Volledige versie bekijken : Snelheid DVD branden verkorten ??



toon.paulussen
16 January 2006, 22:26
Hallo,

Momenteel als ik een DVD wil branden doe ik hier gemiddeld 40 minuten over (enkel het schrijven van de DVD zelf !!) Het rippen duurt gemiddeld zo'n 20 a 30 minuten

Ik gebruik nero om te schrijven en DVD shrink om te rippen
Is er mischien een mogelijkheid om dit proces te versnellen ?? Peroonlijk vindt ik dat die veel te lang duurt.

Ik kan in nero 4x (5.4Kb/s) speed of max. kiezen als snelheid om te schrijven. En ik meen mij te herrineren dat ik vroeger ripte en schreef op 30 minuten.

Wie kan mij helpen ?

Kokki
16 January 2006, 22:36
heb je de data verificatie ook op staan? Deze duurt ook wel lang. Ergens staat een box waar je dit kan aan- of uitvinken.

trapezium
17 January 2006, 23:02
Ik zou even nakijken wat Kokki schrijft, 4x branden duurt normaal ongeveer een kwartiertje.

de jean
18 January 2006, 08:14
kan ook aan de brander liggen ... en sneller is niet altijd beter !

sniffer
18 January 2006, 09:53
kan ook aan de brander liggen ... en sneller is niet altijd beter !

idd als je sneller gaat branden heb je meer kans op haperingen, weet het uit eigen ervaring

toon.paulussen
18 January 2006, 18:59
En waar kan ik de optie data verifectatie uitvinken ?

Kokki
18 January 2006, 19:38
als je al in het scherm van het branden zit; daar waar je ziet hoe ver hij al is. Onderaan staat bij mij :" geschreven data verifieren". Ik heb de nero 7.

toon.paulussen
18 January 2006, 19:58
Ik zie hier dat de snelheid 5,540 kb/sec op maximale stand bedraagt ? is dat niet ongeloofelijk traag voor het snelste brandproces ?

Waar kan ik dit eventueel instellen of aanpassen ?
en PS : ik werk met neri 6 , kan data verificatie niet uitvinken op dat bepaalde tabblad