))

maar om de melding te krijgen dat je een snel apparaat hebt op een trage poort moet deze wel enabeld staan... ( zie post briardje)

g_man
26 February 2006, 20:50
Ik heb niet gezegd dat dit niet klopt he... ik heb alleen gezegd dat ik dit nog niet heb gezien... ( is een verschil he...;))

maar om de melding te krijgen dat je een snel apparaat hebt op een trage poort moet deze wel enabeld staan... ( zie post briardje)

off topic : ...heb ook niet gezegd dat jij zei dat het niet klopte...wou alleen maar aangeven dat het zo kan zijn.. :) is ook een verschil hé ;)

En idd moet enabled staan om USB 2.0 te ondersteunen.

Logitech
27 February 2006, 11:51
Ik had vroeger ook problemen met men usb poorten. Soms werkte de ene wel , de andere dan weer niet.
Klinkt mischien niet echt logisch, maar sinds ik mijn norton antivirus verwijderd heb en er een andere virusscanner heb opgezet werken deze usb poorten weer normaal.

strijkertje
3 March 2006, 10:15
hallokes
Kan iemand mij helpen aub?,ik heb hier een tweede hands pc staan voor mijn zoon, met wind.98 als besturingsystem.twee usb poorten , maar deze werken niet, mijn zoon wil daar zijn mp3speler op aansluiten ,maar win98 herkent deze niet, en we hebben ook geen cd, met de nodige driver erop.Het enige wat ik tezien krijg met een geel vraagteken ervoor is dit:USB MASS STORAGE DEVICE 2.0 kan ik de nodige driver ergens vinden aub,Alvast bedankt.
Gr.Strijkertje

cruwero
3 March 2006, 10:27
Dit kan kloppen je moet minimaal win98se hebben:
Henk

strijkertje
3 March 2006, 10:43
cruwero
Het klopt er staat win98se op,ik had de SE vergeten bijtypen.Normaal moet hij dan die usb herkennen zeker, maar ik weet nietmeer hoe ik in de bios kan??, tijdens het opstarten en dan ??
Thx cruwero

cruwero
3 March 2006, 10:47
Probeer eens met opstarten. Del of F2 in te drukken dit zijn de meeste gangbare toetsen om in je Bios te komen:
Henk

strijkertje
3 March 2006, 10:48
oké, ga ik direkt proberen , bedankt Henk.
Gr.Christiaan

strijkertje
3 March 2006, 10:53
neeje, als ik del of f2 ingedrukt houd, heeft hij dit: EO 301-Keyboard error

strijkertje
3 March 2006, 11:20
hij vind geen stuurprogramma, das een driver zeker? waar zou ik deze kunnen vinden aub?

vanic
3 March 2006, 12:20
de USB poorten werken wel he... anders zou hij geen mass storage device vinden... en hiervoor moet je bij mijn weten wel een driver installeren ( bij 98) ... dus eens kijken op de site van je Mp 3 speler of je hier geen vindt voor 98..

bij USB problemen heb je misschien hier iets aan
http://www.usbman.com

wat ons eventueel ook kan helpen is weten over welk moederbord het gaat...

dit kan je te weten komen via everest

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en

cruwero
3 March 2006, 12:39
Heb je effe geen andere keyboard:
Installeer de Chipset drivers van je moederbord. Deze chipset drivers zorgen voor een juiste aansturing van je on-board apparatuur, download hiervan altijd de meest recente. Controleer in de Bios van je moederbord of de on-board USB poorten zijn ingeschakeld. Controleer of er nieuwere drivers zijn van je USB apparaat. Schakel indien je problemen blijft houden een aantal on-board apparaten uit die je niet gebruikt. Het is namelijk mogelijk dat er geen interrupt beschikbaar is voor je USB poorten waardoor het USB apparaat ook niet juist werkt.
Henk

vanic
3 March 2006, 12:59
je hebt een driver nodig om te werken onder windows 98... niet meer vanaf Windows millenium

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class

cruwero
3 March 2006, 13:05
Hier vind je wel een driver:
http://www.plextor.com/english/support/drivers/drivers.html#usb
http://www.usb-drivers.com/drivers/53/53512.htm
http://www.usbman.com/Guides/usb_enumeration_problems_on_athl.htm
Henk

vanic
3 March 2006, 13:18
je moet geen algemene driver hebben voor USB ( de poort werkt anders zou hij geen mass storage vinden) je moet een driver hebben voor het toestel ( hier mp 3 speler ) ...

dus moeten we weten welk mp 3 speler het is...

strijkertje
3 March 2006, 16:32
Hoikes mensen
Sorry ik was er een paar uurtjes niet, ik heb hier alles met aandacht gelezen.Ik was wellicht vergeten te melden dat deze pc waarover ik het heb geen internet verbinding heeft.Bij de mp3 speler is wel een cd met driver aanwezig, heb ik uiteraard ook al geprobeerd, maar ook niets !en in de bios graak ik ook niet binnen.Wat het moederbord betreft:jawatte, ik heb gisteren het omhulsel eens verwijderd, maar ik kan er dan verdomme nog niet aan, ik kon zelfs niet wat er op te lezen stond, man , man , mizérie, mizérie....Ik blijf maar steeds het Gele uitroepteken krijgen.Ik bijf het hier volgen, en zoeken naar de juiste driver, alvast mijn grote dank voor jullie hulp.
Groetjes Christiaan